היכלי שן כתב:אמנם הדברים כתובים קצת לא ברור [ואגב: חבל שאם כבר מוציאים כזה ספר נפלא, לא מעבירים אותו עריכה וביקורת לשונית]
היכלי שן כתב:[ואגב: חבל שאם כבר מוציאים כזה ספר נפלא, לא מעבירים אותו עריכה וביקורת לשונית]
אמר שאי אפשר לסמוך על ספרי סיפורים שכותבים על גדולי ישראל. ואפילו הספר שנכתב על מרן הח"ח זצוק"ל עם הסכמת מרן הגרח"ע זצוק"ל. כל אחד כותב סיפור איך שהוא רואה ומבין העניין
מהעבר כתב:הרב שך אמר את זה בכמה מקומות שהבריסקער רב ידע שהוא הולך לבחירות ולא אמר לו כלום (ואם בעיניו היה אסור היה מעיר לו )
הגיונות כתב:שמעתי שהמחבר התייעץ עם הר"ח קנייבסקי האם להשמיט את ההתבטאויות כנגד חב"ד, והשיב לו שלא ישמיט מאומה.
ככה יעשה האיש שחרד ודאג לכבודו של נואף מתועב, ועתה נדרש לכבודו של אותו זקן צדיק יושב בישיבה.שיבר כתב:הגיונות כתב:שמעתי שהמחבר התייעץ עם הר"ח קנייבסקי האם להשמיט את ההתבטאויות כנגד חב"ד, והשיב לו שלא ישמיט מאומה.
האם הובאו בספר גם הדברים שאמר נגד שאר בעלי הפלוגתות שלו כהגרי"מ פיינשטיין, הגר"ח גריינמן, הגר"ד פוברסקי, הגר"ע יוסף זכר צדיקים לברכה, ועוד אחרים?
דרומי כתב:הרב איש ספר שליטא,
לאיזה נואף מתועב כוונתך? לא הבנתי
לייבעדיג יענקל כתב:משהו מוזר ממש ראיתי בספר בסערת אש. הוא מספר שלנתיבות היתה אשה מרשעת גדולה, והגרעק"א ישב על יד מטתה וניסה לשכנעה להתגרש ממנו, והיא ענתה שמכזה יהודי יקר היא לא מוכנה להתגרש.
מה פשר המילים המודגשות?
איש_ספר כתב:אין לי מושג מה כתוב בספר, ולא ראיתיו מעודי, וגם אותך לא ממש מעניין מה כתוב. והמגמה שלך ברורה.
ולתם יאמר, ישנם דברים היפים לשעה, ישנם דברים היפים לדורות וישנם שלא יפים בכלל, כמו למשל כתיבתך כאן.
טרם ערכת את הודעתך, תהית האם כתיבתך בפורום זה ראויה. ובכן תפטור עצמך מהחשש, האשכול על הנואף ברלנד נעול, גם ממריבות עם גור אין כאן פרנסה, לכן מה לך ומי לך פה.
הגיונות כתב:שמעתי שהמחבר התייעץ עם הר"ח קנייבסקי האם להשמיט את ההתבטאויות כנגד חב"ד, והשיב לו שלא ישמיט מאומה.
הגיונות כתב:לייבעדיג יענקל כתב:משהו מוזר ממש ראיתי בספר בסערת אש. הוא מספר שלנתיבות היתה אשה מרשעת גדולה, והגרעק"א ישב על יד מטתה וניסה לשכנעה להתגרש ממנו, והיא ענתה שמכזה יהודי יקר היא לא מוכנה להתגרש.
מה פשר המילים המודגשות?
מסופר שלנתיבות היו שלוש שנים שמשלושתן התגרש (ראה בספר 'תולדות יעקב' ו'לתולדות הגאון החוות דעת זצ"ל' - מצוי באוצר).
דרומי כתב:לגבי הקטע שבסוף עמוד תנח -
טעות גדולה טעה מי שאמר או מי שכתב,
כי חסידי חבד בפירוש מקפידים לא לאכול בשר בתשעת הימים גם כשעושים 'סיום'
ורואים בעשיית ה'סיום מסכת' ענין סגולי בלבד
וזאת בשונה מרוב עדות החסידים שכן אוכלים בשר בעת ה'סיום'
[איני מתייחס במסגרת זו לשאר הדברים אלא רק מציין טעות עובדתית פשוטה]
המנהג לערוך 'סיומים' למסכתות הש"ס בכל יום מ'תשעת-הימים'... באופן המותר על-פי השולחן ערוך [ובמקום המתאים - גם עם סעודה והתוועדות]
אפילו כשאין אוכלים סעודת בשר אחר-כך, להעיר מהנהגת אדמו"ר מוהרש"ב נ"ע לעשות סיומיים בתשעת-הימים אף שלא היה סועד אחר-כך בבשר ויין - ספר המנהגים עמ' 46. ואכן אין נוהגים לאכול בשר ויין בסיומים אלו
הרע במיעוטו כתב:[מי שיכול – יסיים בעצמו; אם לאו – ישתתף לפחות במעמד 'סיום' של אחרים; ומה טוב שיהיה במעמד עשרה מישראל; וכדי לזכות גם את מי שמשום-מה לא השתתף במעמד סיום כלשהו, ובלאו-הכי אוכל מאכלים המותרים רק בסעודת מצווה – יש להשמיע עבורו את הסיום ברדיו וכו', ולקשר אותו לפחות בצורה כזאת לשמחה-של-מצווה. כמו-כן יש לשתף בזה יהודי שפוגשים ברחוב, על-ידי שיאמרו לו המאמר דסיום, אף מבלי לספר לו שזהו 'סיום'] [/b] uote]
לייבעדיג יענקל כתב:משהו מוזר ממש ראיתי בספר בסערת אש. הוא מספר שלנתיבות היתה אשה מרשעת גדולה, והגרעק"א ישב על יד מטתה וניסה לשכנעה להתגרש ממנו, והיא ענתה שמכזה יהודי יקר היא לא מוכנה להתגרש.
מה פשר המילים המודגשות?
תקרא טוב, כתוב שם שהגרעק"א זי"ע ישב אצל מטתה. לא על מטתה.לייבעדיג יענקל כתב:תודה רבה! ועדיין צ"ב ...
חיים כתב:הגיונות כתב:שמעתי שהמחבר התייעץ עם הר"ח קנייבסקי האם להשמיט את ההתבטאויות כנגד חב"ד, והשיב לו שלא ישמיט מאומה.
הנה טעימה מהם:
איש ספר כתב:כל אשכול כיוצא בזה על חכם מחכמי ישראל - אף כזה שחלק מדעותיו שנויות במחלוקת - שהיו עולים בו זלזולים ודברי גנאי, כמובן לא היה שורד כאן.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 509 אורחים