תולעת ספרים07 כתב:יואיל כאן הכותבים בטובם לחשוב בטרם יענו.
כל המנהגים שהובאו כאן טוב ויפים המה הבעיה היא שהמחבר לא מזכיר שום מנהג בעקבות זה שכתב ששבת זו נקראת שבת הגדול.
והרמ"א שאכן טורח להסביר ולפרש אינו מזכיר רמז וחצי רמז על הדרשה של הרב וכדו'.
חכם תחכמוני כתב:ידוע לישב בזה דהנה רבנו הטור כידוע דרכו להביא מנהגים ודכד' אף דליכא בהו שום נפקותא לדינא ופעמים שמביא דברי אגדה ומדרשים ועוד כהנה רבות, וזה הטעם שהביא הטור את הך מנהגא איברא דרבנו המחבר אף שאין דרכו בכך אלא להביא את הנוגע לדינא, מ''מ כיוון דסדר סימני השו''ע נתחברו כסדר הסימנים שבטור, אם היה משמיט את מנהג הנ''ל היה נשמט לו סימן שלם [דהלא זה הסעי' היחיד בסימן ת''ל], והיה משתבש כל סדר הסימנים הלכך הוכרח רבנו המחבר להביא את סימן זה. ונאים הדברים.
חכם תחכמוני כתב:על הטור זה לא קושיא כי מעולם לא נמנע מלהביא דרושים וכפי שביארתי וממילא לא קשה על המחבר שלא היה יכול לדלג סי' שלם
גלאגוזים כתב:והגרש"ז אויערבך זצ"ל בשיעורו המפורסם על הלכות פסח ביאר דעניין קריאת שבת הגדול הוא תשובה לטוענים שממחרת השבת
ביאורו ממחרת יו"ט ראשון של פסח,
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 23 אורחים