לעומקו של דבר כתב:ואיפה ועד ארבע ארצות שיחרימו סידורים משובשים...
לעומקו של דבר כתב:מעניין שאין מחלוקת על העקרון של סמיכת או"א לרצה במנוחתנו. מה טעם יש בזה? למה קדשנו במצוותיך אינו זוקק או"א?. כוונתי חוץ מנוסח המנהגים בר"ה, כנ"ל.
איש_ספר כתב:לעומקו של דבר כתב:מעניין שאין מחלוקת על העקרון של סמיכת או"א לרצה במנוחתנו. מה טעם יש בזה? למה קדשנו במצוותיך אינו זוקק או"א?. כוונתי חוץ מנוסח המנהגים בר"ה, כנ"ל.
עורר ע"כ היעב"ץ בסידורו וטען שזו טעות, ואף בחול י"ל או"א, ורק להשמיט את רצה במנוחתינו, והעירו עליו.
עיין אמרי אש למהר"ם אש בתשובתו לבעל הקיצור או"ח סי' מב ועוד.
בערך מוסף אין התייחסות לזה משום שזו שאלה כללית לכל תפילות היום.
לעומקו של דבר כתב:ועכשיו מה שבכל אופן יש להעיר:
יש סידורים ומחזורים שהדפיסו כדברי המנהגים, "רצה במנוחתינו מלך רחמן רחם עלינו", ולמרות זאת הוסיפו גם בהמשך, "או"א רצה במנוחתנו קדשנו במצוותיך". כפי שברור כמעט להדיא במנהגים ובשאר הספרים, וכמתבאר שפיר בהערות לאנצ"ת ערך "מוסף", ישנו צורך בהזכרת "רצה במנוחתנו" בתפילת מועד שחל בשבת, אולם אין טעם לכפול אותו.
יתירה על כן, יש כאן אף כעין הזכרת שם לבטלה, שכן ה"אלוקינו ואלוקי אבותינו" הנוסף, מיותר, באשר כל אמירתו היא כחלק מנוסח ה"רצה במנוחתנו", כפשוט, וכמבואר בא"ר.
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 14 אורחים