ביליצר כתב:כמובן החפץ חיים ,
מספרים גם על רע"א זצ"ל שהיה כותב קמיעות ומפי השמועה מצאו כתוב בו תוספות מדף מסויים בש"ס,
י. אברהם כתב:ביליצר כתב:כמובן החפץ חיים ,
מספרים גם על רע"א זצ"ל שהיה כותב קמיעות ומפי השמועה מצאו כתוב בו תוספות מדף מסויים בש"ס,
קמיע ממרן רעק''א (בלי תוספות)
וונדרבר כתב:
הצדיק ממוש, הגה"צ רבי יעקב משה דירעקטאר, אב"ד מוש.
בנו היה הג"ר ישראל יהונתן ירושלימסקי.
אחת מנכדותיו נישאה להג"ר יחזקאל אברמסקי, גאב"ד לונדון, בעל חזון יחזקאל, ראה ס' מלך ביופיו ח"א עמ' 34-42.
וכמדומה שגם הג"ר ברוך בער לייבוביץ מקאמיניץ, בעל ברכת שמואל, היה נשוי עם נכדתו.
וונדרבר כתב:באשכנז, הג"ר אליהו גוטמכר מגריידיץ.
הבעל שם ממיכלשטאט.
וונדרבר כתב:באשכנז, הג"ר אליהו גוטמכר מגריידיץ.
תוכן כתב:הר' זימערמאן חותנו של ר' ברוך בער, היה מקובל עצום.
וונדרבר כתב:ראה ס' "חידושי רבינו אליהו גוטמכר זצ"ל", (ד' כרכים), כרך ראשון על מס' ברכות וסדר מועד (הוצאת מכון ירושלים תשל"ט), במבוא, נדפסו תולדותיו.
http://www.otzar.org/wotzar/book.aspx?1 ... geid=P0011
איש_ספר כתב:ר' יוסל וולטוך היה מבני החסידים. כמדומני.
מאיר נפתלי כתב:ר׳ ישעיה זוכאוויצר הגר״א אמר שמותר לחלל שבת כדי לקבל ברכתו לחולה שיש בו סכנה כי מובטח שתעשה פרי - ספר מגד גבעות עולם חלק א עמ׳ ק.
מכון חכמי ספרד כתב:הסנדלר, רבי יעקב משה רביקוב.
רבי יוסף וולטוך.
ובכלל, העניין הזה טעון עיון מעמיק.
כיצד בארצות מסוימות, נגלתה רוח הקודש לעין כל, באלפי מקרים מתועדים ומוצלבים.
ובארצות מסוימות, שלא נפלו ביראת חטא ואולי יותר, לא נשפכו מופתים ולא נתגלגלו 'תחת השולחן'.
הלא דבר הוא!
הגרח כתב:בואו אחיי ונדבר תכליס א.האם היום יש נסתרים שברכתם פועלת ישועות ב.האם כשמפרסמים אותם פג הקסם.ג.אני ההיתי אצל ר שמעון גלאי והורה לי להחליף מזוזה של הכניסה שהיתה פסולה.מאיפה ידע?.....
קראקובער כתב:מכון חכמי ספרד כתב:הסנדלר, רבי יעקב משה רביקוב.
רבי יוסף וולטוך.
ובכלל, העניין הזה טעון עיון מעמיק.
כיצד בארצות מסוימות, נגלתה רוח הקודש לעין כל, באלפי מקרים מתועדים ומוצלבים.
ובארצות מסוימות, שלא נפלו ביראת חטא ואולי יותר, לא נשפכו מופתים ולא נתגלגלו 'תחת השולחן'.
הלא דבר הוא!
תשאל יותר טוב, למה באותן מדינות עצמם עד לפני 250 שנה כמעט ולא שמעו על מופתים, שמעת פעם על רוח הקודש בסגנון דורות האחרונים אצל בעלי התוספת, הרמב"ם וכו'?! זה הרי סותר את המושג של ירידת הדורות.
הגרח כתב:ג.אני ההיתי אצל ר שמעון גלאי והורה לי להחליף מזוזה של הכניסה שהיתה פסולה.מאיפה ידע?.....
קו ירוק כתב:וגם על הגר"א, אלא שזה לא תפס מקום.
וגם בזמנינו, ויפה להצניע, וזה לא תופס מקום.
העיקר כמה יודע ללמוד וכמה לומדים ממנו תורה ויראה
זקן ששכח כתב:קו ירוק כתב:וגם על הגר"א, אלא שזה לא תפס מקום.
וגם בזמנינו, ויפה להצניע, וזה לא תופס מקום.
העיקר כמה יודע ללמוד וכמה לומדים ממנו תורה ויראה
כנראה לא הבנתי כוונתך בדיוק, שהרי אם יפה להצניע משמע הדבר תופס מקום, כי אם אינו תופס מקום, לשם מה להצניע?
ובאגב, בש"ס שיש לי בבית חפשתי דבר הלכה בשמו של רחב"ד ולא מצאתי.
לעומת זאת, חפשתי אודותיו סיפורי מופתים ומצאתי גם מצאתי.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 539 אורחים