מתישהוא כתב:האם ידוע האם חיבורו מקור חיים נכתב על עוד חלקים מהשו"ע מלבד אלו שנדפסו, וחלקים אלו נאבדו? או שמלכתחילה נכתב רק מה שנדפס?
כנראה היה יותר. וז"ל ההקדמה למהד' "מכון אמרי שפר" תשנ"ה:
ס' מקור חיים, פירוש על ארבע שולחן ערוך עפ"י דרך הנסתר, וכל חלק מהש"ע, המיוסד על טור אחד, חלק לג' חלקים על שם ארבעה טורי אבן, טור הראשון הוא אורח חיים חלק לטור אודם פטדה וברקת, ונדפסס מהם טור אודם הנודע בשם מקור חיים, הוא ההולך מסי' א' עד הל' שבת, ולא נשלם כי נדפס רק עד אמצע סי' ל"ב פ"ד דפים, ושם שבתה המלאכה באמשטרדם בשנת תט"ו, ונדפס שם שנית עד סס"י ל"א בשנת תנ"ז, ובשנה ההיא נדפס טור פטדה על הל' שבת בליוורנו, וטור ברקת מן הל' פסח עד סוף הש"ע אח"ח, נדפס באמשטרדם בשנת תי"ד, והטור השני הוא יורה דעה חלקו לטור נופך ספיר ויהלום, והעיד הרב מו"ה חד"א (בשה"ג ח"ב אות ח' סי' ח"י) שראה בגניזה כמה דפים מודפסות מטור יהלום מסוף י"ד, וגם היה ברשימת ספרים שנמכרו בראטרדם בשנת תקנ"ז תוך ספרי קבלה נחשב טור יהלום למו"ה רחיים כהן על הל' אבילות ע"פ הסוד, א"כ בלי ספק שנדפס כולו. ואולי גם טור נופך ספיר, ולא נדוע מה נעשה בהם, כי נאבדו מתוך הקהל, ועוד היו לו חבורים רבים\ אשר נאבדו ממנו ככתוב בהקדמתו לס' תורת חכם וקורא בשמתום. עוד העיר מוה"ר חידא ז"ל כי שהספר מקור חיים לא נשלם, ויש בסוף בלבול.