עושה חדשות כתב:יל"ע בדברים המותרים מדאו' מחמת חיסרון שיעור או כוונה וכד', כמו למ"ד חצי שיעור מותר מן התורה, או מלאכה בשבת כשהיא נעשית בשינוי, האם מדאו' זה היתר גמור בלי שום פקפוק (עד שבאו חכמים ואסרוהו), או שיש בזה גנאי וכיעור, (בעצם, ולא רק מדין משמרת וכד'), אע"ג שאין בזה איסור, (וכגון מש"כ הראש' בחולין דצ"ח שביטול איסור לכתחילה אף שלא נאסר אלא מדרבנן מ"מ מדאו' נמי הוי דבר מכוער ומגונה).
אשמח למצוא מקורות.
עושה חדשות כתב:יל"ע בדברים המותרים מדאו' מחמת חיסרון שיעור או כוונה וכד', כמו למ"ד חצי שיעור מותר מן התורה, או מלאכה בשבת כשהיא נעשית בשינוי, האם מדאו' זה היתר גמור בלי שום פקפוק (עד שבאו חכמים ואסרוהו), או שיש בזה גנאי וכיעור, (בעצם, ולא רק מדין משמרת וכד'), אע"ג שאין בזה איסור, (וכגון מש"כ הראש' בחולין דצ"ח שביטול איסור לכתחילה אף שלא נאסר אלא מדרבנן מ"מ מדאו' נמי הוי דבר מכוער ומגונה).
אשמח למצוא מקורות.
לא רא"ש אלא ראש', ולכו"ע התערובת מותרת באכילת כולה בב"א, (מלבד התורי"ד), והגנאי שדיברו עליו הוא בביטול עצמו ולא באכילה אח"כ.אבי 1000 כתב:דברי הרא"ש הינם רק בביטול שיסודו הוא מהלכות ספק ואף שהרא"ש הוא מן המתירים לבשלם מ"מ תחילתו הוא צורת הלך אחר הרוב
עושה חדשות כתב:לא רא"ש אלא ראש', ולכו"ע התערובת מותרת באכילת כולה בב"א, (מלבד התורי"ד), והגנאי שדיברו עליו הוא בביטול עצמו ולא באכילה אח"כ.אבי 1000 כתב:דברי הרא"ש הינם רק בביטול שיסודו הוא מהלכות ספק ואף שהרא"ש הוא מן המתירים לבשלם מ"מ תחילתו הוא צורת הלך אחר הרוב
עושה חדשות כתב:יל"ע בדברים המותרים מדאו' מחמת חיסרון שיעור או כוונה וכד', כמו למ"ד חצי שיעור מותר מן התורה, או מלאכה בשבת כשהיא נעשית בשינוי, האם מדאו' זה היתר גמור בלי שום פקפוק (עד שבאו חכמים ואסרוהו), או שיש בזה גנאי וכיעור, (בעצם, ולא רק מדין משמרת וכד'), אע"ג שאין בזה איסור, (וכגון מש"כ הראש' בחולין דצ"ח שביטול איסור לכתחילה אף שלא נאסר אלא מדרבנן מ"מ מדאו' נמי הוי דבר מכוער ומגונה).
אשמח למצוא מקורות.
עושה חדשות כתב:יל"ע בדברים המותרים מדאו' מחמת חיסרון שיעור או כוונה וכד', כמו למ"ד חצי שיעור מותר מן התורה, או מלאכה בשבת כשהיא נעשית בשינוי, האם מדאו' זה היתר גמור בלי שום פקפוק (עד שבאו חכמים ואסרוהו), או שיש בזה גנאי וכיעור, (בעצם, ולא רק מדין משמרת וכד'), אע"ג שאין בזה איסור, (וכגון מש"כ הראש' בחולין דצ"ח שביטול איסור לכתחילה אף שלא נאסר אלא מדרבנן מ"מ מדאו' נמי הוי דבר מכוער ומגונה).
אשמח למצוא מקורות.
ראיתי כעת דבר נאה -עושה חדשות כתב:...וכגון מש"כ הראש' בחולין דצ"ח שביטול איסור לכתחילה אף שלא נאסר אלא מדרבנן מ"מ מדאו' נמי הוי דבר מכוער ומגונה...
עושה חדשות כתב:ראיתי כעת דבר נאה -עושה חדשות כתב:...וכגון מש"כ הראש' בחולין דצ"ח שביטול איסור לכתחילה אף שלא נאסר אלא מדרבנן מ"מ מדאו' נמי הוי דבר מכוער ומגונה...
הובא באשכול שצויין לעיל.מקדש מלך כתב:יצויין לספר תורה שבעל פה (הר"י ענבל) עמוד 233
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים