קלונימוס הזקן כתב:אכן, איש ספר.
בציפיה דרוכה
קלונימוס הזקן כתב:אכן, איש ספר.
היא שיחתי כתב:ושמעתי סיפור שר' בערל פוברסקי אמר שלא מופיע המילה "שלי" בתנ"ך
והרעים הרב צוקער מחדרו שנמצא מעל החדר שיעורים
"כרמי שלי לא נטרתי"
איש אשכולות כתב:היא שיחתי כתב:ושמעתי סיפור שר' בערל פוברסקי אמר שלא מופיע המילה "שלי" בתנ"ך
והרעים הרב צוקער מחדרו שנמצא מעל החדר שיעורים
"כרמי שלי לא נטרתי"
החדר שלו ליד השירותים.
נוטר הכרמים כתב:איש אשכולות כתב:היא שיחתי כתב:ושמעתי סיפור שר' בערל פוברסקי אמר שלא מופיע המילה "שלי" בתנ"ך
והרעים הרב צוקער מחדרו שנמצא מעל החדר שיעורים
"כרמי שלי לא נטרתי"
החדר שלו ליד השירותים.
ליד העזרת נשים מצד צפון, שזה אכן יוצא מעל החדר שיעורים ב' שבו אמר הגרב"ד שליט"א את שיעוריו עד לשנים האחרונות.
מתעמק כתב:תולעת ספרים07 כתב:אך אחר הפצרותיך, התנהגתי שוב במדתך, עשיתי חיפוש בגוגל, והנה, מצאתי את "כמה מן האחרונים": http://www.yk8.org/artsfl/mamar_147.pdf ראה שם בעמוד 11. ומשם יתבאר גם למה העלית מדעתך השערה מעניינת שהמחבר הוא בעל ילקוט יוסף, שהרי כך מרומז בהערה 20 שם ("הובא בילקוט יוסף ח"א עמ' קע"ב), ואכן בדקתי ומצאתי (אך לא במקום המצויין, כי אם בח"ב עמ' קיג-קיד). ובכן, הביא שם דברי האריז"ל, והוסיף "וראיתי שמציינים לדברי הגאון ר' שמשון מאוסטרופולי שכתב בשנת הת' וכו'".
היא שיחתי כתב:אני לא הרב צוקער
אבל יש לי מחשב...
שיר השירים פרק ח
כַּרְמִי שֶׁלִּי לְפָנָי הָאֶלֶף לְךָ שְׁלֹמֹה וּמָאתַיִם לְנֹטְרִים אֶת פִּרְיוֹ:
אוצר החכמה כתב:היא שיחתי כתב:אני לא הרב צוקער
אבל יש לי מחשב...
שיר השירים פרק ח
כַּרְמִי שֶׁלִּי לְפָנָי הָאֶלֶף לְךָ שְׁלֹמֹה וּמָאתַיִם לְנֹטְרִים אֶת פִּרְיוֹ:
אבל כרמי שלי לא נטרתי זה בפרק א (פסוק ו)
היא שיחתי כתב:ושמעתי סיפור שר' בערל פוברסקי אמר שלא מופיע המילה "שלי" בתנ"ך
והרעים הרב צוקער מחדרו שנמצא בעל החדר שיעורים
"כרמי שלי לא נטרתי"
קלונימוס הזקן כתב:אתה צודק עד כאב, דא עקא שאני לא מצליח לעלות על הדעת מה השתבש,
המערכת לא מורכבת, אני לא זקן ששכח והוא אדם דייקן מאד, וצ"ע
הור ההר כתב:א. באמצע פולמוס על התכלת צץ קטע מתוך הספר המצוי כביכול בעיירה באוקריינה, ובו נבואה על הגלות התכלת ברבות הימים, ר' מעשיל גלבשטיין אחד המצטטים את הקטע ומתנגד חריף לתכלת, מטיל ספק באותנטיות של הקטע, כמבואר למעיין היטב בדבריו. לא רק זה, במפתיע גם מצד שני (ואינני יודע מי קדם) צץ קטע הפוך מספר קבלה קדמון בשם שרביט הזהב, גם ספר זה לא מוכר לאף אחד, מה שדי רומז לאוטנתיות של שני הקטעים. עוד פלא, משום מה אין ציטוטים נוספים מהספר שהיה בדפוס מלבד הקטע הנ"ל.
