ברזלים כתב:צדקת הצדיק מר' צדוק מלובלין
ע. התשבי כתב:גם לא היו שם אשכולות כמו 'האם צריך ללחום על קדושת הכותל המערבי'...
ע. התשבי כתב:גם לא היו שם אשכולות כמו 'האם צריך ללחום על קדושת הכותל המערבי'...
בן עזאי כתב:ע. התשבי כתב:גם לא היו שם אשכולות כמו 'האם צריך ללחום על קדושת הכותל המערבי'...
כלומר עדיף היה שלא חזרנו לארץ?!
היש כפירה בטובתו של מקום יותר מזה?!!
האם באמת יש מי שמחזיק עדיין בטענת ״טוב לנו עבוד את מצרים ממותינו במדבר״??!!!
ברזלים כתב:גם כשמשיח יבוא אם הוא לא יהיה בדיוק מהחוג של מאן דהוא גם אז יטענו שהגאולה לא התחילה.
דרומי כתב:אני מתנצל על המרכאות. אני גם סבור שזכות גדולה היא לגור בארץ ובפרט בירושלים ובפרט בסמיכות למקום המקדש. רציתי רק להדגיש שבעיניים הלכתיות מי שבא למקום המקדש צריך להרגיש רגש של אבלות עד כדי קריעת בגדיו, ולא כדעת ההמון ש'הר הבית בידינו' ויש לשמוח ולצהול בכך.
בקיבוץ גלויות שאנו מצפים, "הקב"ה עצמו אוחז איש איש ממקומו" ומביאו לארץ ישראל. משמע שעד שהיהודי האחרון לא חוזר לאר"י נשארת השכינה בגלות, וא"א לומר עדיין ש"עם ישראל" אינו בגלות.
אוצר החכמה כתב:בקיבוץ גלויות שאנו מצפים, "הקב"ה עצמו אוחז איש איש ממקומו" ומביאו לארץ ישראל. משמע שעד שהיהודי האחרון לא חוזר לאר"י נשארת השכינה בגלות, וא"א לומר עדיין ש"עם ישראל" אינו בגלות.
כלומר שגם בזמן בית ראשון אע"פ שהיה רוב יושביה עליה ונהג יובל עם ישראל היה בגלות?
ע. התשבי כתב:אוצר החכמה כתב:בקיבוץ גלויות שאנו מצפים, "הקב"ה עצמו אוחז איש איש ממקומו" ומביאו לארץ ישראל. משמע שעד שהיהודי האחרון לא חוזר לאר"י נשארת השכינה בגלות, וא"א לומר עדיין ש"עם ישראל" אינו בגלות.
כלומר שגם בזמן בית ראשון אע"פ שהיה רוב יושביה עליה ונהג יובל עם ישראל היה בגלות?
'ואתם תלוקטו לאחד אחד' נאמר דוקא על גלות זה האחרון.
אוצר החכמה כתב:ברור שבזמן בית ראשון היו יהודים שלא היו בא"י. ועוד יותר ברור שעם ישראל לא היה בגלות.
זה ממש מגוחך.
ומה הרעיון הזה לשבת ולדרוש פסוקים כמשה מפי גבורה. כתיב ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל מכאן שעד שלא שב האחרון בישראל מן הגלות לא הסתיימה הגלות. היינו יבא משיח צדקנו וילחם מלחמות ישראל ויבנה את בית המקדש וישבו עם ישראל על אדמתם וסנהדרין בלשכת הגזית ומלכם בראשם וכיוון שיהיה רוב יושביה עליה יהיה היובל לבני ישראל. אבל הרב ע. התשבי יצעק שעדיין ישראל בגלות כי יש מישהו שגר בחו"ל ולפי פירושו בפסוק זה לא יתכן...
ע. התשבי כתב:לכן השאלה מה יצעקו אילו הקב"ה לא יעמוד בדיבורו ח"ו וישאיר מישהו בחו"ל, דומה לשאלה מה יצעקו אילו בית המקדש ירד מן השמיים באוגנדה וכה"ג.
דרומי כתב:ולא כדעת ההמון ש'הר הבית בידינו' ויש לשמוח ולצהול בכך.
אחרי שזכינו בחסדי השי"ת שהר הקדש והמקדש חמדת ישראל נמצא ברשותנו, ורבים מהמון בית ישראל נוהרים לחזות עין בעין את מקום הקדש והמקדש
ע. התשבי כתב:אוצר החכמה כתב:ברור שבזמן בית ראשון היו יהודים שלא היו בא"י. ועוד יותר ברור שעם ישראל לא היה בגלות.
זה ממש מגוחך.
