מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י

הערות, בירורים וחידושים במרחבי התלמודים. לומדי דף היומי וכל חבורות הלומדים
שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י

הודעהעל ידי שמואל דוד » ו' פברואר 10, 2017 1:28 am

כ. אבר ובשר המדולדלין כו' בהמה מזבין לנכרי בכחושה כו' עוף מזבין לנכרי בקלינתא
וברש"י עוף כחוש מאוד ואין ראוי לשום אדם
צ"ע כוונתו בזה ומדוע לא כתב כן אצל בהמה

י. אברהם
הודעות: 2992
הצטרף: ש' ינואר 30, 2016 10:05 pm

Re: ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י

הודעהעל ידי י. אברהם » ו' פברואר 10, 2017 4:36 am

עי' חולין קב:
בבהמה אי' להדיא בגמ' 'בכחושה' ולא איצטריך לפרושי, אבל קלניתא בעי לפרושי.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' יולי 16, 2024 6:09 am

כוונתי להקשות על מה שכתב ״ואין ראוי לשום אדם״

ואפשר לומר דכיון שצריך לפרש קלניתא שהוא כחוש הוסיף שאינו ראוי וכו'

וחכם אחד הוסיף דאפשר לומר שסתם עוף כחוש ראוי לשים במרק שיהיה בו טעם עוף אף על פי שאינו נאכל לכן הוצרך להוסיף שקלניתא כל כך כחוש שאינו ראוי לכלום

HaimL
הודעות: 1052
הצטרף: ה' נובמבר 05, 2020 2:33 pm

Re: ב"ב כ. אבר ובשר המדולדלין, מזבין לנכרי וברש"י

הודעהעל ידי HaimL » ה' יולי 18, 2024 2:06 pm

שמואל דוד כתב:וחכם אחד הוסיף דאפשר לומר שסתם עוף כחוש ראוי לשים במרק שיהיה בו טעם עוף אף על פי שאינו נאכל לכן הוצרך להוסיף שקלניתא כל כך כחוש שאינו ראוי לכלום

על דברי החכם הנזכר יש להקשות דמי גילה לנו שסתם בהמה שהיא כחושה לא חזיא למרק, ואדרבה, זה מוכחש בחוש, דעצמות בהמה טפי חזו למרק ולהסמיך תבשיל וכדומה, והדק"ל דהל"ל קלניתא גם בבהמה דאל"ה חזיא למרק.


חזור אל “בית התלמוד”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 83 אורחים