ארדוי כתב:אפשר להתחיל ואז נראה אם יש תועלת.
אפשר לדון על נושא מסוים כגון במוצרים שמוטבע ע"ג האריזה 100% טבעי ואין שום תוספות כמו בקפה, האם יש איזה שהוא חשש. קפה טסטן צ'ויס האדום למשל אע"פ שאין חותמת בד"ץ, אבל התקשרתי אליהם, והם אמרו שזה בסדר גמור. לא בירוק ששם בשביל להוציא קפאין מוסיפים חומר כימי. אבל בג'קובס כיון שזה מגיע מגרמניה (כמדומני) הם חוששים מקיטור. בדקו לי בהכשר של מנצ'סטר שנותן הכשר על קפה זה (ומקפידים על קיטור) שאין בעיה כזו. אמנם יש כמה סוגים של חששות בקיטור.
ארדוי כתב:שמעתי מרב גדול, שזה תלוי במפעל, שאם המפעל גדול ומייצרים שם רק קפה וכדו' אזי לא צריכה להיות שום בעיה, כי פשוט אין שם ייצור אחר.
ולגבי 100% צריך לדעת שגם כנפי חגבים הם 100% טבעיים. ותלוי בהנ"ל.
שמואל בארג כתב:לגבי חלב ישראל סבר רבי משה פיינשטיין שיכולין להאמין שמה שרשום כן הוא, אבל רוב גדולים חלקו עליו שמצד החוק אי"צ לכתוב הבדיוק התוכן רק מאחוז מסיום.
(ובפרט בהמפעלים גדולים שמשימין דברים שיוכל להתקיים לזמן ארוך).
חוקרנוביץ כתב:שמעתי מהרב ש.בורשטיין מומחה כשרות,שאמר באופן כללי שמוצרים של מפעלים בארץ אם כשרות רבנות פשוטה כמו מגדל העמק וכו טוב וכשרה יותר מכשרות של חו"ל מהכשרויות הכי טובות.עכ"ל.
שמואל בארג כתב:ארדוי כתב:שמעתי מרב גדול, שזה תלוי במפעל, שאם המפעל גדול ומייצרים שם רק קפה וכדו' אזי לא צריכה להיות שום בעיה, כי פשוט אין שם ייצור אחר.
ולגבי 100% צריך לדעת שגם כנפי חגבים הם 100% טבעיים. ותלוי בהנ"ל.
לגבי חלב ישראל סבר רבי משה פיינשטיין שיכולין להאמין שמה שרשום כן הוא, אבל רוב גדולים חלקו עליו שמצד החוק אי"צ לכתוב הבדיוק התוכן רק מאחוז מסיום.
(ובפרט בהמפעלים גדולים שמשימין דברים שיוכל להתקיים לזמן ארוך).
עמקן כתב:חוקרנוביץ כתב:שמעתי מהרב ש.בורשטיין מומחה כשרות,שאמר באופן כללי שמוצרים של מפעלים בארץ אם כשרות רבנות פשוטה כמו מגדל העמק וכו טוב וכשרה יותר מכשרות של חו"ל מהכשרויות הכי טובות.עכ"ל.
ויותר מזה שמעתי אומרים שבא"י הכל כשר גם בלי הכשר כלל, ואלו שאין להם הכשר זה רק משום שהרבנות אינו נותן הכשר למחלל שבת אבל בעצם זה כשר.
חוקרנוביץ כתב:שמעתי מהרב ש.בורשטיין מומחה כשרות,שאמר באופן כללי שמוצרים של מפעלים בארץ אם כשרות רבנות פשוטה כמו מגדל העמק וכו טוב וכשרה יותר מכשרות של חו"ל מהכשרויות הכי טובות.עכ"ל.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:שמואל בארג כתב:ארדוי כתב:שמעתי מרב גדול, שזה תלוי במפעל, שאם המפעל גדול ומייצרים שם רק קפה וכדו' אזי לא צריכה להיות שום בעיה, כי פשוט אין שם ייצור אחר.
ולגבי 100% צריך לדעת שגם כנפי חגבים הם 100% טבעיים. ותלוי בהנ"ל.
לגבי חלב ישראל סבר רבי משה פיינשטיין שיכולין להאמין שמה שרשום כן הוא, אבל רוב גדולים חלקו עליו שמצד החוק אי"צ לכתוב הבדיוק התוכן רק מאחוז מסיום.
(ובפרט בהמפעלים גדולים שמשימין דברים שיוכל להתקיים לזמן ארוך).
אין זה אמת כלל. רוב פוסקים בארה"ב הסכימו אתו לגמרי. כולם נהגו להקל בזה, עד שהגיעו החסידים ושינו את המצב. הרב אהרן קוטלר והגרי"א הנקין, הר"א סילווער והרידב"ז, וגם בחזו"א כתב כסברת האג"מ. לא נחלקו עליו עד שבאו הדור האחרון של רבנים הונגרים שמיאנו בו ובתורתו, ולא רק בשיטה זו.
