בויאן - איזה אדמו"ר מבויאן היה בתל אביב בשנת תש"ה?
מתפעל כתב:קראתי שבברית מילה של מרן הרבי מויזניץ שליט"א רבי ישראל, שהיתה בשנת תש"ה בתל אביב, השתתפו י"ג אדמורים.
כך סיפר בזכרונותיו החסיד ר' ישראל קינד ז"ל:
"שמחה גדולה אפפה את כל אנ"ש ותלמידי הישיבה על שהנה לאחר החורבן הנורא, הולכת שושלת הזהב ונמשכת בס"ד. בשמחה הברית ובסעודת המצוה השתתפו י"ג מגדולי וזקני האדמו"רים שהתגוררו אז בתל אביב, ביניהם האדמורים מסאדיגורא, באיאן, טשארטקוב, זלאטיפולי, בוהוש, ובילגורייא זצ"ל".
בילגורייא - רבי מרדכי. ומשלא מנה את אחיו רבי אהרן, אם כן כנראה לא הגיע לברית.
.
מתפעל כתב:מאד מעניין המנהג הזה אצל בני אדמו"רים, שאבי הבן לא בוחר את השם אלא נותן לאדמו"ר לבחור את השם.
האם גם כיום יש מקומות שהסבא האדמו"ר נותן את השם ולא אבי הבן?
במקרה שלנו כאן, הדמשק היה הדוד של אבי הבן.
הרי יש קיימא לן כי להורים יש מעין רוח הקדש כשנותנים שם לתינוק.
ח''ל קאליסק כתב:מתפעל כתב:קראתי שבברית מילה של מרן הרבי מויזניץ שליט"א רבי ישראל, שהיתה בשנת תש"ה בתל אביב, השתתפו י"ג אדמורים.
כך סיפר בזכרונותיו החסיד ר' ישראל קינד ז"ל:
"שמחה גדולה אפפה את כל אנ"ש ותלמידי הישיבה על שהנה לאחר החורבן הנורא, הולכת שושלת הזהב ונמשכת בס"ד. בשמחה הברית ובסעודת המצוה השתתפו י"ג מגדולי וזקני האדמו"רים שהתגוררו אז בתל אביב, ביניהם האדמורים מסאדיגורא, באיאן, טשארטקוב, זלאטיפולי, בוהוש, ובילגורייא זצ"ל".
בילגורייא - רבי מרדכי. ומשלא מנה את אחיו רבי אהרן, אם כן כנראה לא הגיע לברית.
.
מעניין כי בילגורייא היה רב ואב''ד בעיר בילגוריי אבל לא כיהן באדמורו''ת
ונתנו ידידים כתב:"האדמורים מסדיגורא" לכאו' כולל גם הרה"ק ר שלומיניו מסדיגורא, ואיני יודע בענין התאריכים
עתניאל בן קנז כתב:לא מדוייק. בהיותו בגאליציה אכן כיהן באדמורות (ערך 'טישים', וקיבל קוויטלך).- כמו אחיו הגדול רבי יהושע מירוסלב הי"ד. אם כי עיקר פרסומו היתה ב'רבנותו'. (אחיו הצעיר ר' שלום מאפטא, אכן לא כיהן כאדמו"ר).
בבעלזא, אכן היה רק אדמור אחד ממשיך דרך, ואילו שאר האחים כיהנו בעריהם כאדמורים ב'פרופיל קטן'...
לעומקו של דבר כתב:עתניאל בן קנז כתב:לא מדוייק. בהיותו בגאליציה אכן כיהן באדמורות (ערך 'טישים', וקיבל קוויטלך).- כמו אחיו הגדול רבי יהושע מירוסלב הי"ד. אם כי עיקר פרסומו היתה ב'רבנותו'. (אחיו הצעיר ר' שלום מאפטא, אכן לא כיהן כאדמו"ר).
בבעלזא, אכן היה רק אדמור אחד ממשיך דרך, ואילו שאר האחים כיהנו בעריהם כאדמורים ב'פרופיל קטן'...
כן היה תמיד המנהג בבעלזא, שמי שלא רצו שיירש ניערו אותו בחיי אביו לאיזו עיירה שיכהן שם בפרופיל קטן כעין בילגורייא.
טייטל כתב:האשכול גלש לפלפולים עמוקים בסוגיות עמוקות ועמומות.... עדיף לדלג עליהן....
עט סופר כתב:מתפעל כתב:מאד מעניין המנהג הזה אצל בני אדמו"רים, שאבי הבן לא בוחר את השם אלא נותן לאדמו"ר לבחור את השם.
האם גם כיום יש מקומות שהסבא האדמו"ר נותן את השם ולא אבי הבן?
במקרה שלנו כאן, הדמשק היה הדוד של אבי הבן.
הרי יש קיימא לן כי להורים יש מעין רוח הקדש כשנותנים שם לתינוק.
במקרה הזה היה מי שמאד כעס על כך, וד"ל.
מתפעל כתב:לא הבנתי על מה אתם מדברים, מי כעס ולמה
האמרי חיים הרי לא היה בארץ
אליעזר מארקס כתב:מתפעל כתב:
הרי יש קיימא לן כי להורים יש מעין רוח הקדש כשנותנים שם לתינוק.
מתפעל כתב:מה היה כאן הארוע?
האם האמרי חיים זצ"ל כאן כבר לא היה יכול ללכת?
יוס'ל כתב:מתפעל כתב:האם לא נעל ה'אמרי חיים' מגפיים כמנהג אדמור''י ויז'ניץ ?
איש גלילי כתב:כן, בפרט כשהם גלויות לשמש (אבל גם בלי זה).
איש גלילי כתב:וכדי שלא להראות שהוא משנה מאביו - הוא שם מעליהם מגפיים
שיף כתב:איש גלילי כתב:וכדי שלא להראות שהוא משנה מאביו - הוא שם מעליהם מגפיים
זהו הנהגת הרבי מסקוער שליט"א [רק החלק הזה]
איש גלילי כתב:הרב שיף התכון לומר, שהרבי מסקווירא - היות שלא רצה לשנות ממנהג אביו שהלך עם מכנסים ארוכות, ומצד שני מנהג חמיו מבעלזא במכנסיים קצרות - שם מגפיים להסתיר את גרביו (ובמשך הזמן זה הפך ל'מנהג סקוירא', כמנהגם בכל כיו"ב)
איש גלילי כתב:הרב שיף התכון לומר, שהרבי מסקווירא - היות שלא רצה לשנות ממנהג אחיו שהלך עם מכנסים ארוכות, ומצד שני מנהג חמיו מבעלזא במכנסיים קצרות - שם מגפיים להסתיר את גרביו (ובמשך הזמן זה הפך ל'מנהג סקוירא', כמנהגם בכל כיו"ב)
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 344 אורחים