עדיאל ברויאר כתב:גולשי רימון ברמת הגנה "גבוהה" לא יכולים להשתמש באתר "כתיב" מכיוון שהתמונות שבו חסומות למרות שהאתר עצמו לא נחסם. האם מישהו שמחזיק חשבון של אינטרנט רימון יכול לכתוב פנייה אליהם בנושא? (נראה לי שהם לא מקבלים פניות שכאלו ממי שלא מחזיק חשבון אצלם).
עדיאל ברויאר כתב:ניו יורק, אוניברסיטת קולומביה - https://archive.org/details/culhebrewms ... ads&page=1
כתה"י מקולומביה שנסרקו נמצאים כבר באתר הסריקות של הספרייה הלאומית בירושלים (יתכן שבאיכות טובה יותר מבקישור שלמעלה). הקישור החדש אינו לאתר של הספרייה שלהם אלא לאתר אחר שהועלו לשם כתה"י שלהם שנסרקו. היתרון של האתר הזה הוא בכך שניתן להוריד בו את כתב היד בשלמותו, בעוד שבאתר הספה"ל ניתן להוריד עמוד עמוד.
איש_ספר כתב:הוי אומר שאם בקישור הרצ"ב של קטלוג הספה"ל אין קישור לכתב היד, סימן הוא שלא נסרק?
http://primo.nli.org.il/primo_library/l ... H000136424
תוכן כתב:http://digital.bodleian.ox.ac.uk/inquire/Discover/Search/#/?p=c+4,t+ox%5C%3Acollection%3AOriental*%20404,rsrs+0,rsps+10,fa+,so+ox%3Asort%5Easc,scids+,pid+2957cdd7-08d4-43ea-a51c-15f4ba22995f,vi+
פי האתון כתב:אני זקוק לכת"י של רש"י מנחות המצויין כאן, היש על הרשת?
פלגינן כתב:פי האתון כתב:אני זקוק לכת"י של רש"י מנחות המצויין כאן, היש על הרשת?
שניהם זמינים:
1. http://aleph.nli.org.il:80/F/?func=dire ... base=NNL01
2. http://aleph.nli.org.il:80/F/?func=dire ... base=NNL01
עדיאל ברויאר כתב:תוכן כתב:http://digital.bodleian.ox.ac.uk/inquire/Discover/Search/#/?p=c+4,t+ox%5C%3Acollection%3AOriental*%20404,rsrs+0,rsps+10,fa+,so+ox%3Asort%5Easc,scids+,pid+2957cdd7-08d4-43ea-a51c-15f4ba22995f,vi+
זה לא כה"י המבוקש. האוטוגרף הוא מספר 404 בקטלוג נויבאואר, ואילו הכת"י שקישרת אליו הוא מספר 404 באוסף הונטיגטון.
עד כמה שידוע לי הוא לא סרוק לציבור
מחצד חקלא כתב:תעלומה באתר הספריה הלאומית
עד לא מכבר (כמדומני כמה חדשים) היה באתר הס"ל, סריקה של ג' חלקי זוהר קושטא תצ"ו (דרך הקטלוג הישן היה קישור לסריקות).
והנה כעת נעלמו הקישורים, וכל נסיון שעשיתי לאתר את הסריקות הנ"ל עלה בתוהו.
מי יודע פשר דבר ?
כתב יד של רש"י למסכת יומא
מפרישין כהן גדול - שכל עבודות יום הכפורים אינן כשרות אלא בו, כדיליף בהוריות...
ללשכת פרהדרין - כך שמה, ובגמרא מפרש למה נקראת כן:
ומתקנין לו - ומזמנין לו כהן אחר להיות כהן גדול תחתיו, אם יארע בו פסול קרי או שאר טומאה המעכבתו מלבוא למקדש:
ובעד ביתו - גבי יום הכפורים (כתיב), בפרש'ת אחרי מות:
[...]
כלי אדמה - שאינן עשויין ככלי חרש בכבשן, אלא מין (ה)אדמה היא, שהיא כאבן רכה, וחוקקין כלים ממנה:
מאי טעמא - תקנו להם כלים הללו:
דטבול יום כשר בפרה - לקמן יליף...
