חיים ושלו' כתב:במגביל למלחמתו בציונית ניהל בארצו מלחמה כבדה על ענייני קדושה, וכל מי ששמע פעם את השובבי"ם תורה יודע מה שאני מדבר.
חיים ושלו' כתב:סיפור נפלא סיפר הגרא"מ שך זצוק"ל בהספדו על הרה"ק מסאטמר.
פעם נכנס יהודי להסאטמר רב והתאונן על מצבו הקשה, העניות והדחקות אצלו אין לשער, הבעלי חובות דוחקים, אשתו חולה, וילדיו וכו', הרבי נאנח והצטער מאד למצבו הקשה של היהודי, ומיד נתן לו את הכסף שהיה זקוק.
כעבור שעה או שתיים נכנס הגבאי אל הרבי בזעם וטענתו בפיו, היהודי שהיה כאן הוא נוכל, הוא רימה את הרבי, הכל בסדר אצלו, אשתו בריאה, ילדיו בסדר.
מיד נאנח הרבי אנחת רווחה, ואמר, ב"ה כל כך דאגתי לו, אני כל כך שמח לשמוע שהכל טוב אצלו...
שבילי דנהרדעא כתב:מדת הצדקה והחסד שלו עם לב הרחום והאהבת ישראל האמתית שלו היה לכל יהודי באשר הוא, ואפילו אם היה נכנס אליו יהודי מהמזרח'ניקעס, לא אמר לו הרי אתה אפיקורס ולא אתמוך בך
משה נטע כתב:שבילי דנהרדעא כתב:מדת הצדקה והחסד שלו עם לב הרחום והאהבת ישראל האמתית שלו היה לכל יהודי באשר הוא, ואפילו אם היה נכנס אליו יהודי מהמזרח'ניקעס, לא אמר לו הרי אתה אפיקורס ולא אתמוך בך
שמעתי פעם מעשה מאחד מראשי הציונות שהיה אצלו, וחשב שיגרשהו משם וכדומה, ולמעשה עמד נדהם כנגד המאור פנים שקיבל אותו הסאטמאר רב זי"ע. אם מישהו יודע פרטי המעשה (אם היה?).
שבילי דנהרדעא כתב:יש סיפור ידוע, ואין אני זוכר את זה במדוייק, יהודי ירושלמי חשוב הגיע פעם לארה"ב, ובליל הסדר התארח אצל הרה"ק מסאטמר זצוק"ל, והיהודי הזה שאל את הרבי על מה שקיבל ממנו אם יש בו כשיעור, ובחצרות אחרות היהודי הזה כבר היה מוצא את מקומו ע"י הגבאי עם שני בעיטות - ובצדק - על החוצפה לשאול שאלה כזו והדברים ברורים שאין מקום להחמיר חומרות שאינו עפ"י עיקר הדין למי שמתאכסן אצל השני, וכ"ש כשמתאכסן אצל גדול בישראל שיש בזה גם חוצפה , אבל הרבי מסאטמר שלא לחם על כבודו, מצא את דרכו למחות בו ברמיזה באיזה אמירה שאיננו זוכר כעת את תוכנו. לאחמ"כ התנחם הרבי על מה שעשה, כי לפי גודל צדקותו חשב שגם בזה היה איזה פגיעה ביהודי, ע"כ קרא ליהודי וביקש ממנו מחילה, ולא נח עד ששילם להיהודי הזה כל צרכי החתונות של כל צאצאיו.
פרי יהושע כתב:התחיל להשמיע את מדברותיו על הניסים מהס"א וכו', [ללמדנו שהכל אצלו היה לש"ש].
שבילי דנהרדעא כתב:פרי יהושע כתב:התחיל להשמיע את מדברותיו על הניסים מהס"א וכו', [ללמדנו שהכל אצלו היה לש"ש].
רק לדייק, דעתו שלא היה כלל ניסים מעל לטבע כי יכולת הציונים היה הרבה מעל ליכולת הערבים, ואכמ"ל.
מיללער כתב:שבילי דנהרדעא כתב:יש סיפור ידוע, ואין אני זוכר את זה במדוייק, יהודי ירושלמי חשוב הגיע פעם לארה"ב, ובליל הסדר התארח אצל הרה"ק מסאטמר זצוק"ל, והיהודי הזה שאל את הרבי על מה שקיבל ממנו אם יש בו כשיעור, ובחצרות אחרות היהודי הזה כבר היה מוצא את מקומו ע"י הגבאי עם שני בעיטות - ובצדק - על החוצפה לשאול שאלה כזו והדברים ברורים שאין מקום להחמיר חומרות שאינו עפ"י עיקר הדין למי שמתאכסן אצל השני, וכ"ש כשמתאכסן אצל גדול בישראל שיש בזה גם חוצפה , אבל הרבי מסאטמר שלא לחם על כבודו, מצא את דרכו למחות בו ברמיזה באיזה אמירה שאיננו זוכר כעת את תוכנו. לאחמ"כ התנחם הרבי על מה שעשה, כי לפי גודל צדקותו חשב שגם בזה היה איזה פגיעה ביהודי, ע"כ קרא ליהודי וביקש ממנו מחילה, ולא נח עד ששילם להיהודי הזה כל צרכי החתונות של כל צאצאיו.
