קראקובער כתב:הפוסקים בימי הביניים גם דברו על ילדים שנולדו מן השדים וכידוע שזה הגיע מהכמרים, וד"ל.
קראקובער כתב:הפוסקים בימי הביניים גם דברו על ילדים שנולדו מן השדים וכידוע שזה הגיע מהכמרים, וד"ל.
מה שנכון נכון כתב:ראה עוד בזכר יהוסף:
וכבר היה כאן אשכול על החיצונים, וגם שם נידון הענין.
לעומקו של דבר כתב:קראקובער כתב:הפוסקים בימי הביניים גם דברו על ילדים שנולדו מן השדים וכידוע שזה הגיע מהכמרים, וד"ל.
עצם המושג ששד מעבר אשה או בא עליה נמצא בחז"ל. וא"צ לכמרים. (ועיי' בשו"ת מחנ"ח הנ"ל). אמנם בינינו לכאו' לא מצויין.
חלא בר חמרא כתב:אנשים שחציים סוס מוזכרים גם באוצר המדרשים עמ' 468. שאמינותו שוה לס' שה"ק. וכן בספר הישר פ' שמות בסיפורי צפו, גם אמינותו לא ברורה, אבל עדיף מהספרים הנ"ל.
באברבנאל לס' יואל פ"ב פסוק ד' כתב שאגדה זו נוצרה ע"י שראו ממרחק רוכבים על סוסים והיה נראה כגוף אחד [כך כמדו' מהזכרון, לא עיינתי בפנים].
מיהו אשכחן בריות משונות גם בספרים בני סמכא, עי' דבש לפי מהחיד"א מערכת ז' אות ט"ו וט"ז בענין זאב הנהפך לאדם, גם איתא בתוס' על חציו אדם וחציו דג. ואל תהי מפליג לכל דבר.
ומצינו בירושלמי נדה שיתכן שתלד אשה גוף אדם וראשו בהמה או להיפך, ויחיה.
זיז שדי כתב:לעומקו של דבר כתב:קראקובער כתב:הפוסקים בימי הביניים גם דברו על ילדים שנולדו מן השדים וכידוע שזה הגיע מהכמרים, וד"ל.
עצם המושג ששד מעבר אשה או בא עליה נמצא בחז"ל. וא"צ לכמרים. (ועיי' בשו"ת מחנ"ח הנ"ל). אמנם בינינו לכאו' לא מצויין.
הורמין בר ליליתא? אבל שם האם היתה שידה והבעל אדם. האם ידוע להיפך?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 211 אורחים