כי היכי דלא ליזלזלו בה - לומר הואיל וטבול יום כשר (בפרה) אין צריך להיות זריזין בה בשמירת טהרה, לכך עשו בה מעלות טהרה רבות, וזו אחת מהן:
כיון דחטאת היא - חטאת נקראת, דכת'יב למי נדה חטאת היא:
וחטאת טעונה צפון - חטאות הקריבות (במזבח) [על גבי המזבח] נשחטות בצפון, ולא שזו טעונה צפון, שהרי (היא) נשחטת בהר המשחה:
וכתיב בה - בפרה אל נוכח פני (אהל מועד) [וגו'] בהזאת דמה, שהיה עומד בהר המשחה ומתכוין ורואה פתחו של היכל שהוא בכותל מזרחי:
כי היכי דליהוי ליה היכירא - לדעת שהופרש שם, כדי להטיל עליו עבודת פרה הקרויה חטאת וטעונה מזרח, וישים לב להיות זריז במעשיה וסדר עבודתה:
אל הבירה אשר הכינותי - אשר זימנתי לה מקום גורן ארונה לבנותה בו, ודוד קאמר ליה להאי קרא בדברי הימים:
מנהני מילי - דבעי פרישה ליום הכפורים ולפרה:
כאשר עשה - במלואים, שצוה אותם לפרוש מביתם שבעת ימים, (שנאמר) ופתח אהל מועד תשבו יומם ולילה וגו', ובשמיני עבדו, שנאמר ויהי ביום השמיני (קרא) וגו' וכתיב קרב אל המזבח וגו' (כאשר וגו') צוה לעשות לדורות, לפרוש שבעת ימים (לפני) [קודם] עבודת יום אחד:
דלפני עשייה - (קיום)[קודם] המצוה:
ואימא צואה דקרבנות - להצריך כל כהן העובד במקדש פרישה לקרבן צבור:
זו היא שיבה (ו)זו היא ביאה - לדון גזירה שוה זה מזה, מה שיבה חולץ וקוצה וטח אף ביאה חולץ וקוצה וטח, וכבר פי' בעירובין:
[...]
הכי גרסינן אמרי אלמה לא ניבעי ליה פרישה לכולי (משמרת) בית אב.
אלמה לא, בתמיה, אינך יכול לומר בהן פרישה, הרי יש לומר על כל בית אב של משמרה, החלוקים לימי השבת לשמש איש יומו שיפרוש של כל בית אב שבעת ימים קודם ליום הקבוע לו:
דבר הקבוע לו זמן - יום הכפורים, מדבר הקבוע לו זמן - (ה)מלואים, שנאמר ביום החדש הראשון באחד לחדש תקים וגו', והוא היה יום שמיני למילואים:
הנוהג פעם אחת בשנה - מילואים, פעם אחת הוא דהוו בשנתם:
אי חג המצות - כלומר יש (לך) לומר (שעל) [של] חג המצות נאמר הואיל ופתח בו תחלה בכל מקום, או על חג הסוכות, הואיל ומרובה מצותו בסוכה ולולב וערבה ונסוך המים:
ליום אחד - בשביל עבודת יום שמיני לבדו:
ואימא שמיני - עצרת:
הזה כתיב - כאשר עשה ביום הזה:
כזה - לא הצריך פרישה אלא לדוגמתו:
בדף כח, א, סוף ד"ה: מיסך - איישקרופיי"ר בל'.
שם, ב, סוף ד"ה: זוהמא דשמשא - שקורין טורפו"ר
בדף לח, א, סוף ד"ה: פרק - ובלעז רפריינ"ט.
נוצר תאנה כתב:כתבי היד באתרי הספריות, ניתנים להורדה?
נוצר תאנה כתב:כתבי היד באתרי הספריות, ניתנים להורדה?
עדיאל ברויאר כתב:נ.ב. הוספתי ברשימה קישור לקטלוג (של ש"ש) הספרים המודפסים בספריית הבודליאנה באוקספורד.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 359 אורחים