הלה שאל על המצה אם זה כשיעור, ואח"כ במרור שאל לו הרבי בבדיחות אם גם בזה מקפיד על השיעור חזון איש, וכאן הגיב הלב במרירות הלב והתבטא שלבייש את הזולת בוודאי שיש שיעור, והרבי הבין שהיהודי נפגע וכו'
חזון-איש'ניק כתב:איפה אשר לשמוע את הדרשות של שובבי"ם? אני מאד רוצה לשומעם, גם אני צריך להתעורר לתשובה.
מיללער כתב:שבילי דנהרדעא כתב:יש סיפור ידוע, ואין אני זוכר את זה במדוייק, יהודי ירושלמי חשוב הגיע פעם לארה"ב, ובליל הסדר התארח אצל הרה"ק מסאטמר זצוק"ל, והיהודי הזה שאל את הרבי על מה שקיבל ממנו אם יש בו כשיעור, ובחצרות אחרות היהודי הזה כבר היה מוצא את מקומו ע"י הגבאי עם שני בעיטות - ובצדק - על החוצפה לשאול שאלה כזו והדברים ברורים שאין מקום להחמיר חומרות שאינו עפ"י עיקר הדין למי שמתאכסן אצל השני, וכ"ש כשמתאכסן אצל גדול בישראל שיש בזה גם חוצפה , אבל הרבי מסאטמר שלא לחם על כבודו, מצא את דרכו למחות בו ברמיזה באיזה אמירה שאיננו זוכר כעת את תוכנו. לאחמ"כ התנחם הרבי על מה שעשה, כי לפי גודל צדקותו חשב שגם בזה היה איזה פגיעה ביהודי, ע"כ קרא ליהודי וביקש ממנו מחילה, ולא נח עד ששילם להיהודי הזה כל צרכי החתונות של כל צאצאיו.
הלה שאל על המצה אם זה כשיעור, ואח"כ במרור שאל לו הרבי בבדיחות אם גם בזה מקפיד על השיעור חזון איש, וכאן הגיב הלב במרירות הלב והתבטא שלבייש את הזולת בוודאי שיש שיעור, והרבי הבין שהיהודי נפגע וכו'
חזון-איש'ניק כתב:איפה אשר לשמוע את הדרשות של שובבי"ם? אני מאד רוצה לשומעם, גם אני צריך להתעורר לתשובה.
חיים ושלו' כתב:הנה, הגראי"ל שליט"א לרפו"ש עם להבחל"ח הרה"ק מסאטמר זצוק"ל
דודי צח כתב:חיים ושלו' כתב:הנה, הגראי"ל שליט"א לרפו"ש עם להבחל"ח הרה"ק מסאטמר זצוק"ל
כבר הכריחו באשכולות אחרים שאין זה מרן הגראי"ל
שבילי דנהרדעא כתב:דודי צח כתב:חיים ושלו' כתב:הנה, הגראי"ל שליט"א לרפו"ש עם להבחל"ח הרה"ק מסאטמר זצוק"ל
כבר הכריחו באשכולות אחרים שאין זה מרן הגראי"ל
אולי תן לינק להאשכולות שהכריחו כן?
חזון-איש'ניק כתב:עם היותו הלוחם הגדול נגד ציונית, עדיין דעתו היה שעפ"י דין הציונים מחוייבים להרוס את כל בתי פולחן של הנוצרים (כנסיות), דאסור לקיים ע"ז באר"י, ואבד תאבדון את כל המקומות קיים גם בזמנינו, וכ"ש דהוא איסור חמור לתקצב אותם.
פרי יהושע כתב:ידוע שבלחמת ששת ימים לא פסק מלבכות ולקרוא תהלים על החיילים ועל כל העם היושב בציון, אמנם תכף שנגמרה המלחמה והתחילו לדבר על הניסים וכו', התחיל להשמיע את מדברותיו על הניסים מהס"א וכו', [ללמדנו שהכל אצלו היה לש"ש].
לעומקו של דבר כתב:נכנסת לנושא הקנאות שנראה לי רצו לדלג עליו כאן, אבל בקצרה אומר כי כפי זכרוני, ימחל לי אבל הדברים ידועים, שכבר לפני המלחמה אמר הרבי מסאטמאר ש"הציונים" יותר מוצלחים מהערבים וקרובים לנצחון, וכמדומה שאף הגיע זאת לאיזה עיתונאי ופרסם את זה לפני המלחמה (עם ניחוח "ציוני"...).
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 218 אורחים