מאיר סובל כתב:[ומסתבר שזהו האמיתי משלשתם היות ולמד אצל רז"ר בבית מאיר ואכן היה שם בתקופותיו מלא רגשות מתחלפים מסוג המתואר בעדינות בכתבה]
[שניהם היו נשואים לאותה אשה בזא''ז, ונפטרו באותו זמן]
ברים כתב:זכורי את כתבות ההספד שלו על המנחת יצחק ור' יידלה הורוויץ [שניהם היו נשואים לאותה אשה בזא''ז, ונפטרו באותו זמן].
עתניאל בן קנז כתב:ברים כתב:זכורי את כתבות ההספד שלו על המנחת יצחק ור' יידלה הורוויץ [שניהם היו נשואים לאותה אשה בזא''ז, ונפטרו באותו זמן].
]
צ"ל ונפטרו באותו יום!
האשה היתה בת ה'אמרי חיים', שהיתה נשואה שנים רבות לר' יהודה'לה, ולאחר שנים גירשה (לאחר שלא היו להם ילדים),וברבות השנים היא נישאה להמנח"י עד סוף ימיהם.
אגב, ענין דומה היה עם אשתו השלישית של החת"ם סופר, ששני בעליה נפטרו באותו תאריך - כ"ה תשרי. כמובן בהפרש רב של שנים.
(ויש בזה סיפור, שהיא היתה שומרת את היא"צ של בעלה הראשון גם לאחר נישואיה לחת"ס, והדליקה בו נר. והחת"ס התרעם משהו והתבטא אודות זה - איני זוכר בדיוק).
ברים כתב:זכורי את כתבות ההספד שלו על המנחת יצחק ור' יידלה הורוויץ [שניהם היו נשואים לאותה אשה בזא''ז, ונפטרו באותו זמן] ליקקתי את האצבעות.
אח''כ כמו כולם בגרתי והפסקתי להתלהב. הספרים שלו שטייגן , נפשי יצאה בדברו, בהחלט שווים קריאה.
אך כשקראתי הספד על גדול אחד שהכרתיו מקרוב, והוא שיבח אותו דוקא בנושא שבו היתה חולשה המרכזית שלו, איבדתי טעם.
יש כנראה הבדל גדול בין הגדולים שממש הכירם, לאלו שכתב עליהם כדי לגוון או כדי לרצות את העורך...
נוטר הכרמים כתב:ה'בסוד שיח' לא בחנויות. [אפשר להשיג אצלי בהשאלה].
לענ"ד יש להבחין בתמורה שחלה בכתיבותיו עם השנים, מעבר לענין ה'מיחזור' שהוא די מתבקש, יש שינוי בסגנון. בעוד הכתיבות בעבר היו מאופינות בניחוח יותר קמאי, סגנון מעודן ופייטני, דמויות חמימות ולבביות (מהויי העיירה הסואנת ומהיכל הישיבה הגועש), כיום הכל מעודכן עם שמות של 'גבירים' ומקושרים, מכוניות פאר ומשבק"י חצר. כמובן שזה לא מוסיף טעם לשבח. זהו כנראה פשרו של היופי הנדיר שישנו ב'סוד שיח', אין שם עיסוק בזוטות ובכל הגינונים והתוארים המזויפים של ימינו, אלא 'הדר לקמייתא', ראשונים כבני אדם ללא צילם של חמורים.
ואחרי הכל, כיום שרבים אינם כותבים אלא מעתיקים, אינם מלקטים אלא מגבבים, נותרה למכובדינו פינה של כבוד ושקיקה. אף כי האכסניה שבחר בה איננה בהכרח זו המארחת את יושבי בית המדרש, וטוריו השבועיים אינם שזופים לעין מצויה, עדיין הספרים - בלויים משימוש חוזר ונשנה - מפוזרים בין השמיכות והמצעים על מיטות הברזל בפנימיות הישיבתיות, ומטבעות הלשון רוויות החן מתגלגלות פה ושם בשיח הצעיר.
עתניאל בן קנז כתב:אגב, ענין דומה היה עם אשתו השלישית של החת"ם סופר, ששני בעליה נפטרו באותו תאריך - כ"ה תשרי. כמובן בהפרש רב של שנים.
(ויש בזה סיפור, שהיא היתה שומרת את היא"צ של בעלה הראשון גם לאחר נישואיה לחת"ס, והדליקה בו נר. והחת"ס התרעם משהו והתבטא אודות זה - איני זוכר בדיוק).
לולי דמיסתפינא כתב:כותב מוכשר מאד מאד הנוגע בנבכי הנפש באופן קולע אל השערה שאין בדומה לו.
ברים כתב:הוא נובע בעיקר מחיבוטי הנפש של הכותב עצמו, כידוע ליודעים.
ש. ספראי כתב:ברים כתב:הוא נובע בעיקר מחיבוטי הנפש של הכותב עצמו, כידוע ליודעים.
לשון הרע. איסור דאורייתא.
גם כי אלך כתב:זה עתה יצא לאור ספר חדש מפרי עטו "הביאנו המלך חדריו", על רבי משה שפירא ז"ל.
ברים כתב:זאת מדוע? התלבטתי רבות אם לרכשו. האםהספר אינו משקף נכונה, או שמשקף ולא הכל צריך להיות מודפס ומופץ?
ברים כתב:הוא נובע בעיקר מחיבוטי הנפש של הכותב עצמו, כידוע ליודעים.
בן ירושלים כתב:עתניאל בן קנז כתב:ברים כתב:זכורי את כתבות ההספד שלו על המנחת יצחק ור' יידלה הורוויץ [שניהם היו נשואים לאותה אשה בזא''ז, ונפטרו באותו זמן].
]
צ"ל ונפטרו באותו יום!
האשה היתה בת ה'אמרי חיים', שהיתה נשואה שנים רבות לר' יהודה'לה, ולאחר שנים גירשה (לאחר שלא היו להם ילדים),וברבות השנים היא נישאה להמנח"י עד סוף ימיהם.
אגב, ענין דומה היה עם אשתו השלישית של החת"ם סופר, ששני בעליה נפטרו באותו תאריך - כ"ה תשרי. כמובן בהפרש רב של שנים.
(ויש בזה סיפור, שהיא היתה שומרת את היא"צ של בעלה הראשון גם לאחר נישואיה לחת"ס, והדליקה בו נר. והחת"ס התרעם משהו והתבטא אודות זה - איני זוכר בדיוק).
הסיפור עם החת"ס הוא על אשתו השלישית שהיתה נשואה קודם לבעל הטיב גיטין. כשנפטר רצתה להדליק נר לע"נ. החת"ס מנע ממנה זאת וכדי להרגיעה אמר את עוד תדליקי נר על שנינו. ואכן היא"צ של שניהם הוא בכ"ה בתשרי.
מצאצאיה (דומני שנקראה שרה גיטל) הרבנית דבורה פישר אשת הרב ר' אהרן ואמם של הגאונים לבית פישר
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 334 אורחים