דעת_האברך כתב:אי לכך, נפשי בשאלתי, האם במקום לשפוך את הקדרה עם התינוק, אולי ניתן לנסות למצוא את האיזון הנכון, שלא להיגרר לאבק לשון הרע וללשון הרע מצד אחד, אך לאפשר את הלימוד מדרכי הגדולים מצד שני, גם מדרכי הגדולים שחיים עמנו. ואדרבה, אלה הגדולים שחיים עמנו, מהם אנו יכולים ללמוד יותר מכל.
כדי למנוע הגררות ללשון הרע אולי ניתן לקבוע כללים שמי שיעבור עליהם יוסרו דבריו וכו' ואחרי כמה התראות יחסם מהפורום וכדו'. כמו כן, ניתן להחליט שדווקא על רבנים שידועה מחלוקת על שיטתם ודרכם יהיה אסור לפתוח אשכולות כדי לא להגיע ללשון הרע ולביזוי ת"ח.
שש ושמח כתב:וגם באספקלריא ראוי לעשות סינון כיו"ב, מאחר שיש כמה כותבים שמגיבים בהשתלחויות חסרות טעם על הציבור החרדי באופן שמוציא את החשק להגיב על כמה וכמה נושאים חשובים.
סמבטיון כתב:מה קשור פה רוב? אתה רוצה לבטל איסור לשוה"ר בשישים?צולניק כתב:דעת_האברך כתב:אי לכך, נפשי בשאלתי, האם במקום לשפוך את הקדרה עם התינוק, אולי ניתן לנסות למצוא את האיזון הנכון, שלא להיגרר לאבק לשון הרע וללשון הרע מצד אחד, אך לאפשר את הלימוד מדרכי הגדולים מצד שני, גם מדרכי הגדולים שחיים עמנו. ואדרבה, אלה הגדולים שחיים עמנו, מהם אנו יכולים ללמוד יותר מכל.
כדי למנוע הגררות ללשון הרע אולי ניתן לקבוע כללים שמי שיעבור עליהם יוסרו דבריו וכו' ואחרי כמה התראות יחסם מהפורום וכדו'. כמו כן, ניתן להחליט שדווקא על רבנים שידועה מחלוקת על שיטתם ודרכם יהיה אסור לפתוח אשכולות כדי לא להגיע ללשון הרע ולביזוי ת"ח.
ג"א מצטרף לבקשה, נדמה כי רוב הכותבים יודעים לכתוב במגבלות הנכונות.
במקום ציבורי שבו השבח מביא לידי גנאי גם המשבח עובר באיסור אבק לשוה"ר. ותל"מ ואכמ"ל.
אין לנו אלא דברי חז"ל שאמרו מתוך שבחו וכו'קראקובער כתב:לדבריך צריך לסגור את הפורום מכל וכל כי לא ימלט לשה"ר גם אם אין אשכולות על אנשים חיים תמיד זה גולש.
שש ושמח כתב:לענ"ד היה כדאי לקבוע שאשכולות הנ"ל יהיו חסומים לתגובות כברירת מחדל, וייפתחו רק למי שיאושר לזה ע"י מנהלי הפורום. אך אינני יודע האם זה אפשרי מבחינה טכנית.
וגם באספקלריא ראוי לעשות סינון כיו"ב, מאחר שיש כמה כותבים שמגיבים בהשתלחויות חסרות טעם על הציבור החרדי באופן שמוציא את החשק להגיב על כמה וכמה נושאים חשובים.
דעת_האברך כתב:אני מוכרח לומר שהופתעתי מאד שיותר מחצי מהמגיבים תומכים בהחלטת ההנהלה. אני לתומי סברתי שרוב מנין ובנין של חברי הפורום דווקא יהיו בעד להמשיך לעסוק ברבותנו שעמנו לאוי"ט בהנהגותיהם, בדמותם ובתורתם, עם הגבלות כאמור כדי לא להגרר למקומות לא רצויים.
ובאמת יש להתלבט האם מדינא צריך להימנע מזה [על הצד שאולי יגיע איזשהו לשון הרע מן הדברים], או לאו, כי יש לפקפק בדבר ולומר שאין אנו אחראים על מי שיכתוב לשון הרע, אלא רק על עצמנו, ולעניין קריאת הלשון הרע יש לדון האם נאסרה הקריאה מחמת חידושו של החפץ חיים שמלבד איסור קבלה יש גם איסור שמיעה, או שמא אחרי שכבר פורסם לרבים אין איסור שמיעה אלא רק איסור קבלה, ומי שפרסם לשון הרע הקולר תלוי רק בצווארו.
