כידוע נחלקו האחרונים אם צריך לבדוק לאור הנר אחר החמץ שאין עוברים עליהם משום בל יראה וכיון שכך לכאו' אין צריך לבדוק בכיסים וכדו' שאין שם כזית לעבור עליו בבל יראה.
ושמעתי שהגרי"ש אלישוב שליט"א פסק שאין צריך לבדוק בכיסים מטעם אחר.
ולדעתו בדיקה על ידי מישוש היד מקיים בזה מצוות בדיקת חמץ ומברך עליה. - ולדעתו לא נאמרה בדיקה לאור הנר אלא בשביל חורין וסדקין שאין אפשרות למישוש היד. ולפי"ז לדבריו אין צריך לבדוק בכיסים ויותר מכך כל מקום שכבר נבדק במישוש יד שוב אין צריך בדיקה לאור הנר דכבר קיים חיובו בבדיקת מישוש היד וכיבוד הבית.
עד כמה שידוע לי ושמעתי מאחד שהיה בזמנו אצל החזון איש הרי מיהר מאוד בבדיקת חמץ מאידך גיסא הגר"ח קנייבסקי שליט"א בודק שעות על גבי שעות.
אם מישהו יודע איך רוב עם ישראל נוהגים אודה לו מאוד.
[יש לציין שהנוהגים ע"פ האר"י מאריכים מאוד בבדיקת חמץ להמתקת הדינים והדברים ידועים].