יעלה כתב:אם היה מוכח מדעית שתפילה עוזרת לא היו כופרים בעולם
יהודי טבעי כתב:1. כה אמרו חכמינו: (ויקרא רבה יז, א) 'קרוב ה' לכל קוראיו, יכול לכל, ת"ל לכל אשר יקראוהו באמת'.
החיד"א ('יוסף תהלות') - 'אפשר דקשיא ליה דאנו רואים דכמה קוראים באמת ואינם נענים. והתירוץ שהם קורין בעת צרתם באמת ואחר כך חוזרים לסורם, וזה שאמרו 'יכול לכל', ויקשה דכמה קוראים בכל לב ואינם נענים. לזה אמר 'לכל אשר יקראוהו' לעתיד 'באמת' וחוזרים בתשובה שלימה.
זה לשון הזוהר (חלק ג דף רצז/א) – 'וכי אית מאן דיקרי ליה בשקרא. אמר רבי אבא אין, ההוא מאן דקרי ולא ידע למאן דקרי. מנלן. דכתיב לכל אשר יקראוהו באמת. מאי באמת. בחותמא דגושפנקא דמלכא וכו'.
ובספר 'צרור המור על התורה (בראשית מד, יח) מובא: אמרו ז"ל (מקורו ב'מדרש הנעלם' זוהר חדש דף כד, ב) על פסוק 'קרוב ה' לכל קוראיו', למלך שבא אחד וצעק לפניו והוא שומע, נתן קולו, והוא שומע ולא השיב לו. אמרו לו עבדיו אין זה מדרך המלך. אמר להם אדם זה פעמים רבות אמרתי לו שישמע לדברי ולא רצה, ועכשיו איני רוצה לשמוע לו. וזהו לכל אשר יקראוהו באמת.
2. אמר רבי אלעזר מיום שחרב בית המקדש ננעלו שערי תפילה שנאמר 'גם כי אזעק ואשוע שתם תפילתי'. ואמר רבי אלעזר מיום שחרב בית המקדש נפסקה חומת ברזל בין ישראל לאביהם שבשמים שנאמר 'ואתה קח לך מחבת ברזל ונתתה אותה קיר ברזל בינך ובין העיר' (ברכות לב:).
וכן כתוב - סכותה בענן לך מעבור תפילה (איכה ג).
וכתוב - ובפרשכם כפיכם אעלים עיני מכם גם כי תרבו תפילה אינני שומע (ישעיה א).
...והנה ענהו האלהים אהיה אשר אהיה, אהיה עמכם בצרה זו ואהיה עמכם בצרות אחרות, אמר לפניו רבונו של עולם דיה לצרה בשעתה, אמר לו יפה אמרת, כה תאמר לבני ישראל וגו'. לשון רש"י מדברי רבותינו (ברכות ט ב). והכונה להם בזה, כי משה אמר לפניו יתברך, ואמרו לי מה שמו, שיגיד להם השם שיורה הוראה שלמה על המציאות ועל ההשגחה, והקב"ה השיבו למה זה ישאלו לשמי, אין להם צורך לראיה אחרת כי אהיה עמהם בכל צרתם יקראוני ואענם, והיא הראיה הגדולה שיש אלהים בישראל קרובים אלינו בכל קראנו אליו ויש אלהים שופטים בארץ. וזה פירוש נכון באגדה זו:
סגי נהור כתב:מה התשובה שלך? האם אתה מתכוון לומר שתפילות אכן אינן עוזרות כלל?
כי אם לפעמים תפילות כן עוזרות (ולפעמים לא, עכ"פ לא באופן ישיר ומיידי ביחס למה שביקשנו, ואת זה אנחנו יודעים כמובן מנסיוננו ולא זקוקים להוכחות), אזי זה עדיין צריך לבוא לידי ביטוי בסטטיסטיקה.
יבנה כתב:המחקרים הוכיחו שתפילות החולה על עצמו עוזרות ושזה יותר בריא להיות מאמין, אך לא הוכח לגבי תפילות על אנשים אחרים.
יבנה כתב:המחקרים הוכיחו שתפילות החולה על עצמו עוזרות ושזה יותר בריא להיות מאמין, אך לא הוכח לגבי תפילות על אנשים אחרים. עי' אלו באנגלית http://www.webmd.com/balance/features/can-prayer-heal#1,
https://en.wikipedia.org/wiki/Efficacy_of_prayer
ע"ע באלו באנגלית https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2802370/, https://en.wikipedia.org/wiki/Studies_o ... ory_prayer
http://health.howstuffworks.com/wellnes ... /printable
ממרומי היער כתב:יהודי חילוני כופר בעיקר, אמר שאם נוכל להוכיח לו 'מדעית' שתפילות עוזרות הוא מוכן לתרום 100,00 ש"ח
הוא טען שאם אכן התפילות עוזרות ומסייעות לחולים להבריא וכו', הרי שהיינו צריכים לראות בסטטיסטיקה שאנשים דתיים בריאים יותר, או בכל אופן שהמדד הרפואי של ארץ ישראל יהיה מושפע לחיוב מחמת הדתיים ביחס לעולם.
אני סבור שיתכן ובאמת אין אורך ימים אצל אנשים דתיים, כי הקב"ה 'מקצר' את החיים של מי שהוא מתאווה לתפילתו, ומאריך לו את זה ע"י תפילה, ואנשים שהם אינם מתפללים, מלכתחילה הקב"ה לוקח אותם בזמן המיועד.
האם יש מקורות והוכחות לעניין הזה ??
תודה
אש משמים כתב:מי אמר שתפילות חייבות לעזור?
קראקובער כתב:אש משמים כתב:מי אמר שתפילות חייבות לעזור?
א"ר חמא בר' חנינא אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל שנאמר (תהלים כז, יד) קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה'. (ברכות לב) וכהנה רבות בחז"ל.
אש משמים כתב:קראקובער כתב:אש משמים כתב:מי אמר שתפילות חייבות לעזור?
א"ר חמא בר' חנינא אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל שנאמר (תהלים כז, יד) קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה'. (ברכות לב) וכהנה רבות בחז"ל.
הראיה שהבאת היא בדיוק מה שכתבתי, שיתכן שהאדם יתפלל ולא יענה.
קראקובער כתב:אש משמים כתב:קראקובער כתב:
א"ר חמא בר' חנינא אם ראה אדם שהתפלל ולא נענה יחזור ויתפלל שנאמר (תהלים כז, יד) קוה אל ה' חזק ויאמץ לבך וקוה אל ה'. (ברכות לב) וכהנה רבות בחז"ל.
הראיה שהבאת היא בדיוק מה שכתבתי, שיתכן שהאדם יתפלל ולא יענה.
זה פשוט שיתכן, אף אחד לא חשב אחרת, אבל ברור שחלק מתפילה זה שהן עוזרות בניגוד למש"כ.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 408 אורחים