מחשב מסלול כתב:יש בזוהר הקדוש ממעלת הענין: תיובתא לקודשא בריך הוא שהוא רוצה שישמעו שאדם לומד תורה בלילה
מי יוכל לעזור במקורו וביאורו על פי הפשט
לכאורה יש לומר טעם סגולי, שזה זמן שיש שקט ויישוב הדעת, כך התורה נחקקת וזוכרים את הלימוד
נחומצ'ה כתב:יש להוסיף על המקובל אצל חסידים, על ה'גאלדנע נאכט' - היינו לילות הזהב של ימי החורף. [נ"ל בשם ר' פנחס קֹאריצר זי"ע]
ויש שאמרו, שאחרי ה'ימים טובים' בתשרי, באים הלילות הטובים של חודשי החורף.
מי אנוכי כתב:מחשב מסלול כתב:יש בזוהר הקדוש ממעלת הענין: תיובתא לקודשא בריך הוא שהוא רוצה שישמעו שאדם לומד תורה בלילה
מי יוכל לעזור במקורו וביאורו על פי הפשט
לכאורה יש לומר טעם סגולי, שזה זמן שיש שקט ויישוב הדעת, כך התורה נחקקת וזוכרים את הלימוד
איפה בזוה"ק?
בוצינא כתב:מי אנוכי כתב:מחשב מסלול כתב:יש בזוהר הקדוש ממעלת הענין: תיובתא לקודשא בריך הוא שהוא רוצה שישמעו שאדם לומד תורה בלילה
מי יוכל לעזור במקורו וביאורו על פי הפשט
לכאורה יש לומר טעם סגולי, שזה זמן שיש שקט ויישוב הדעת, כך התורה נחקקת וזוכרים את הלימוד
איפה בזוה"ק?
נחומצ'ה כתב:יש להוסיף על המקובל אצל חסידים, על ה'גאלדנע נאכט' - היינו לילות הזהב של ימי החורף. [נ"ל בשם ר' פנחס קֹאריצר זי"ע]
ויש שאמרו, שאחרי ה'ימים טובים' בתשרי, באים הלילות הטובים של חודשי החורף.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 137 אורחים