אמרינן בהגדה ברוך המקום ברוך הוא וכו' ואח"כ אמרינן ענין ארבעה בנים
וביארו הרשב"ץ ושיבולי הלקט שהוא מדין ברכת התורה הואיל והולכין אנו לדרוש פסוקים מענין ארבעה בנים
ונשאלת השאלה הלא כבר ברכנו ברכת התורה בבוקר?
נוטר הכרמים כתב:אמנם בפי' שבלי הלקט הנד' על ההגדה מובא, וז"ל: וכתב אחי ר' בנימין נר"ו, הרי כאן ארבעה ברכות כנגד ארבעה פסוקין הכתובים במצות ההגדה, ומצות הגדה היא מצות עשה והיתה טעונה ברכה אלא שנפטרת בק"ש, והרי ק"ש טעונה ברכה לפניה ולאחריה, ומתוך חיבתה רמזו עליה אלו ארבעה ברכות.
ולכאורה יש לדון מ"ט נפטרת ברכה זו בק"ש, הרי לא משמע דמיירי מצד חיוב ברכת התורה, [אף שיש מקום לומר שאהבת עולם ג"כ יכולה כברכת התורה, ראה ארחות חיים ת"ת סי' א: משנ"ב מז,ג: תהילה לדוד שם: חי' הפלאה מכת"י ברכות יא,ב], וצ"ע.
היא שיחתי כתב:אמרינן בהגדה ברוך המקום ברוך הוא וכו' ואח"כ אמרינן ענין ארבעה בנים
וביארו הרשב"ץ ושיבולי הלקט שהוא מדין ברכת התורה הואיל והולכין אנו לדרוש פסוקים מענין ארבעה בנים
ונשאלת השאלה הלא כבר ברכנו ברכת התורה בבוקר?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 47 אורחים