לייבעדיג יענקל כתב: אכילת בשר לע"ה.
ולזה אסור ע"ה לאכול בשר בהמה, לפי שהוא גורם להחזיר אותה נשמה עצמה בבהמה ממש פעם אחרת לתקן. ובשבת עם הארץ מותר לאכול בשר, לפי שהנשמה שיש לת"ח בחול הוא תוספת נשמה שיש לע"ה בשבת, וכשאוכל בשר, מעלה הגלגול שבאותה בהמה במדרגת אותה התוספת שיש לו בשבת
יהודי טבעי כתב:בשבת אין צריך לסמוך גאולה לתפילה (שו"ע או"ח סימן קיא על פי הגהות אשיר"י פ"ק דברכות וכל בו הלכות שבת ומהרי"ל הל' יום טוב.
ממרומי היער כתב:פשוט: מי שנולד בשבת מותר לו בשבת שאחרי זה ביום השמיני להיות ערל, ואם הוא נולד ביום חול אסור לו להיות ערל - כלומר אסור לאביו.
הוה אמינא כתב:גדיש של תבן שבין שתי חצרות, שמחלקן לערב כ"א לעצמה, לשיטת הרא"ש אסור להסתפק מהתבן שבגדיש להאכילו לבהמתו ביום חול. מטעם איסורי שבת.
בעוד אין איסור מלאכה בשבת שלא להאכיל בהמה מתבן שבגדיש.
הוה אמינא כתב:שתי חצרות גדורות שבכל חת מהן כמה בתים מערבות כל אחת לעצמה. ואילו אם יש פירצה בגדר ביניהן יכולות לערב בעירוב אחד משותף כחצר אחת.
אם יש גדיש של מאכל בהמה בגובה י' במקום הפירצה אפשר לסמוך על זה כגדר ומערבות זו לעצמה וזו לעצמה.
אבל במקרה כזה שיטת הרא"ש שאין מסתפק מהגדיש ביום חול כדי שלא יפחת מגובה י' ולא ישים לב ויערב זו לעצמה ובעצם יהיה כאן פירצה ולא יחול עירוב כזה.
עצם הסתפקות הבהמה מגדיש למאכלה אינו בכלל איסורי שבת, ואם יש גדיש מותר להאכיל ממנו לבהמתו אפילו בשבת. ואעפ"כ כאן מצאנו דבר שביום חול הוא אסור לעשותו משום שבת, ואילו המעשה בשבת גופא לא נחשב איסור אלא היתר.
זה מובא במחבר בשו"ע בהלכות עירובין בסוף סימני ש"נ בערך.
יעקב1 כתב:סעודת מפסקת דט"ב שבחול אוכל מעט ובשבת אפי' כסעודת שלמה
פרי יהושע כתב:יעקב1 כתב:סעודת מפסקת דט"ב שבחול אוכל מעט ובשבת אפי' כסעודת שלמה
רעיון יפה, אבל "אוכל מעט" ביום חול לא מדוייק, וצ"ל אינו אוכל מעדנים.
פרי יהושע כתב:איסורי אבלות שבפרהסיא.
כדכד כתב:מה שכתב הרב פותח האשכול להתפלל מעריב מבע"י - זה אינו לפי מה שפסקו דעביד כמר עביד ומותר להתפלל ערבית מפלג המנחה גם ביום חול
לעומקו של דבר כתב:כדכד כתב:מה שכתב הרב פותח האשכול להתפלל מעריב מבע"י - זה אינו לפי מה שפסקו דעביד כמר עביד ומותר להתפלל ערבית מפלג המנחה גם ביום חול
לא נכון. רוב הפוסקים סוברים שמי שהתפלל פעם אחת מנחה כרבנן שוב זה נהיה תרתי דסתרי ומותר רק לצורך מצווה שהוא להקדים קבלת שבת.
ראה עוד בעניי"ז viewtopic.php?t=32037#p344289
כדכד כתב:לעומקו של דבר כתב:כדכד כתב:מה שכתב הרב פותח האשכול להתפלל מעריב מבע"י - זה אינו לפי מה שפסקו דעביד כמר עביד ומותר להתפלל ערבית מפלג המנחה גם ביום חול
לא נכון. רוב הפוסקים סוברים שמי שהתפלל פעם אחת מנחה כרבנן שוב זה נהיה תרתי דסתרי ומותר רק לצורך מצווה שהוא להקדים קבלת שבת.
ראה עוד בעניי"ז viewtopic.php?t=32037#p344289
רוב הפוסקים אינם סבורים כך. מה גם שאין לפנינו כל מה שכתבו הפוסקים. נכון שזו (מה שכתבת) ההנהגה המקובלת אך זה כדי לצאת אליבא דכ"ע ולא דעת רוב הפוסקים
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 126 אורחים