לפו"ר נראה תמיהה בזה, דמחד יש בזה דין טיבולו במשקה, ומאידך יש שיטה במרדכי דבעי כזית וזה שיעור באוכל, גם להרמב"ם בפיה"נ לראב"צ מברכין על אכילת חרוסת, ולא לשתות. וצ"ע.
[גם ממה דבעי לשקעיה בחרוסת ובחריין מפורר לא שייך, [וראיתי מעירים בזה], ואם הוא משקה א"ש טפי, וצ"ע.
ועי' תוס' דף קט"ז בשם הירושלמי שמתחילה עב ואח"כ מוסיף יין, ואולי יש ליישב לפי"ז, תן לחכם ויחכם עוד.
ואמנם המנהג לעשותו עב ביותר וצ"ע שהוא נגד הדין לכאורה.