הור ההר כתב:באמת מרתק ומעניין, וחבל שלא בדק אם הקטע הדן בענין גילוי התכלת נמצא שם.
חכם באשי כתב:הור ההר כתב:באמת מרתק ומעניין, וחבל שלא בדק אם הקטע הדן בענין גילוי התכלת נמצא שם.
מובטח לי, שבדיוק הקטע הזה נמחק, כדי שלא תיפגם האגדה שנקשרה בשמו סביב התכלת...
(ובעותק השני של הספר [שהרי קיבלנו מרבותינו שיש בעולם שני עותקים מהספר] - נתלש הדף).
חבל על דאבדין ולא משתכחין....
הור ההר כתב:מענין אם זה הרב שראה את הספר באמריקה, עליו שמענו מפי התולעת השביעית.
היא שיחתי כתב:האם מישהו יוכל להבהיר לי מה הן העדויות לגבי הספר הזה?
האם כולן מתבססות על מציאת התכלת של ראדזין?
אם כן הלא מוכח שפיר סיבת המצאת הספר
וכן מוכחשת השמועה מיניה וביה שכן ברור לכל (מלבד לצאצאי ראדזין) שאין התכלת שלו נכונה ושוב למה נתלה בוקי סריקי בר"ש מאוסטרופולי
איש_ספר כתב:הדבר מביא לידי גיחוך שמפלפלים בבדותות שכאלה, פולקלור ראדזינאי - ברסלבאי - עממי.
והסיפור על הרב צוקר הזוי (אין מילה אחרת) לא פחות מאגדת מחנה דן.
הרב צוקער היה נכנס לסמינר התיאלוגי?
עצוב שטופלים בדותא שכזו בגברא רבא שכזה שאם היה באיתנו היה מגיב ע"כ בחריפותו הבלתי מצויה.
השי"ת ישלח דברו וירפאהו וישיבו לאיתנו הראשון.
רבטוב כתב:לספריית הסמינר נכנסו ונכנסים חשובי הת''ח שבדורינו . תמיד כשתלך לשם תמצא ת''ח מפורסמים .
לא ידוע לי מי הוא הרב צוקר .
איש_ספר כתב:רבטוב כתב:לספריית הסמינר נכנסו ונכנסים חשובי הת''ח שבדורינו . תמיד כשתלך לשם תמצא ת''ח מפורסמים .
לא ידוע לי מי הוא הרב צוקר .
שאלת חכם חצי תשובה.
אני מתחייב בל"נ לשאול את אשתו אם ביקר שם פעם. ולהביא כאן את הדברים.
כנראה כוונתו לר"ש אוסטרופולי זי"ע [דוק שם].
רבי יהושע מקוטנא מזכיר בתשובתיו את דברי האר"י במדרשו שאין תכלת אלא בזמן בית-המקדש. דברי האר"י מורחבים יותר בקונטרס שארית יוסף "והאידנא אין נוהגת מצוות תכלת. שבזמן הזה אחר החורבן אין בנו כח להטיל תכלת, כי אין אנו משיגים". דברי האר"י הוסברו בדברי ר' שמשון מאוסטרפולי שהובאו שם - "לאחר החורבן נגנז אור החכמה ואין לנו אלא לבן שהוא מבינה. והתכלת שהוא מחכמה אין לנו, זה ימשך עד שנת ת"ר לאלף השישי... כי בשנת ת"ר לאלף השישי יתחיל אור החכמה להאיר... וה' יכפר בעדי שגילתי זה". - לעת עתה לא מצאתי ספר זה.
מתעמק כתב:עוד הערה קטנה בנידון המחנה דן. המעיין בקטע המצולם בעמוד זה מדברי הרב מעשיל גלבשטיין, שהעתיק שני קטעים מדף רצ"ה ודף רצ"ט. כנראה לא דק בלישניה, או שאלמוני בעל המכתב לא דק, אבל הדברים תואמים להנאמר בהעתק שבבנתיבי חסידות איזביצא-ראדזין. אכן הוזכר שם פעמיים על ה"חכם" שיגלה את התכלת, שלפי חשבון הנזכר, הראשון שייך לדף רצ"ה והשני לדף רצ"ט.
ועתה נמדוד המרחק בין שני קטעים אלו, ויצא לנו ט"ו שורות (לא גדולות). נמצא שהספר החזיק בממוצע ארבע שורות לכל דף - שתי שורות לעמוד. אפשר גם לדחוק שדף רצ"ה במכתב הנ"ל קאי על התחלת הקטע כולה, ואז נרויח עוד עשר שורות, סך הכל ג' שורות לעמוד.
לפי זה גודל הספר היה כגודל ספרי רזיאל המלאך הנדפסים לסגולה.
