יוסףלוי כתב:נשמח לשמוע מי האיש ומה פעלו.
פרוזבול כתב:נזדמן לי פעם לפגוש את הגאון הנ"ל באיזה אירוע ולשוחח עמו שעה ארוכה, מה אומר ומה אדבר, גאונות מבהילה בכל חדרי תורה, מזרעים ועד טהרות מתיקוני זוהר ועד כתבי האר"י והשל"ה, כמעט לא היה חידוש בשם אחד מהראשונים או מגדולי האחרונים שהוזכר שלא ידע כבר הימנו ושלא היה לו מה להוסיף ולחדש עליו בדברי טעם ערבים. חבל חבל על דאבדין.
בר ששת כתב:דומה היה בחייו לגאונים כדו' איש האשכולות הגרד"צ וסייעתם. ענקי רוח שדעתם לא סבלה רדידות ועם הארציות. (ולא בנקל ניתן היה לצאת מגדר עם הארץ אליבא דידם).
.
מתפעל כתב:מי זה בעל ספר הזכרון?
מתפעל כתב:עוד משהו מעניין לגבי נוסח התפילה בשבת ר"ח שהיה נוהג להתפלל בשבת ר"ח בסידור 'תהילת ה' ', כי שם לא משמיטים את מה שאומרים כל שבת ויו"ט 'קדשינו במצוותיך ותן חלקינו בתורתך' ואילו בנוסח הרגיל לא אומרים זאת אלא 'רצה נא במנוחתינו וחדש עלינו את החדש הזה' וכולי.
לא הבנתי למה היה צריך בשביל כמה מילים אלו לקחת דוקא סידור תהלת ה', וכי לא היה יכול להוסיפם לבד גם אם התפלל בסידור רגיל?
מתפעל כתב:מי זה הגרש"ד?
יגדיל תורה כתב:.
הכהן כתב:גם בערוך השולחן כותב לומר הנוסח של שבת בשבת ר"ח. וכן נוהג הגרש"ד שליט"א (לפני שנים רבות התפללתי במנין שלו וחילקו שם דף עם הנוסח).
אישנמ כתב:בבר מצוה שלו עומד על כסא ואומר את הדרשה, לידו החזון איש והרב אונטרמן
פשיסחא כתב: בהמשך נמצא שהאמרי אמת כתב להרב פרידמן שרעיון זה לא נאמר על ידו.
בקרו טלה כתב:השאלה היא למה מתרגם הספר ללה"ק לא שת לבו לזאת
פשיסחא כתב:במעינה של תורה פר' שמיני נדפס רעיון בשם הרא"ם מגור על מה דאי' ויו דגחון חצי התורה שבא לומר שמי שלמד חצי התורה לא יתגאה וילך על גחון הרב צבי אברמוביץ כשראה רעיון זה אמר שאינו מתאים לאמרי אמת, בהמשך נמצא שהאמרי אמת כתב להרב פרידמן שרעיון זה לא נאמר על ידו. תלמיד העומד על דעת רבו.
ציפורן כתב:
ובספר 'ליקוטי יהודה' של נכד הא"א
פשיסחא כתב:לא מצאתי בשום ספר בשם הרבי מקאצק
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 535 אורחים