אפשר כתב:משכחת בגוי שמל אותו בשבת, דלהלכה אין חוזרים ומלים, וגם הטפת דם ברית להלכה אי"צ, עכ"פ לדעת השאג"א.
ואפילו אם כדעת הרמ"א דעכ"פ הטפה בעי, מכ"מ משכחת בגר שמל ולא טבל דלהרבה פוסקים אינו שומר שבת, ואם מל הך תינוק הוי מילה כשירה, כי הוא בכלל מהול.
גם משכחת באופן שהיה צורך בבשר הערלה לרפאות איזה חולה מסוכן [אם שייך בערלה רפואה], וממילא מותר למול בשבת, ויקיים המצוה.
איש יהודה כתב:אפשר כתב:משכחת בגוי שמל אותו בשבת, דלהלכה אין חוזרים ומלים, וגם הטפת דם ברית להלכה אי"צ, עכ"פ לדעת השאג"א.
ואפילו אם כדעת הרמ"א דעכ"פ הטפה בעי, מכ"מ משכחת בגר שמל ולא טבל דלהרבה פוסקים אינו שומר שבת, ואם מל הך תינוק הוי מילה כשירה, כי הוא בכלל מהול.
גם משכחת באופן שהיה צורך בבשר הערלה לרפאות איזה חולה מסוכן [אם שייך בערלה רפואה], וממילא מותר למול בשבת, ויקיים המצוה.
דומה, כמעט אבל לא ממש, אחת מהתשובות שכתבת-ואולי אפשר להוסיף שהמילה תהא לכתחילה לשיטות מסוימות- ומ"מ אין השאלה בחולה אלא בתינןק רגיל.
איש יהודה כתב:התשובה של הגרב"ד, היא. היכא שמל לשם גירות ולא טבל עדיין דנקרא בר מילה ויכול למול ישראל לכתחילה, ומכל מקום אינו שומר שבת כגוי, וממילא אחד כזה יכול למול.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 143 אורחים