דעת_האברך כתב:ובאמת יש להתלבט האם מדינא צריך להימנע מזה [על הצד שאולי יגיע איזשהו לשון הרע מן הדברים], או לאו, כי יש לפקפק בדבר ולומר שאין אנו אחראים על מי שיכתוב לשון הרע, אלא רק על עצמנו
זו הלכה בח"ח שהמספר בשבח באופן שעלול לבוא לגנות עובר משום אבק לשוה"ר, ומה יש להתלבט בזה?סמבטיון כתב:אין לנו אלא דברי חז"ל שאמרו מתוך שבחו וכו'
אב בחכמה כתב:גם אני בין המציעים, וזאת הצעתי: לפתוח תת פורום בפורום זה וזה יעסוק באשכולות על רבנים חיים, וכל תגובה לא תפורסם עד אשר יעבור תחת עין ביקורת האחראים כשם שעושים בתגובות שבאתרים כמו חבד שטורם, אתר התמונות ג'יי די אן ועוד. וכך יבא הכל על מקומו בשלום, אלו נהנים מאשכולות והכרת הרבנים החיים ואלו נהנים מרמה מכבודת ונקיה מכל רבב. בהצלחה
אב בחכמה כתב:גם אני בין המציעים, וזאת הצעתי: לפתוח תת פורום בפורום זה וזה יעסוק באשכולות על רבנים חיים, וכל תגובה לא תפורסם עד אשר יעבור תחת עין ביקורת האחראים כשם שעושים בתגובות שבאתרים כמו חבד שטורם, אתר התמונות ג'יי די אן ועוד. וכך יבא הכל על מקומו בשלום, אלו נהנים מאשכולות והכרת הרבנים החיים ואלו נהנים מרמה מכבודת ונקיה מכל רבב. בהצלחה
חיים כתב:האיסור אינו מוחלט, אפשר לבקש רשות מאותו רב שמבקשים לפותח עליו אשכול, כמש"כ הרב "אוצר החכמה".
כמו"כ לע"ע אין מניעה מלהתייחס לפועלו ולשיטתו של כל רב ואדמו"ר, סופר או הוגה דעות, כגון: שיטת החינוך של הרב יעקבסון, שיטת הלימוד והשינון של הגאון רבי יהושע כהן, ספריו של חיים ולדר, גישת האדמו"ר... בנוגע לטכנולוגיה החדשה, הגותו של...
או ביחס הפוך בשיא הניטרליות והרגישות: הגישה הראויה לפרשית... בקיצור, מרחב התמרון ענק. אפשר להתעודד.
עזריאל ברגר כתב:נראה לי שהמנהלים הרגישו בכך שלפעמים הם בעצמם נסחפו לדיונים המלוכלכים האלו, ולכן הם החליטו לדון בזה דין "אין אפוטרופוס" ו"אל תאמין בעצמך".
גם אני מרגיש לפעמים כאב על שהייתי בין מקימיו ומנהליו של פורום באתר אחר, אשר הפך בתקופה מסוימת לפורום מלא בלשה"ר ושנאת ישראל וכו'.
נשר כתב:האם אין בהודעה זו משום לשה"ר?
תוכן כתב:לדעתי מצוה רבתי לכתוב את הלשון הרע על אנשים גדולים, כדי שאדם ישפוט לנכון מה לקרב ומה לרחק.
תוכן כתב:יש הרבה אנשים הנקראים "גדולים" שעושים מעשה "קטנים", ומצוה גדולה לפרסם זאת, כדי שאנשים ידעו להזהר. אין אנחנו שופטים את "הגדולים" אלא את "הקטנים". ואם אדם גדול מתווכח עם אדם קטן, זכותם של הסובבים לדעת מי מי.
תוכן כתב:בשביל זה יש את המנהלים שאמורים לצנזר טיעונים קטנוניים ולא רלוונטים. יש הרבה בעיות בציבור החרדי (וגם הרבה דברים נפלאים, אבל לא על זה אנו מדברים כרגע), זה היה עוזר מאד אם היה סדר כל שהוא ב"גדולים" ובגבאים ובמשבקים. חשוב לציבור לדעת, שיש ת"ח שיושבים בפינה משקיעים כל רגע בתורה ובעבודה, בעלי מידות תרומיות, בעלי שכל ישר. חשוב גם לדעת, שהגבאים כבר מתחילים להסתובב מסביבם, כדי להיות קרובים לצלחת כשקרנם עולה. (את כל זה ראיתי בעצמי.) לדעתי חשוב לדעת את הדברים האלה ולפרסמם.
תוכן כתב:שוב, אני לא מבין על מה יצא הרעש. אני מבקר את ר' שטיינמאן ח"ו או למעלה בקודש רבותינו גאונינו. אני חושב אבל שחשוב להצביע על אנשים שאינם ראויים לאותו איצטלא. מה יכול להיות בדבר כזה, מעבר לבעיה שהביקורת תצא מכלל שליטה, שבשביל זה יש את חברי ההנהלה.
תוכן כתב:למשל, נניח שרב פלוני מכריז שדבר א' אסור לעשות כן משום טעם כך וכך. ויש לך ידיעה נאמנה שהוא עצמו אינו חושש לזה. הרי שמצוה לפרסם דבר כזה, כדי לדעת במי מדובר.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 358 אורחים