בברכה המשולשת כתב:כתבתי על זה פעם בס"ד, אך אבד לי, ולמיטב זכרוני העולה מהדברים הוא שלפי דברי אדוננו הגר"א אכן כל גוי הנמצא בא"י חייב בכל תרי"ג, ומכיוון שאסור לו לקיים תרי"ג (שהרי גוי ששבת חייב מיתה ודזוד מינה נמי) אסור לו לגור או להיות בא"י אא"כ מקבל על עצמו זמב"נ ואדנות עמ"י שאז יוצא מכלל גוי ונכנס לכלל בן נח שדיניו שונים
קו ירוק כתב:לא יתכן כדבר הזה בדעת הגר"א.
שהרי בירושלמי שביעית פ"א אמרו שלוש פרסגיטיות שלח יהושע..
ומי שקיבל עליו לחזור בתשובה (ז' מצוות בני נח) לא הרגו אותו
אוצר החכמה כתב:יותר פשוט כבר לומר שיש חיוב רעיוני ולא מעשי?.
אוצר החכמה כתב:כוונתי לומר בכוונת הגר"א שמחמת מעלת א"י היה ראוי שאפילו גוי יהיה חייב במצוות עליה. אבל אינו כן למעשה שהרי ניתנה תורה לישראל בלבד וגם הארץ ניתנה רק לישראל. אבל התוצאה מזה היא שכשגויים באים לגור בארץ הרי במצוות שהם מחוייבים בהם (שהרי מבואר בפסוק שעבדו ע"ז) הם נענשים במיוחד כי זה המקום בו חייבים לקיים את המצוות בהקפדה וזה משפט אלהי הארץ.
פשיסחא כתב:כך הוא פשוטו של מקרא בכול מקום שכתוה וכי יגור אתך גר, כגר כאזרח וכו' היינו שכל הגר בארץ ישראל מחוייב במצוות
קו ירוק כתב:לא יתכן כדבר הזה בדעת הגר"א.
שהרי בירושלמי שביעית פ"א אמרו שלוש פרסגיטיות שלח יהושע..
ומי שקיבל עליו לחזור בתשובה (ז' מצוות בני נח) לא הרגו אותו
ביליצר כתב:ושאלני יניק דאם גוי מחוייב במצוות בא"י איך נחלקו אם יש קנין לעכו"ם להפקיע מידי מעשרות הרי מחוייב הוא בכל המצוות כישראל.
עזריאל ברגר כתב:ביליצר כתב:ושאלני יניק דאם גוי מחוייב במצוות בא"י איך נחלקו אם יש קנין לעכו"ם להפקיע מידי מעשרות הרי מחוייב הוא בכל המצוות כישראל.
גם אם אסור לו לאכול טבל - תבואתו פטורה ממעשרות, ואם הפריש תרומה - איננה תרומה ממש.
ביליצר כתב:נא תסביר ,לדעת הגר"א תבואותו פטורה מן המעשר?עזריאל ברגר כתב:ביליצר כתב:ושאלני יניק דאם גוי מחוייב במצוות בא"י איך נחלקו אם יש קנין לעכו"ם להפקיע מידי מעשרות הרי מחוייב הוא בכל המצוות כישראל.
גם אם אסור לו לאכול טבל - תבואתו פטורה ממעשרות, ואם הפריש תרומה - איננה תרומה ממש.
עזריאל ברגר כתב:ביליצר כתב:נא תסביר ,לדעת הגר"א תבואותו פטורה מן המעשר?עזריאל ברגר כתב:ביליצר כתב:ושאלני יניק דאם גוי מחוייב במצוות בא"י איך נחלקו אם יש קנין לעכו"ם להפקיע מידי מעשרות הרי מחוייב הוא בכל המצוות כישראל.
גם אם אסור לו לאכול טבל - תבואתו פטורה ממעשרות, ואם הפריש תרומה - איננה תרומה ממש.
לא למדתי את הגר"א.
אבל דבר פשוט הוא בש"ס ובפוסקים "דגנך ולא דגן גוי".
כלומר: תבואה של גוי פטורה מתרו"מ, כמו שפטר חמור של גוי פטור מפדיון, כמו ש-להבדיל- פטר חמור של כהן פטור מפדיון.
גברא הוא דלא חזי למצווה זו.
עזריאל ברגר כתב:לא הבנתי מה מציק לך בתירוץ שלי:
הגוי חייב במצוות (לפי ההבנה הפשוטה בדברי הגר"א), אבל תבואתו פטורה ממעשרות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 285 אורחים