כמה דפים כאלו החזיק הספר לא נדע, אך לפי חשבון עד דף ש', שלשם וודאי הגיע הספר, היה כבר עביו כאורכו, כנראה מיוסד על פי מה שספר תורה צריך להיות אורכו כהקיפו. הטקסט של כל הספר הגדול הזה לא הגיע לטקסט של ספרו הקטן דן ידין.
אך היות שלפרש כל ספר הזוה"ק, ובפרט בדרכו של הרר"ש מאוסטרופולה, לא מספיק ספר קטן כזה, נצטרך לומר שהיו כמה כרכים כאלו. ושוב יש לנו אפשרות לכמה טופסים יחודיים, כרך אחד בטולטצ'ין, כרך נוסף בספריית שכטר, עוד כרך באיזה מקום מוסתר באמריקה שנתגלה רק להתולעת, וסט שלם רק בספרייה המלכותית במיץ.
סליחה, שכחתי שכבר יצאנו מחודש אדר
תולעת ספרים07 כתב:הרבה מן האחרונים מצטטים את ספר שארית יוסף בזה"ל:
רבי יהושע מקוטנא מזכיר בתשובתיו את דברי האר"י במדרשו שאין תכלת אלא בזמן בית-המקדש. דברי האר"י מורחבים יותר בקונטרס שארית יוסף "והאידנא אין נוהגת מצוות תכלת. שבזמן הזה אחר החורבן אין בנו כח להטיל תכלת, כי אין אנו משיגים". דברי האר"י הוסברו בדברי ר' שמשון מאוסטרפולי שהובאו שם - "לאחר החורבן נגנז אור החכמה ואין לנו אלא לבן שהוא מבינה. והתכלת שהוא מחכמה אין לנו, זה ימשך עד שנת ת"ר לאלף השישי... כי בשנת ת"ר לאלף השישי יתחיל אור החכמה להאיר... וה' יכפר בעדי שגילתי זה". - לעת עתה לא מצאתי ספר זה.
תולעת ספרים07 כתב:מתעמק: הבאתי לעיל כמה מן האחרונים שכתבו שבספר שארית-יוסף כתב לפרש דברי האר"י - משום מה לא מצאתי ספר כזה אם ידוע לך על זה הספר החכימיני. ראה בציטוט הבא והוא מועתק מדברי האחרונים. ואפשר שהכוונה לספר שארית-יוסף לבעל הילקוט-יוסף אך אינו תחת ידי.
אגב, קשה מאד לקרוא בצורה כזו, אם אתה מוריד ל"צייר", בטל את בחירת הקטע ע"י מקש ה Esc (אחרת התמונה תתעמעם בהמשך). ואז לך לתפריט תמונה, מתיחה/הטיה ובמקום 100 % רשום גם לגובה וגם לרוחב 30%.
אוצר החכמה כתב:אגב, קשה מאד לקרוא בצורה כזו, אם אתה מוריד ל"צייר", בטל את בחירת הקטע ע"י מקש ה Esc (אחרת התמונה תתעמעם בהמשך). ואז לך לתפריט תמונה, מתיחה/הטיה ובמקום 100 % רשום גם לגובה וגם לרוחב 30%.
יאיר נתן פה יום אחד עצה מצויינת בכרום אתה לוחץ עם העכבר הימני על התמונה ובוחר פתח תמונה בכרטיסיה חדשה ושם זה נראה מצויין
איש_ספר כתב:...והסיפור על הרב צוקר הזוי (אין מילה אחרת) לא פחות מאגדת מחנה דן.
הרב צוקער היה נכנס לסמינר התיאלוגי?
עצוב שטופלים בדותא שכזו בגברא רבא שכזה שאם היה באיתנו היה מגיב ע"כ בחריפותו הבלתי מצויה.
קלונימוס הזקן כתב:
בתקופה המאוחרת יותר היו לו קשרים עם ר"א שושנה (באמצעות המשגיח רא"א דסלר שליט"א) ונכבדי-ספר אחרים ואולי הם קישרוהו שם, אם כי לא ידוע לי שנסע לארה"ב בשנים האחרונות,
קלונימוס הזקן כתב:תודה על הפקפוק באמינותי, תיכף יחשף הקשר האפל שלי עם המחנה דן, ותשלומי העתק ששילמו לי צאצאיו כדי שאבדה את "הראיה המוחצת" - סיפור של הרב צוקער.
אבל, כן: אני שמח לבשר לך ולכולנו שכפי הנראה יש עוד אדם שעומד לשמוע זאת מהרב צוקער, נחש מה שמו!?
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: א. חיים, ישבב הסופר ו־ 331 אורחים