ומה הרעיון הזה לשבת ולדרוש פסוקים כמשה מפי גבורה. כתיב ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל מכאן שעד שלא שב האחרון בישראל מן הגלות לא הסתיימה הגלות. היינו יבא משיח צדקנו וילחם מלחמות ישראל ויבנה את בית המקדש וישבו עם ישראל על אדמתם וסנהדרין בלשכת הגזית ומלכם בראשם וכיוון שיהיה רוב יושביה עליה יהיה היובל לבני ישראל. אבל הרב ע. התשבי יצעק שעדיין ישראל בגלות כי יש מישהו שגר בחו"ל ולפי פירושו בפסוק זה לא יתכן...
זה שתוסיף "מכאן" לא הופך את זה לדרשה. זהו פשוטה של הנבואה - שהקב"ה יקבץ את כל עם ישראל עד האחרון שבהם לארץ ישראל. לכן השאלה מה יצעקו אילו הקב"ה לא יעמוד בדיבורו ח"ו וישאיר מישהו בחו"ל, דומה לשאלה מה יצעקו אילו בית המקדש ירד מן השמיים באוגנדה וכה"ג.
יושב ירושלים כתב:ע. התשבי כתב:לכן השאלה מה יצעקו אילו הקב"ה לא יעמוד בדיבורו ח"ו וישאיר מישהו בחו"ל, דומה לשאלה מה יצעקו אילו בית המקדש ירד מן השמיים באוגנדה וכה"ג.
עליך אמר הכתוב: "אולת אדם תסלף דרכו ועל ה' יזעף לבו'!! האם אתה מכיר יהודי אחד שרוצה לעלות לגור בארה"ק ולא יכול??!! אתה מחכה שתהיה עוד שואה כדי שזה יקרא שהקב"ה ליקט אותם ??!!!
אוצר החכמה כתב:ע. התשבי כתב:אוצר החכמה כתב:ברור שבזמן בית ראשון היו יהודים שלא היו בא"י. ועוד יותר ברור שעם ישראל לא היה בגלות.
זה ממש מגוחך.
ומה הרעיון הזה לשבת ולדרוש פסוקים כמשה מפי גבורה. כתיב ואתם תלוקטו לאחד אחד בני ישראל מכאן שעד שלא שב האחרון בישראל מן הגלות לא הסתיימה הגלות. היינו יבא משיח צדקנו וילחם מלחמות ישראל ויבנה את בית המקדש וישבו עם ישראל על אדמתם וסנהדרין בלשכת הגזית ומלכם בראשם וכיוון שיהיה רוב יושביה עליה יהיה היובל לבני ישראל. אבל הרב ע. התשבי יצעק שעדיין ישראל בגלות כי יש מישהו שגר בחו"ל ולפי פירושו בפסוק זה לא יתכן...
זה שתוסיף "מכאן" לא הופך את זה לדרשה. זהו פשוטה של הנבואה - שהקב"ה יקבץ את כל עם ישראל עד האחרון שבהם לארץ ישראל. לכן השאלה מה יצעקו אילו הקב"ה לא יעמוד בדיבורו ח"ו וישאיר מישהו בחו"ל, דומה לשאלה מה יצעקו אילו בית המקדש ירד מן השמיים באוגנדה וכה"ג.
איני יודע מי הוא שלמד שזה הפשט שהכוונה עד האחרון, אולי יש, אבל רש"י לא עלה בדעתו הפשט שלך והרד"ק כתב להיפך.
אני מקווה שלא תוציא עין תחת עין מאותם שיקולים.
ושב ה' אלהיך את שבותך - היה לו לכתוב והשיב את שבותך רבותינו למדו מכאן כביכול שהשכינה שרויה עם ישראל בצרת גלותם וכשנגאלין הכתיב גאולה לעצמו שהוא ישוב עמהם ועוד י"ל שגדול יום קבוץ גליות ובקושי כאילו הוא עצמו צריך להיות אוחז בידיו ממש איש איש ממקומו כענין שנאמר ואתם תלקטו לאחד אחד בני ישראל ואף בגליות שאר האומות מצינו כן ושבתי את שבות בני עמון.
(אפילו ר' אברימל פריד שר - No Jew Will Be Left Behind...)
דרומי כתב:ההלכה שלא התבטלה מעולם שצריך לעשות 'קריעה' כאות אבלות כשרואים את הכותל היא שווה לכל נפש ממש בלי הבדל בין חסיד למתנגד, ספרדי ואשכנזי, ראש ישיבה ומתנדב 'הצלה', איש לבבי ואיש קר ומחושב וכו' וכו'.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 10 אורחים