אבל האמת לפי דברינו הוא כך, דאאע"ה בפי' הבין ששקר העוה"ז והתאוות חוקים זרים שבדו תרח ודורו ורק שיש בורא כ"ע, זאת השיג בשכלו כדרך המתפלספים, וגם ראה בשכלו הקדוש שהעוה"ז השתוקקת כולם לשרשו וזה לשון דולק... והכל בהשתוקקת לעילת העילות, וכמבואר כעין זה במ"נ, והבין מזה שע"כ יש איזה נ"ק בהעולם שרצונם והשתוקקותם לשרשם ורק שלא ידע האיך ומה הוא הדבר הזה כי אין בגדר שכל אנושי לבוא לחקירה זו בלתי חכמת תוה"ק ולכן הקב"ה ברוב רחמיו ראה רצונו הטוב של אאע"ה ולכן נגלה עליו ונעשו שתי כליותיו נובעות תורה כידוע.
והנה מבואר שקליפת נוגה גנוב מהקדושה ניצוצין וזה קליפת יון כמבואר במג"ע... והנה בגלות יון המה הפלוסופים כידוע שרוב חכמתם פלסתר והבל ומה שיש להם איזה חקירה נגנב אתם מספרי הקדושים שבישראל אך נראים כמתחכמים בחקירתם ולכן נקל לטעות ח"ו שקרובים דבריהם לתורה כמבואר בזה"ק...
פשיסחא כתב:הדברי חיים מצאנז מרבה לצטט מו"נ ושאר ספרי חקירה, שאלתי האם יש התייחסות לעניין זה.
הגיונות כתב:פשיסחא כתב:הדברי חיים מצאנז מרבה לצטט מו"נ ושאר ספרי חקירה, שאלתי האם יש התייחסות לעניין זה.
עי' בהקדמה לשו"ת מהר"ש. וראה ב'חמדה גנוזה' אות כ"ה ואות קמ"ג.
דרומי כתב:מכל מקום, הבנתי פעם שחסידי צאנז (בדורנו לפחות) דוגלים ברחבות המוחין ובקבלת האמת ממי שאמרה בלי סגירות יתירה, בשונה מחוגים חסידיים אחרים
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 211 אורחים