ב. אגדה מהלכת (משום מה לא הובאה עד כה בפורום, יתכן וסביר שאני לא מדייק בפרטים ובשמות אחרי כה הרבה שנים שקראתי אותה, וכפי שכבר כתבתי בפורום הזכרון עלול לשבש דברים, אשמח עם אי מי יודע היכן היא מופיעה ויסרוק אותה כאן, כמדומני שקראתי אותה בספר 'יעקב לסלוי' שכבר הזכרתי אותו).
בעל הבני יששכר מאד רצה את הספר והיה מוכן לתת את כל ספריית ספרי הקודש שלו עבורו. משכיל אחד ששמע על כך, שם נפשו בכפו ונסע לספריה נכרית בגרמניה שם היה את הספר (ומשום מה אין על כך עוד ידיעות חוץ מאגדה זו). ואחרי מאמצים מרובים והסתכנות בתפישתו, הצליח לשים עליו את ידו. עד שחזר לדינוב נלב"ע בעל הבנ"י, ובנו שכיהן במקומו היה מוכן לשלם סכום נכבד על הספר, אך לא לתת את ספרית אביו. הוא הסביר שלאביו היה הספר כה חשוב עד כדי לתת את ספריתו, לו עצמו אין חשיבות כה גדולה עד כדי לתת את ספרית אביו. נמלא המשכיל בזעם על שלאחר מאמציו לא יקבל את הספריה, והעלה את הספר באש.
איש_ספר כתב:שוחחתי הערב עם בנו יחידו הרב ר' יוסף, הלה מילא פיו שחוק ולא ידע דבר על כך. (הוסיף שמאז בואו ארצה כבחור בשנת תשל"ד, לא יצא מהארץ, כך גם שאין טעם לשאול את אשתו)קלונימוס הזקן כתב:ולעצם הענין - איש ספר ואולי אחרים חושדים אותי למשקר.
אגב, שלשום פגשתי את הרב צוקער ברחוב וליוהו אדם בלתי מוכר לי (ולא א' מחתניו או בנו שבד"כ הולכים אתו מדי ערב בתקופה האחרונה) ושוחח עמו. כך שיש לי היסוד להאמין שניתן לשוחח עמו בעצמו, והשאלה היא רק בכמה חוצפה והטרחת ת"ח כרוך הדבר.
קלונימוס הזקן כתב:עיקר הווארט של הגרב"ד כמדומה סבב סביב ההנחה האמיתית שההטיה הרגילה בכ"ד כתבי הקודש היא 'אשר לי', והפליג לומר שאין 'שלי', מהצגת הדברים
דלעיל, יכול הקורא שאינו מכיר את הנפשות הפועלות לחשוב שמדובר באיזה 'ראש ישיבה' ש'יודע הרבה ווארטים של רב"ב' ואין לו מושג מה קורה בתנ"ך...
ר' גרונם יקום פורקן כתב:היא שיחתי כתב:ושמעתי סיפור שר' בערל פוברסקי אמר שלא מופיע המילה "שלי" בתנ"ך
והרעים הרב צוקער מחדרו שנמצא בעל החדר שיעורים
"כרמי שלי לא נטרתי"
יונה פרק א פסוק יב: וַיֹּאמֶר אֲלֵיהֶם שָׂאוּנִי וַהֲטִילֻנִי אֶל הַיָּם וְיִשְׁתֹּק הַיָּם מֵעֲלֵיכֶם כִּי יוֹדֵעַ אָנִי כִּי בְשֶׁלִּי הַסַּעַר הַגָּדוֹל הַזֶּה עֲלֵיכֶם.
איש_ספר כתב:איש_ספר כתב:שוחחתי הערב עם בנו יחידו הרב ר' יוסף, הלה מילא פיו שחוק ולא ידע דבר על כך. (הוסיף שמאז בואו ארצה כבחור בשנת תשל"ד, לא יצא מהארץ, כך גם שאין טעם לשאול את אשתו)קלונימוס הזקן כתב:אגב, שלשום פגשתי את הרב צוקער ברחוב וליוהו אדם בלתי מוכר לי (ולא א' מחתניו או בנו שבד"כ הולכים אתו מדי ערב בתקופה האחרונה) ושוחח עמו. כך שיש לי היסוד להאמין שניתן לשוחח עמו בעצמו, והשאלה היא רק בכמה חוצפה והטרחת ת"ח כרוך הדבר.
חכם קלונימוס, כאשר מישהו ישאל אותך האם אביך אמר פעם כך וכך, ואתה לא תדע, האם לא תפנה אותו תיכף ומיד אל אביך? ואידך זיל גמור.
