יוצא פוניבז' כתב:ספר צרור המור פרשת נשא
עושה חדשות כתב:אולי זה דין פשוט, מ"מ בינתיים אינו ידוע לי.
אשה הנשואה חייבת בכיסוי ראש מחוץ כותלי ביתה.
האם כשהיא בגילוי ראש היא יכולה לברך או לאו.
לכאו' מה טעם להצריכה כיסוי יותר מפנויה.
אבל מנהג אחינו-אחיותנו הטועים בהדלקת נרות של שבת להניח כיסוי על הראש.
ושמעתי שכך מנהג הבלניות בעת הברכה על הטבילה.
בבקשה, תחכימוני בקצרה.
הצעיר באלפי כתב:בחידושי רעק"א החדשות שי"ל ע"י הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל (מכון ירושלים) כ' רעק"א לגבי ברכת האשה בשעת טבילתה שיכסה ראשה משום גילוי ראש ע"ש, וכמדומה שגם הבן איש חי כותב כן.
גם זו לטובה כתב:הצעיר באלפי כתב:בחידושי רעק"א החדשות שי"ל ע"י הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל (מכון ירושלים) כ' רעק"א לגבי ברכת האשה בשעת טבילתה שיכסה ראשה משום גילוי ראש ע"ש, וכמדומה שגם הבן איש חי כותב כן.
איה מקומו?
הצעיר באלפי כתב:בחידושי רעק"א החדשות שי"ל ע"י הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל (מכון ירושלים) כ' רעק"א לגבי ברכת האשה בדעת טבילתה שיכסה ראשה משום גילוי ראש ע"ש,
עושה חדשות כתב:אכן יש!
גם זו לטובה כתב:הצעיר באלפי כתב:בחידושי רעק"א החדשות שי"ל ע"י הגאון רבי נתן גשטטנר זצ"ל (מכון ירושלים) כ' רעק"א לגבי ברכת האשה בדעת טבילתה שיכסה ראשה משום גילוי ראש ע"ש,עושה חדשות כתב:אכן יש!
כתב דבריו בלשון לא ידעתי וכו' ומבואר דהבין דסתימת הפוסקים משמע דלא בעי כיסוי הראש ורק שלא הבין טעמם, וע"כ לדינא מודה דסתימת הפוסקים נראה דלא בעינן, וכפי שפסקו הגרש"ז והגריש"א.
עושה חדשות כתב:אולי זה דין פשוט, מ"מ בינתיים אינו ידוע לי.
אשה הנשואה חייבת בכיסוי ראש מחוץ כותלי ביתה.
האם כשהיא בגילוי ראש היא יכולה לברך או לאו.
לכאו' מה טעם להצריכה כיסוי יותר מפנויה.
אבל מנהג אחינו-אחיותנו הטועים בהדלקת נרות של שבת להניח כיסוי על הראש.
ושמעתי שכך מנהג הבלניות בעת הברכה על הטבילה.
בבקשה, תחכימוני בקצרה.
בור ריק כתב: במהרי"ל דיסקין עה"ת ביאר החילוק בין פנויה לנשואה דפנויה כיון ששערה עומדת לקצוץ כקצוץ מי ונקרא כיסוי ראשה משא"כ נשואה באמת צריכה לכסות ראשה ע"ש
איקטורין כתב:בור ריק כתב: במהרי"ל דיסקין עה"ת ביאר החילוק בין פנויה לנשואה דפנויה כיון ששערה עומדת לקצוץ כקצוץ מי ונקרא כיסוי ראשה משא"כ נשואה באמת צריכה לכסות ראשה ע"ש
באיזו פרשה?
עושה חדשות כתב:אכן יש!
עושה חדשות כתב:כעת ראיתי, שהגרי"ש תמה כך על הרעק"א. הנה:
וע"ע -
דגם ראשה מכסית בבגדה, דהא אסור לברך בראש מגולה, כמבואר באו"ח סי' צא ס"ג. וכן נוהגות הנשים לכסות גם ראשן בבגד בשעת הברכה כשעומדות במים. וחידוש שלא כתבו מפורש שצריך לעשות כן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 202 אורחים