אבןטובה כתב:לא דמי כלל ליבום במעוברת כעוכלא לדנא
ויש לומר ראי' שאפילו הלמדן ישנו יאמר ברקאי!
דהא בגמ' חגיגה ט. איתא דהמוליד ממזר הוי מעות שאינה יכולה לתקון
ואם איתא הרי יכול לשוב בתשובה מאהבה שזדונות נעשו לו כזכיות, ואין כאן ביאה אסורה ושוב אין כאן ממזר אע"כ דגם בלי ביאה אסורה שייך פסול ממזר
אבןטובה כתב:והבל הביא גם הוא
אם היית לומד בקיאות לא היית צריך להביא דוגמא ממעוות לא יוכל לתקון שהגמרא לא אומרת אלא על איזה דברים פרטיים עי' חגיגה ט. וסוכה כז. וברכות כו.
אלא היית מביא הגמרא שבשתא כיון דעל על בבא בתרא כא.
ובין כך ובין כך נשארת עם הארץ
אבןטובה כתב:זהו חקירה טובה
אבל זהו בכלל הגמ' מכות יג: חייבי מיתות ב"ד שאם עשו תשובה אין ב"ד שלמטה מוחלין להם
אבןטובה כתב:זהו חקירה טובה
אבל זהו בכלל הגמ' מכות יג: חייבי מיתות ב"ד שאם עשו תשובה אין ב"ד שלמטה מוחלין להם
מיכאל1 כתב:פלא לי על הרב אבןטובה, שהרי שאלה זו מדוע תשובה מאהבה לא תפקיע ממזרות כבר נידונה בספרי חכמי פולין
כמדומני בס' פסקי תשובה של הגר"א פיעטרקובסקי מלודז'
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 443 אורחים