סמי מכאן 'שקר' ואין כאן אלא שגיאה אשר מצודתה פרושה על כל החיים, וזה לך האות שאין כאן חשד לבדיה מכוונת: והיה אם יעלה בידך ויתאפשר לך לחזור ולשאול את הרב צוקער אודות המחנה דן, והיה והוא יחזור ויספר את הסיפור כפי שהבאת בשמו, לא יהיה בידינו אלא להודות לך ולבקש את סליחתך. בנתיים אני מציע לך, למען כבודך, להקפיא את השמועה עד לבירורה המחודש. כט"ס.
מעיין כתב:שמא התחיל הספר מדף ר', וכמו שמסכת תמיד מתחיל מדף כ"ו, ואתנח ביה סימנא שויתי ד' לנגדי תמיד
הרב ה'יארמע-רב' הוציא לאור ספר אמרות וליקוטים מספרי החת"ס, והקדים להוציא לאור את חלק השני וציין שברצו"ה בחלק א' יכתוב טעם שהקדים את הוצאת חלק השני...
קלונימוס הזקן כתב:אגב איסור הכניסה וכו', שלחני פעם אל הספריה הלאומית בירושלים, וכמדומה אמר שאף שה'חרם' על בית הספרים לא נתפס על הבנין החדש, מ"מ ליה לא ניח"ל ליכנס שם
(ואיני זוכר כעת אם אמר שמעולם לא נכנס או שרק מעדיף לא להיכנס)
קלונימוס הזקן כתב:מצב הדברים הוא שהרב שליט"א שכח הרבה דברים ואין משנתו סדורה לו כבעבר, מאידך הוא זוכר עדיין המון, ומה שבעיקר חשוב- המח שלו עובד ועובד טוב.
הבעיה שנוצרה, שכיון שאנשים חושבים כמו שחשב מכובדנו הנ"ל, הפסיקו לגשת אליו ולדבר עמו, והוא מרגיש כאבן שאין לה הופכין וככלי שאין בו צורך.
תחשוב על זה- אדם עם מח מתפקד שהיה רגיל שניגשים לשאלו בהמון ענינים, ולפתע - עוברים למדרכה ממול.
למעשה - ניתן להמשיך לשאול אותו שאלות, ויש סיכוי טוב שתקבל תשובה טובה. אם הוא לא זוכר, הוא יאבד אתך קשר. זה יראה בערך כמו שהיה נראה בעבר כשלא היה מעוניין לענות.
כשאני לעצמי, שרוי בדילמה: מצד אחד אני מבין שטוב לגשת אליו לדבר עמו כרגיל, מצד שני אם הוא לא יזכור את הדבר הספציפי הלז, יתחמץ לבו. ויש לדון בתועלת/נזק שכאן.
חקר כתב:קלונימוס הזקן כתב:אגב איסור הכניסה וכו', שלחני פעם אל הספריה הלאומית בירושלים, וכמדומה אמר שאף שה'חרם' על בית הספרים לא נתפס על הבנין החדש, מ"מ ליה לא ניח"ל ליכנס שם
(ואיני זוכר כעת אם אמר שמעולם לא נכנס או שרק מעדיף לא להיכנס)
ידוע ליודעיו שהיה שוהה שם רבות בשופי, ושמא עדות שבטלה מקצתה וכו'...קלונימוס הזקן כתב:מצב הדברים הוא שהרב שליט"א שכח הרבה דברים ואין משנתו סדורה לו כבעבר, מאידך הוא זוכר עדיין המון, ומה שבעיקר חשוב- המח שלו עובד ועובד טוב.
הבעיה שנוצרה, שכיון שאנשים חושבים כמו שחשב מכובדנו הנ"ל, הפסיקו לגשת אליו ולדבר עמו, והוא מרגיש כאבן שאין לה הופכין וככלי שאין בו צורך.
תחשוב על זה- אדם עם מח מתפקד שהיה רגיל שניגשים לשאלו בהמון ענינים, ולפתע - עוברים למדרכה ממול.
למעשה - ניתן להמשיך לשאול אותו שאלות, ויש סיכוי טוב שתקבל תשובה טובה. אם הוא לא זוכר, הוא יאבד אתך קשר. זה יראה בערך כמו שהיה נראה בעבר כשלא היה מעוניין לענות.
כשאני לעצמי, שרוי בדילמה: מצד אחד אני מבין שטוב לגשת אליו לדבר עמו כרגיל, מצד שני אם הוא לא יזכור את הדבר הספציפי הלז, יתחמץ לבו. ויש לדון בתועלת/נזק שכאן.
אם כך הם פני הדברים זו ממש בשורה, אבל על פניו זה לא נראה כך.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 534 אורחים