ביליצר כתב:ק"ק מהמקדש במלוה דאינה מקודשת אף שזה כולל מחילת מלוה דמועיל בו קידושין,
וע"כ הכונה דלקדושי ביאה לא בעי קנין מחודש אלא אפשר לקדש מחמת ההנאה כשחוק לפני,
אתה חונן כתב:ביליצר כתב:ק"ק מהמקדש במלוה דאינה מקודשת אף שזה כולל מחילת מלוה דמועיל בו קידושין,
וע"כ הכונה דלקדושי ביאה לא בעי קנין מחודש אלא אפשר לקדש מחמת ההנאה כשחוק לפני,
לכאורה אם לא חל קידושין הרי המחילה בטלה כיון שלא עשה כלל מחילה אלא ניסה לקדש בכסף המלוה והוי כמו פירעון שלא חל
ביליצר כתב:אתה חונן כתב:ביליצר כתב:ק"ק מהמקדש במלוה דאינה מקודשת אף שזה כולל מחילת מלוה דמועיל בו קידושין,
וע"כ הכונה דלקדושי ביאה לא בעי קנין מחודש אלא אפשר לקדש מחמת ההנאה כשחוק לפני,
לכאורה אם לא חל קידושין הרי המחילה בטלה כיון שלא עשה כלל מחילה אלא ניסה לקדש בכסף המלוה והוי כמו פירעון שלא חל
ברור ,יש דין דבהנאת מחילת מלוה מקודשת ,ולכאורה כל מקדש במלוה נותן לה הנאה זו ?אלא מכיון שלא נתכוין לקדשה בהנאה אלא במלוה אינה מקודשת,
ביליצר כתב:עיין שוב בנידון ,,הרי מקדש במלוה הוא בעצם מחילת המלוה ,,
אתה חונן כתב:ביליצר כתב:עיין שוב בנידון ,,הרי מקדש במלוה הוא בעצם מחילת המלוה ,,
ביארתי שאינו כן אלא ניסיון עשות כעין פירעון ע"י הקידושין שיחולו תמורתו
ביליצר כתב:אתה חונן כתב:ביליצר כתב:עיין שוב בנידון ,,הרי מקדש במלוה הוא בעצם מחילת המלוה ,,
ביארתי שאינו כן אלא ניסיון עשות כעין פירעון ע"י הקידושין שיחולו תמורתו
הרי במציאות יש כאן הנאה דמחיקת החוב ותתקדש בזה אלא מכיון.....
ביליצר כתב:אם הקדושין חלין החוב נמחק במקדש במלוה ,
איש טלז כתב:הקשה הראב"ן אמאי בעי למיתני דאשה נקנית בביאה ולמאי בעי קרא לזה הלא כיון שאשה נקנית בכסף ואף בהנאה מקודשת [בפשוטו מדין שו"כ ואכמ"ל] א"כ תתקדש בביאה מחמת ההנאה שיש לה ושלח רבינו אפרים שאלה זו לרבינו תם ותירץ לו ר"ת בספר הישר החדש פ' אות ה' דליכא הנאה שו"פ בביאה תדע משוק של זונות מי שוכר את מי [הראב"ן תירץ דבבתולה דליכא הנאה בביאה] עכ"ד וכל השו"ט צ"ב
ומלבד שיש כאן חידוש שהמקדש בקנין המועיל ושאינו מועיל חלל עכ"פ הקנין השני הגם שלא נתכון וכמ"ש הרע"א בזה
ויש כאן חידוש דגם בקנין כסף מהני הגם שלא קבע את הכסף כקציצה מפורשת עבור דבר זה [ולכאורה להגרש"ש בכסף החוזר ל"ש כלל ד"ז] וצ"ע
איש טלז כתב:העירו לעיין באור חדש קידושין ד"ד וע"ע שו"ת גבעות עולם בסי' כב' ענף ג'
ודוק בביאור הענין
[ליבי מרגיש דקידושי הנאה אינו מדין כסף ממש אלא הנאה זה סיבה לקנות גם בלי כסף ויש לי בזה דברים ערוכים מהגר"י אנרברג וע"כ הנאה מועילה מצ"ע לדבק בניהם בלא קנין כסף ואכמ"ל ]
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 259 אורחים