איסתרא בלגינא כתב:שח לי אח"מ משפירי קרתין, כי אמר לו אחד מן המדקדקים כי מקפיד הוא להתפלל מעריב מוקדם בימי ספית העומר משום תמימות. לתמיהת האח"מ הנ"ל, מה ענין לתמימות באמצע הספירה, שלח אותו אברך יקר למ"ב סי' תפ"ט ס"ק ב', שכתב שסופרים ספירת העומר קודם עלינו דכל מה דאפשר לאקדומי מקדמינן משום תמימות. ועתה ביקשני להעלות שאלתו בפני חו"ר פורום חשוב זה: היש יודע לבאר סברת המ"ב, או, טובה מזאת, להביא מקור לדבריו?
נ.ב. בדעתי עלתה לומר שכוונת המ"ב על היום הראשון לבד עלה קאי השו"ע שם, וכוונתו שאע"פ שבכל ימות הספירה סופרים אחר עלינו, ביום הראשון מקדימים משום תמימות. האם יתכן להניח שזה היה המנהג במקומו של המ"ב?
ועוד: לטעם זה, מדוע אין מקדימים הספירה לויהי נועם במו"ש?
איסתרא בלגינא כתב:שלח אותו אברך יקר למ"ב סי' תפ"ט ס"ק ב', שכתב שסופרים ספירת העומר קודם עלינו דכל מה דאפשר לאקדומי מקדמינן משום תמימות.
פלתי כתב:אני התפלאתי על אותם שמאחרים בשבועות להתפלל מעריב כר"ת משום תמימות.
בשלמא מי שמקפיד כל השנה על ר"ת, ניחא. אבל אלו שבכל השנה אינם חוששים לשיטת ר"ת לענין חילול שבת, מהיכי תיתי להחמיר כר"ת לענין תמימות? האם זה לא תרתי דסתרי?
מלבב כתב:פלתי כתב:אני התפלאתי על אותם שמאחרים בשבועות להתפלל מעריב כר"ת משום תמימות.
בשלמא מי שמקפיד כל השנה על ר"ת, ניחא. אבל אלו שבכל השנה אינם חוששים לשיטת ר"ת לענין חילול שבת, מהיכי תיתי להחמיר כר"ת לענין תמימות? האם זה לא תרתי דסתרי?
איזה בעיא יש בזה אם הוא עושה כך? דבר טוב - לא?!
איסתרא בלגינא כתב:שח לי אח"מ משפירי קרתין, כי אמר לו אחד מן המדקדקים כי מקפיד הוא להתפלל מעריב מוקדם בימי ספית העומר משום תמימות. לתמיהת האח"מ הנ"ל, מה ענין לתמימות באמצע הספירה, שלח אותו אברך יקר למ"ב סי' תפ"ט ס"ק ב', שכתב שסופרים ספירת העומר קודם עלינו דכל מה דאפשר לאקדומי מקדמינן משום תמימות. ועתה ביקשני להעלות שאלתו בפני חו"ר פורום חשוב זה: היש יודע לבאר סברת המ"ב, או, טובה מזאת, להביא מקור לדבריו?
נ.ב. בדעתי עלתה לומר שכוונת המ"ב על היום הראשון לבד עלה קאי השו"ע שם, וכוונתו שאע"פ שבכל ימות הספירה סופרים אחר עלינו, ביום הראשון מקדימים משום תמימות. האם יתכן להניח שזה היה המנהג במקומו של המ"ב?
ועוד: לטעם זה, מדוע אין מקדימים הספירה לויהי נועם במו"ש?
פרי יהושע כתב:אני חשבתי על עוד הערה בזה, לעניין התמימות ביום הספירה הראשון.
הלא כנראה מדברי הפוסקים [מו"ק בביאור הטור], בזמנם היו מתפללים ערבית מוקדם כהרגלם להתפלל מבעוד יום, ואז היו ספורים בדיוק בצאה"כ לשם התמימות, אולם כיום שמתפללים בין כה לאחר צאה"כ מנ"ל שיש עניין להקדים לכא' בין כה אין כאן "תמימות".
יש לי איזה הרהורי דברים בזה אולם ברצוני לשמוע קודם מה יאמרו על זה כאן החכמים?.
שבטיישראל כתב:פרי יהושע כתב:אני חשבתי על עוד הערה בזה, לעניין התמימות ביום הספירה הראשון.
הלא כנראה מדברי הפוסקים [מו"ק בביאור הטור], בזמנם היו מתפללים ערבית מוקדם כהרגלם להתפלל מבעוד יום, ואז היו ספורים בדיוק בצאה"כ לשם התמימות, אולם כיום שמתפללים בין כה לאחר צאה"כ מנ"ל שיש עניין להקדים לכא' בין כה אין כאן "תמימות".
יש לי איזה הרהורי דברים בזה אולם ברצוני לשמוע קודם מה יאמרו על זה כאן החכמים?.
ביום הראשון תמיד התפללו אחר צאה"כ גם בזמנם מאחר ואין מתפללים תפילת ערבית של יו"ט בעוד יום.
(חוץ אם היום השני הוא שבת דאז יש מקילים בזה).
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 12 אורחים