קראקובער כתב:לפי דבריך אפשר להסביר למה המן לא ירד בשבת דאיתא ברמ"א שבשבת יש ענין להתפלל מאוחר וגם הצדיקים קמו מאוחר....
קראקובער כתב:בגמרא יומא: צדיקים ירד על פתח בתיהם בינונים יצאו ולקטו רשעים שטו ולקטו ואם יש שכנים אחד בינוני ואחד רשע הראשון מצא אחרי חיפוש קל והשני התאמץ יותר, ואולי מדובר בנס שהרשע פשוט לא ראה מה שהבינוני ראה.
בור ריק כתב:[b][/b]קראקובער כתב:בגמרא יומא: צדיקים ירד על פתח בתיהם בינונים יצאו ולקטו רשעים שטו ולקטו ואם יש שכנים אחד בינוני ואחד רשע הראשון מצא אחרי חיפוש קל והשני התאמץ יותר, ואולי מדובר בנס שהרשע פשוט לא ראה מה שהבינוני ראה.
לכאו' י"ל כמו דהמרבה לא נשאר עם מה שלקח וע"כ המן לא נשאר אצל מי שלא הי' שייך לו ה"נ אם לקח ממה שלא מגיע לו לא הי' נשאר אצלו
סגי נהור כתב:כנראה מי שלא ידע את מקומו נשאר רעב איזה יום או יומיים, ואחר כך כבר למד היטב על בשרו (וחלבו ודמו) לאן בדיוק הוא שייך, בלי חכמות ובלי משחקים. נשמע כמו שיטה לא רעה בכלל...
קראקובער כתב:אם כי לא נראה שיוכבד אמא של אהרן הכהן חיה עדיין ואולי הכוונה לאמו של פנחס שהיה משוח מלחמה.
קראקובער כתב:בור ריק כתב:[b][/b]קראקובער כתב:בגמרא יומא: צדיקים ירד על פתח בתיהם בינונים יצאו ולקטו רשעים שטו ולקטו ואם יש שכנים אחד בינוני ואחד רשע הראשון מצא אחרי חיפוש קל והשני התאמץ יותר, ואולי מדובר בנס שהרשע פשוט לא ראה מה שהבינוני ראה.
לכאו' י"ל כמו דהמרבה לא נשאר עם מה שלקח וע"כ המן לא נשאר אצל מי שלא הי' שייך לו ה"נ אם לקח ממה שלא מגיע לו לא הי' נשאר אצלו
אבל איך הוא בעצמו יודע אם הוא רשע או בינוני?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים