היא שיחתי כתב:מנא לך שכשבאה אל אחשורוש אכן הוא בעל אותה, אולי היא רק חששה מזה ולא אירע לבסוף
מרדכי עלה לארץ ישראל כמבואר בכתובים
אולי היא עלתה עמו?
איזה ראשונים?פירוש המלבי"ם הוא כנגד הראשונים
לקטן כמוני די במלבי"ם, ועם כ"ת הסליחה...ומהיכי תיתי כזה פירוש מחודש
היא שיחתי כתב:מנא לך שכשבאה אל אחשורוש אכן הוא בעל אותה, אולי היא רק חששה מזה ולא אירע לבסוף
מרדכי עלה לארץ ישראל כמבואר בכתובים
אולי היא עלתה עמו?
פירוש המלבי"ם הוא כנגד הראשונים ומהיכי תיתי כזה פירוש מחודש
היא שיחתי כתב:מנא לך שכשבאה אל אחשורוש אכן הוא בעל אותה, אולי היא רק חששה מזה ולא אירע לבסוף
גוראריה כתב:
זה ברור שפשטות שגל זה אשתו או פילגשו, וראה גם תחי' מס' ר"ה. המלבי"ם מחדש שיתכן שזו אמו ובכך מסיר תמיהה. למה רק בפסוק ו' נזכר שישבה שם ולא קודם, עיי"ש. ולאמיתו של דבר אף שאין המלבי"ם צריך סייעתא וזכותו לחלוק על רשי בבי' המקראות [כמו שהאוה"ח מביא הרבה פעמים שאף על חזל ניתן לחלוק בביאור מקראות שלא נוגע להלכה] אוסיף הערה א', והיא שלפי החשבון דריוש היה אז ילד. ופחות מסתבר שכבר נשא אשה, ויותר מסתבר שאמו ישבה אצלו. ואף כי אין כן דעת הראשונים, אבל א"א לומר על המלבים שהוא מחודש.
הפלא ופלא כתב:ומה נעשה בדברי הזוהר, שאסתר כלל לא נבעלה לאחשורוש, אלא היתה זו שידה בדמותה, ואליה נזדווג אחשורוש
אוצר החכמה כתב:זה תירוץ מעניין לקושיה (כמדומני שראיתי שמתקשים בזה)
ולפי זה צריך להוסיף עוד "לומדות" בעניין
דהנה לתירוצך המניין אינו תלוי בו עצמו אלא בשם המלכות שלו,
וא"כ צריך לבאר שמה שהגמרא מסבירה שכשהיה כשר מנו לו כמלכי ישראל וכשהחמיץ מנו לו לאומות העולם היינו שהכשרות וההחמצה הם בהתנהגותו כמלך ולאו דווקא בצד האישי שלו ולכן זה משפיע על המניין.
עט סופר כתב:כמובן אינו תואם את המסורת שלאחשוורוש לא היה יחוס מלכותי, אם כי יתכן והוא שכתב את ההיסטורה ודברי הימים בימיו הוכרחו לכתוב שהוא בן של דריוש כנהוג אצל כל המלכים באותם ימים ששכתבו את תולדותם והישגיהם.
הפלא ופלא כתב:ומה נעשה בדברי הזוהר, שאסתר כלל לא נבעלה לאחשורוש, אלא היתה זו שידה בדמותה, ואליה נזדווג אחשורוש
בן יהוידע כתב:'וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי אָבָדְתִּי' כְּשֵׁם שֶׁאָבַדְתִּי מִבֵּית אַבָּא כָּךְ אוֹבֵד מִמְּךָ. אף על גב דכתבנו לעיל שהיה משמש עם השידה ולכן גם עתה תעשה ענין השידה, עם כל זה כיון דבגלוי היא הולכת מרצונה אליו היא נאסרת על מרדכי אף על גב דאינו משמש עמה. אי נמי היא חושבת שתבקש ממנו על דבר זה בעת שתראה ממנו מציאות חן ביותר מאד וחשבה שמא כשיראנה יבקש לשמש עמה ובעת תשמיש יגבר החן ביותר שאז תבקש ממנו על ההצלה ולא ישיב פניה, לכך חשבה שאם יבא לשמש עמה עתה לא תניח השידה במקומה שאם ישכב עם השידה מי יבקש ממנו בעת התשמיש שגובר החן מחמת גבר תאותו בה?!
בן יהוידע כתב:'וְכַאֲשֶׁר אָבַדְתִּי אָבָדְתִּי' כְּשֵׁם שֶׁאָבַדְתִּי מִבֵּית אַבָּא כָּךְ אוֹבֵד מִמְּךָ. אף על גב דכתבנו לעיל שהיה משמש עם השידה ולכן גם עתה תעשה ענין השידה, עם כל זה כיון דבגלוי היא הולכת מרצונה אליו היא נאסרת על מרדכי אף על גב דאינו משמש עמה.
חכם באשי כתב:דראל! אקווה שאינך מלעיג על דברי חכמים.
חז"ל (במגילה פ"ק ועוד מקומות) אמרו מפורשות שאחשוורוש לא היה אלא שומר הסוסים של נ"נ, ולא היה לו ייחוס מלכותי.
עמוס התקועי כתב:בבן יהוידע שם נקט בפשיטות שהוא היה בן דריוש. אבל כעת לא מצאתי מקור לדבריו
עמוס התקועי כתב:הרב עקביה, המקורות הנ"ל אינם רלוונטיים, כי הם דנים בדריוש [הפרסי] בן אחשורוש.
גוראריה כתב:... אוסיף הערה א', והיא שלפי החשבון דריוש היה אז ילד. ופחות מסתבר שכבר נשא אשה, ויותר מסתבר שאמו ישבה אצלו
היא שיחתי כתב:ממרדכי או מאחשורוש?
כן מסתבר כתב: ויש לזכור שלפי המובא במדרשים, כבר בהילקחה 7 שנים לפני כן לא היתה צעירה, י”א בת מ’ וי”א בת ע”ה.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 34 אורחים