קראקובער כתב:עמקן כתב:חוקרנוביץ כתב:שמעתי מהרב ש.בורשטיין מומחה כשרות,שאמר באופן כללי שמוצרים של מפעלים בארץ אם כשרות רבנות פשוטה כמו מגדל העמק וכו טוב וכשרה יותר מכשרות של חו"ל מהכשרויות הכי טובות.עכ"ל.
ויותר מזה שמעתי אומרים שבא"י הכל כשר גם בלי הכשר כלל, ואלו שאין להם הכשר זה רק משום שהרבנות אינו נותן הכשר למחלל שבת אבל בעצם זה כשר.
ברצינות?! דווקא בחו"ל יותר קל, לפחות מה שמיוצר במפעלים דהרי רוב המוצרים שצריכים הכשר זה רק משום שאין מבטלים איסור לכתחילה וזה הרבה יותר קל אצל עכו"ם.
עמקן כתב:חוקרנוביץ כתב:שמעתי מהרב ש.בורשטיין מומחה כשרות,שאמר באופן כללי שמוצרים של מפעלים בארץ אם כשרות רבנות פשוטה כמו מגדל העמק וכו טוב וכשרה יותר מכשרות של חו"ל מהכשרויות הכי טובות.עכ"ל.
ויותר מזה שמעתי אומרים שבא"י הכל כשר גם בלי הכשר כלל, ואלו שאין להם הכשר זה רק משום שהרבנות אינו נותן הכשר למחלל שבת אבל בעצם זה כשר.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:במחילת כבוד הרב ש. בורשטיין, דבריו חסרים שחר.
אדמו"ר חסידי מא"י הגיע לבקר בארה"ב ונכנס אצל האדמו"ר מסאטמאר קר"י. הלה, שמתפאר מאד בשחיטתו המהודרת, הזמין את האדמו"ר הישראלי לבא וחראטת את בית שחיטתו. הלה נענה לבקשתו והביע אותות התפעלות כצפוי ממנו. לאחמ"כ אמר האדמו"ר הישראלי לאחד ממקורביו (שסיפר לי) "ההשגחה הכי חלשה בבאי עולה על ההשגחה הכי מעולה בחו"ל! ברבנות מקפידים שהשוחט יחזיק את התרנגול ביד, ולא יניחנו על שלחן. וכאן בקר"י אין מקפידים"
אני בעצמי ביקרתי בבית השחיטה בקר"י, וגם בבית השחיטה של העדה"ח במעלה אדומים. בשניהם החזיקו את התרנגול על כזה סטנדר, וכמעט שלא היו חילוקים בין שתי השחיטות. חוץ מענין אחד, אשר לדעתי עולה קר"י מעל העדה"ח. לא שיש איזה פקפוק על העדה"ח, אלא שהנוהל בקר"י עלול פחות לטעיות מבעדה"ח. לא נראה שיש איזה חשש, אבל כך הם פני הדברים.
ליטוואק פון בודאפעסט כתב:במחילת כבוד הרב ש. בורשטיין, דבריו חסרים שחר.
אדמו"ר חסידי מא"י הגיע לבקר בארה"ב ונכנס אצל האדמו"ר מסאטמאר קר"י. הלה, שמתפאר מאד בשחיטתו המהודרת, הזמין את האדמו"ר הישראלי לבא וחראטת את בית שחיטתו. הלה נענה לבקשתו והביע אותות התפעלות כצפוי ממנו. לאחמ"כ אמר האדמו"ר הישראלי לאחד ממקורביו (שסיפר לי) "ההשגחה הכי חלשה בבאי עולה על ההשגחה הכי מעולה בחו"ל! ברבנות מקפידים שהשוחט יחזיק את התרנגול ביד, ולא יניחנו על שלחן. וכאן בקר"י אין מקפידים"
אני בעצמי ביקרתי בבית השחיטה בקר"י, וגם בבית השחיטה של העדה"ח במעלה אדומים. בשניהם החזיקו את התרנגול על כזה סטנדר, וכמעט שלא היו חילוקים בין שתי השחיטות. חוץ מענין אחד, אשר לדעתי עולה קר"י מעל העדה"ח. לא שיש איזה פקפוק על העדה"ח, אלא שהנוהל בקר"י עלול פחות לטעיות מבעדה"ח. לא נראה שיש איזה חשש, אבל כך הם פני הדברים.
דרומי כתב:שאלה לתושבי חו"ל: עד כמה נחשב ההכשר של הרב וויסמנדאל מנייטרא-מונסי? האם נחשב כהכשר מליגה א'?
דרומי כתב:שאלה לתושבי חו"ל: עד כמה נחשב ההכשר של הרב וויסמנדאל מנייטרא-מונסי? האם נחשב כהכשר מליגה א'?
דרומי כתב:ואיך מתייחסים לשוקולד של 'שמרלינג' משווייץ?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 385 אורחים