דראל כתב:אינני יודע אם לזו כוונתך, אך הנה מקורות לשימוש באתב"ש בתנ"ך:
ששך=בבל
כשדים=לב קמי
תחו=אסף
ישבב הסופר כתב:דראל כתב:אינני יודע אם לזו כוונתך, אך הנה מקורות לשימוש באתב"ש בתנ"ך:
ששך=בבל
כשדים=לב קמי
תחו=אסף
דרא'ל - דבריך אומרים דרשני, האריך נא בדבריך להנות בהם בני אדם.
וזה ממש ענין התרגום שהוא בקליפת נוגה, שיש לו להתקן בקדושה. וזה דוקא שליטת מלכות בבל, שנאמר בנבוכדנצר, נבוכדנצר עבדי, שרק מפני היות זה הסוף, והוא הראשון בזה, כי הנוגה היא הקרובה יותר, ותיקונה בסוד (חבקוק ג, ד) ונוגה כאור תהיה. והכח שהיתה - מצד התאחזה בזה הנשר שאמרנו. והנה באברהם ויצחק אין נעשה זה התיקון, כי משם יוצאים עשו וישמעאל. אך יעקב - בו נעשה זה התיקון, בסוד אחד תרגום, להביאו אל התיקון האחרון, בסוד (צפניה ג, ט) לעבדו שכם אחד. ותדע שמפני זה נקרא בבל - ששך, וכן כשדים - לב קמי (ירמיה נא, ו), שהוא חילוף בא"ת ב"ש. כי תרגום תלוי בזאת האלפא ביתא, שהיא בת"ת. וכך תראה כי א"ת, שהוא האות הא', ר"ת, א' תרגום, ותרגום הוא תרדמה, וסודו, ותרדמה נפלה על אברם, שהוא ראשית ענין הגלות, בבחי' הד' של אחר מתן תורה, שאינה בדרך מצרים
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 348 אורחים