מכון חכמי ספרד כתב:עתניאל בן קנז כתב:ידוע לי על לכה"פ ב' גדולים נוספים - מדורות קודמים - שהקפיד לגנוז את "ב"ה' שבראש מכתבי הרשות.
אולם לאור התגובות המזלזלות כאן, בכל מי שלא חושב כמותך, דומני שאכשל בחשש איסור לכתוב את שמם...
אדרבה, אם יש סמך הלכתי, לא מעשה רב, ישתף נא ויחכים אותנו.
אני התכוונתי למעשה רב, ללא בירור הלכתי. כפי שמונח בזכרוני שכן נהג ר' צדוק הכהן מלובלין. (אאל"ט כן מובא בתולדות הכהן, ואין לי פנאי לבדוק כעת).
אכן שוב נזכרתי, שפעם כבר עסקתי בסוגיא זו, וציינתי לעצמי כמה מקורות בנידון.
ואצטט מתוך מאמר שהדפסתי ...
השדי חמד שם (מערכת מ, כלל יב, אות ט) מאריך בדבר, ונוטה להחמיר שאף כאשר כותבים ה', לרמז על שם הנכבד, נמי יש קדושה באות זה, שהוא מאותיות השם, ואין למחקו.
וכן דעת הבני יונה (רעו אות י, ומובא להלכה בפתחי תשובה שם סק"טז). וכן הוא במכתב הגאון מראגאטשאוו (נדפס בפסקי תשובה ח"ג סי' רצג) שכתב שלכן מקפיד במכתביו שלא לכתוב 'ב"ה", שלא לבא לידי מחיקת ה'.
אמנם הרבה פוסקים מקילין בדבר [שאות ה' אין הכוונה לאות ה' מן השם הקדוש כלל, אלא לרמז על תיבת "השם" בלבד, שאין בה קדושה]. וכפי שהעיר האמרי אמת, (במכתבו הנדפס בריש פסקי תשובה הנ"ל) שכן מנהג רוב גדולי ישראל בכל הדורות.... (וראה ליקוט דעת הפוסקים בזה, האוסרין והמתירין, במשנת הסופר סי' יא סעיף ו, בביאור הסופר ד"ה לצורך גדול. ובס' מנהג ישראל תורה, יו"ד רעו, אות ה ואילך, ועוד).
והנה בסידור תפילה ישרה ברדיטשוב (שנדפס ע"י הרה"ח ר' מאיר דוד הערצבערג, ובהסכמת מרן מהר"א זי"ע), נדפס קונטרס מן המדפיס בשם 'מאיר נתיב', על ספר נתיב מצוותיך. ושם מביא בין הדברים (פרק יח, סוף אות ל) "... וידוע כי אצל אדמו"ר הה"ק מבעלז ז"ל הקפידו שלא לכתוב על הפתקאות אפילו בראשי תיבות 'ב"ה' למעלה מראש הכתב, ובוודאי מטעם הנ"ל (לחשוש למחיקת השם)"..
אמנם מתוך עיון בתצלומי מכתבי רבות"ק מבעלזא שנדפסו במקומות שונים, נראה שלא כיוון בזה אל האמת. והרבה מכתבים הפותחים באותיות 'ב"ה'. וכנראה דעת רבותה"ק כדעת המקילין בזה.