סגי נהור כתב:למעשה יש לנו רק עשרים ושתים אותיות שמופיעות בש"ס שוב ושוב, ולכן נראה שיש בש"ס בסך הכל שתים או שלוש שורות, וכל השאר זה סתם דברים שחוזרים על עצמם.
[מאידך, יש מעט עקשנים הטוענים שהצירופים השונים של האותיות יוצרים תוכן חדש ושונה בכל מקום ומקום, כך שבכל זאת יש בש"ס 2,600 דפים. ואולי יש לחוש לדבריהם].
סטפנסקי כתב:כדי להקל על העבודה אני מציע שיתחילו להעלות את הסוגיות שחוזרות על עצמם אם יש דבר כזה
ארגמן כתב:סגי נהור כתב:למעשה יש לנו רק עשרים ושתים אותיות שמופיעות בש"ס שוב ושוב, ולכן נראה שיש בש"ס בסך הכל שתים או שלוש שורות, וכל השאר זה סתם דברים שחוזרים על עצמם.
[מאידך, יש מעט עקשנים הטוענים שהצירופים השונים של האותיות יוצרים תוכן חדש ושונה בכל מקום ומקום, כך שבכל זאת יש בש"ס 2,600 דפים. ואולי יש לחוש לדבריהם].
אתה בעצם מזלזל ואומר מה זה משנה.
סגי נהור כתב:ארגמן כתב:סגי נהור כתב:למעשה יש לנו רק עשרים ושתים אותיות שמופיעות בש"ס שוב ושוב, ולכן נראה שיש בש"ס בסך הכל שתים או שלוש שורות, וכל השאר זה סתם דברים שחוזרים על עצמם.
[מאידך, יש מעט עקשנים הטוענים שהצירופים השונים של האותיות יוצרים תוכן חדש ושונה בכל מקום ומקום, כך שבכל זאת יש בש"ס 2,600 דפים. ואולי יש לחוש לדבריהם].
אתה בעצם מזלזל ואומר מה זה משנה.
אני לא אומר שזה לא משנה, אני אומר שבדרך כלל ברייתא ש"חוזרת על עצמה" עדיין צריכה לימוד מחדש בכל מקום ומקום לפי תוכנו והקשרו.
הרוצה להחכים כתב:למעשה יש בש"ס 2711 דפים (ע"פ המיספור המקובל אצל לומדי ה'דף-היומי' הסופרים גם עמודים בודדים בסופי מסכתות ופרקי משניות עדיות, קנים ומידות, וירושלמי שקלים).
למרות שע"פ רוב הסוגיות משלימות זו את זו, ובלימוד סוגיית חש"ו שבמגילה נוספים פרטים שאין בסוגיית חש"ו שבברכות. מ"מ מצאנו סוגיות החוזרות על עצמן באופן מילולי ותו לא. לדוגמא: ברכות יא ע"א ושם טז ע"א, ברכות מד ע"ב ונדה נא ע"ב (ובכלל, נדה נא ע"ב הוא דף המלוקט מכל מיני סוגיות בש"ס שנמצאים גם במקומם, וה"ה למט ע"ב-נ' ע"א).
ארגמן כתב:עושים לעצמם חשבון אם למדתי השנה 100 דף, איך אוכל לסיים את הש"ס? מתי? עוד 26 שנה? התשובה להם היא גם בדפים ובמקומות האלו שחוזרים על עצמם, אם אדם זוכר את מה שהוא לומד הוא עוסק הרבה בחזרה (וגם שככל שאדם לומד יותר הוא נהפך ללמדן יותר ומבין יותר בלימוד ויכול לקבל יותר).
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי. אז מה אתה רוצה לומר להם שבמקום 26 שנה ייקח להם 25 או 24?
פלתי כתב:אני חושב שיש אמת בדבריך. אינו דומה 100 הדפים הראשונים ל100 דפים שאחריהם. אם זה משום שישנן סוגיות מקבילות, אם זה משום שהגמרא מביאה ברייתא או משנה או מימרא שכבר למדנו מקודם. וכנ"ל לגבי רש"י ותוס'. אבל לדעתי אין זה העיקר, אלא העיקר הוא שככל שאתה לומד יותר דפים, כך אתה מקבל יותר מיומנות בלימוד ומבין יותר מהר את מהלך הסוגיא, ככל שאתה לומד יותר דפים כך אתה מבין יותר טוב ותופס יותר בקלות. וכמובן גם מה שאמרת שככל שאתה לומד יותר, כך אתה נתקל יותר פעמים בסוגיות מוכרות. זה צריך להיות המסר לבחורים שאתה חפץ בעלייתם. ואין כל כך נפ"מ אם הורדת להם 100 דפים או 500 דפים מתוך 2700.
ארגמן כתב:שאלה לא שגרתית:
בש"ס ישנם כ2600 דפים. בפועל ישנם המון דפים שחוזרים על עצמן, וכן סוגיות וקטעים קטנים וברייתות ומשניות שמובאות כמה פעמים.
לסיכום כמה דפים כפולים יש בש"ס? אדם שלומד ש"ס, כמה דפים חדשים יש לו ללמוד, וכמה הוא עוסק בחזרה?
פלגינן כתב:ארגמן כתב:שאלה לא שגרתית:
בש"ס ישנם כ2600 דפים. בפועל ישנם המון דפים שחוזרים על עצמן, וכן סוגיות וקטעים קטנים וברייתות ומשניות שמובאות כמה פעמים.
לסיכום כמה דפים כפולים יש בש"ס? אדם שלומד ש"ס, כמה דפים חדשים יש לו ללמוד, וכמה הוא עוסק בחזרה?
קצת מזכיר לי את מה שמנסה לעשות לסידור מחבר הספר 'הכרת התפילה'; להרגיע את הציבור שהסידור הוא לא כזה גדול ולא כזה נורא..
אני מצרף סקירת ר"י קטן על ספרו:
סטפנסקי כתב:אני חושב שהרב יהושע כהן אומר שמאה דף עם תוספות שווה ארבע מאות דף אולי זה יתרום להקל על המלאכה
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 686 אורחים