ימי מוהרנ"ת - חלק שני אות עז כתב:ואני הייתי סבור שעל כל פנים יש להם איזה אמונה בהגאון מוילנא שנקראים על שמו אבל הם השיבו לי מיד, ואחד מהם היה עקר המדבר, וכלם הודו לו, ענה ואמר וכו' וכו' אמונה יהיה לי באדם וכו' (בלשון תמה) כדברים האלה דבר עמי, וכלם הודו לדבריו והתחלתי להתוכח עמו אם כן מהו אמונת חכמים אבל הם לא הטו אזן לדברי כלל, והשיבו דברי שטות והבל הנוגעים קצת לכפירות כי באמת מי שאין לו אמונת חכמים גם אמונתו בהשם יתברך אינה בשלמות, וכמבאר בדברינו הרבה, ובפרט בהתורה תקעו תוכחה בסימן ח' לקוטי תנינא ואז ראיתי היטב החלוק שבין חסידים למתנגדים, כי ראיתי שאפלו בהתלמיד חכם שלהם שהם אומרים עליו שהוא תלמיד חכם וחסיד גדול גם בו אין להם אמונה ואחר כך אמרתי להם בפרוש, אני הייתי סבור שאם אין לכם אמונה בגדולי הצדיקים של החסידים, על כל פנים יש לכם אמונה בתלמידי חכמים שלכם, אבל עכשו אני יודע מדרגתכם שאין לכם אמונה כלל:
מוישי כתב:נקודה נוספת שעלתה לדיון היא ענין הצדיק. בעולם הישיבתי ליטאי אשכנזי, מעולם לא היה עסק מצדיק וברכות, תופעה זו חדרה בקיבוץ גליות בארה"ק, מהחסידים והספרדים, לע"ד אין חולק שמזמן יצא מכל פרופורציה. האם יש מה להוסיף? כבר נפתח אשכול על 'ברכה מצדיק'.
מוישי כתב:נקודה נוספת שעלתה לדיון היא ענין הצדיק. בעולם הישיבתי ליטאי אשכנזי, מעולם לא היה עסק מצדיק וברכות, תופעה זו חדרה בקיבוץ גליות בארה"ק, מהחסידים והספרדים, לע"ד אין חולק שמזמן יצא מכל פרופורציה. האם יש מה להוסיף? כבר נפתח אשכול על 'ברכה מצדיק'.
אוצר החכמה כתב:מוישי כתב:נקודה נוספת שעלתה לדיון היא ענין הצדיק. בעולם הישיבתי ליטאי אשכנזי, מעולם לא היה עסק מצדיק וברכות, תופעה זו חדרה בקיבוץ גליות בארה"ק, מהחסידים והספרדים, לע"ד אין חולק שמזמן יצא מכל פרופורציה. האם יש מה להוסיף? כבר נפתח אשכול על 'ברכה מצדיק'.
צודק. יצא מכל פרופורציה.
מוישי כתב:נקודה נוספת שעלתה לדיון היא ענין הצדיק. בעולם הישיבתי ליטאי אשכנזי, מעולם לא היה עסק מצדיק וברכות, תופעה זו חדרה בקיבוץ גליות בארה"ק, מהחסידים והספרדים, לע"ד אין חולק שמזמן יצא מכל פרופורציה. האם יש מה להוסיף? כבר נפתח אשכול על 'ברכה מצדיק'.
ישא ברכה כתב:בעז"ה
זה מזכיר לי, יום אחד ראיתי מודעה באחת החסידות החשובות באר"י על אירוע גדול שהם עושים, במודעה הוזכרו שם האדמו"ר והחסידות שבע פעמים, ושם הבורא ית' לא הוזכר אלא בבס"ד.. שאולי המדפיס הכניסו..
דאלתי את זה לכמה חסידים ואכן הם נבוכו בשאלה, ובסוף אחר מו"מ ארוך הסכימו שכנראה כמה בע"ב כתבו את המודעה הזו, אבל ברור שזה מעיד על הערכים שמכניסים.
אוצר החכמה כתב:מוישי כתב:נקודה נוספת שעלתה לדיון היא ענין הצדיק. בעולם הישיבתי ליטאי אשכנזי, מעולם לא היה עסק מצדיק וברכות, תופעה זו חדרה בקיבוץ גליות בארה"ק, מהחסידים והספרדים, לע"ד אין חולק שמזמן יצא מכל פרופורציה. האם יש מה להוסיף? כבר נפתח אשכול על 'ברכה מצדיק'.
צודק. יצא מכל פרופורציה.
מאיר נפתלי כתב:מה עם הסיפור הידוע שה׳לשם׳ בירך את בתו שתזכה לבן שיאיר את העולם בזכות שלא ביטלה אותו מללמוד, הוא רבינו הגרי״ש אלישיב?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 87 אורחים