לכך כיון.
והאמת הטוב ביותר יהיה אם הוא גופי' יפרסם לוחות שניות, ואפילו מעין "חזרה".
ההוא גברא כתב:היו חכמים שכתבו גם בכתב רש"י וגם בכתב רהוט. אם לא מצאת שכתב רש"י שלו נראה אחרת אפשר שהוא כתב בעצמו.
גם אם יתברר שאינו כתבו בעצמו, מאחר שהגיה את הספר מאי נפקא מינה למי שאינו אספן, הרי הגיה את הספר שיהיה כתוב בו בדיוק מה שרצה ומה אכפת לי שלא הוא הסופר?
איש_ספר כתב:ביקשתי את רשותם של מנהלי הוצאת אהבת שלום לפרסם כאן את ההקדמה למהדורתם במלואה, וקבלתי מטובם רשות לעלות את הספר כולו בשלימותו.
רצ"ב
נוטר הכרמים כתב:כתבה מסכמת במוסף שבת קודש בגליון השבת - מאתיים שנה לרבינו חיים מוואלאז'ין.
יבורך המעלה.
נוטר הכרמים כתב:כתבה מסכמת במוסף שבת קודש בגליון השבת - מאתיים שנה לרבינו חיים מוואלאז'ין.
יבורך המעלה.
אני אישית ראיתי לפחות שלשה טפסים של כסא אליהו, עם הקדשות מאת הגר"נ עני.
להגיד שזה רבי זונדל, זאת בדיחה גרועה. יתכן מאד כי בהיות הרא"ם בירושלים (תרי"ז-תרכ"ב) התרועע עמו על אודות רבו ונלהב משיטתו בספר נפה"ח, עד שכלתה רוחו אליו וקראו רבו (אגב, הגר"ח נפטר בסיון תקפ"א, והרא"ם נולד וזרח בתמוז תקפ"א).
זה של הרא"ם ודאי, אם כי לא מן הנמנע כי הרנ"ע חבירו הטוב היה שותף למעשה בראשית, בפרט שכידוע היה מומחה בעריכת ספרים, ויתכן כי הוא שישב בירושלים (בו בעת שחבירו הרא"ם עשה כבר מספר שנים בחברון השקטה) ערך את הספר והגישו להדפסה.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 625 אורחים