יאיר כתב:א. אף אחד לא כתב שהמהר"ל נכד הבית יוסף.
שמח כתב:יאיר כתב:א. אף אחד לא כתב שהמהר"ל נכד הבית יוסף.
הרי צירפתי צילום של הזית רענן "נין ונכד להגאון רבן של ישראל מוהר"ל מפראג זצוק"ל ולמעלה בקודש רבינו הבית יוסף בעל המשביר בארבעה ש"ע"
ועיקר השאלה היא האם יתכן, והאם ישנה עוד מסורת, שישנם אשכנזים נכדי מרן הבית יוסף?
מתעמק כתב:(ואם מצד הגזענות הנוראה השוררת בימינו ר"ל, תהיה בטוח שזה לא היה בעיה כלל וכלל אז).
הסרפד כתב:מתעמק כתב:(ואם מצד הגזענות הנוראה השוררת בימינו ר"ל, תהיה בטוח שזה לא היה בעיה כלל וכלל אז).
והנני מוסיף על דבריך - אדרבה, בדורות שלפנינו היו אשכנזים מתפארים מאוד ביחוס ספרדי, עד כדי כך שזאת עצמה סיבה להרהר אחרי מגילת היוחסין האלה.
דרומי כתב:ידוע כי בעל התניא היה מגזע המהר"ל מפראג, ובספרי התולדות מציינים גם שהמהר"ל מיוחס לדוד המלך.
אם אכן היה קשר משפחתי גם עם הבית יוסף, מן הסתם היו מציינים זאת אך ככל הנראה שאין כזה קשר
וונדרבר כתב:הזכירו פעם שהרב אנגלארד (כיום אדמו"ר מראדזין) פקפק על היחוס של בעל התניא למהר"ל. הוא כתב על זה מאמר בצפונות או בישורון?
הגיונות כתב:וונדרבר כתב:הזכירו פעם שהרב אנגלארד (כיום אדמו"ר מראדזין) פקפק על היחוס של בעל התניא למהר"ל. הוא כתב על זה מאמר בצפונות או בישורון?
כמדומני שבקבצי אור ישראל, חוברת לג-לד.
דרומי כתב:בהתחלת ספר "היום יום" (חבד) כתוב: "הגאון מרנא ורבנא יהודא ליואי זצ"ל - מהר"ל מפראג - מגזע הגאונים המיוחסים לדוד בן ישי".
ובהערה כתוב שזה לשון מצבת המהר"ל
[ובהמשך מפרט את הדורות מהמהר"ל עד בעל התניא]
בקרו טלה כתב:הגיונות כתב:וונדרבר כתב:הזכירו פעם שהרב אנגלארד (כיום אדמו"ר מראדזין) פקפק על היחוס של בעל התניא למהר"ל. הוא כתב על זה מאמר בצפונות או בישורון?
כמדומני שבקבצי אור ישראל, חוברת לג-לד.
אכן בקובץ לד
דרומי כתב:בהתחלת ספר "היום יום" (חבד) כתוב: "הגאון מרנא ורבנא יהודא ליואי זצ"ל - מהר"ל מפראג - מגזע הגאונים המיוחסים לדוד בן ישי".
דרומי כתב:ובהערה כתוב שזה לשון מצבת המהר"ל
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 91 אורחים