כותב כתב:מהו המ"מ המדויק בעמוד העבודה לזה?
אני מצאתי בדרוש המחשבה שם אות ו' בזה"ל: והנה ארשום מה שהבנתי ענין אחד נכבד מאוד, והוא כשאדם נהרג על קידוש השם שלא ירגיש שום צער וכאב כלל ועיקר, עכ"ל ועיי"ש ביאור הענין.
ובדפו"ח ציינו לשו"ת מהר"ם מרוטנבורג ח"ד סי' תקי"ז
כותב כתב:גור אריה,
דברי תורה עניים במקום אחד ועשירים במקום אחר
ראה בהקישור, שהעמוד העבודה עצמו סובר שזהו ענין של דביקות.
אגב, האם נדפס באיזה מקום מה שהבאת: "כפי המקובל היה זה רבי משה מסווירש אבי זקנו של המגיד מזלאטשוב"?
איש_ספר כתב:מה המקור שמהר"ם נשאר שלם בגופו?
נאשער כתב:ראיתי פעם שהנרצחים עק"ה הקב"ה עושה להם נס והם אינם מרגישים את ייסורי המיתה היל"ת,מה המקור לכך?
אמר רבי חייא בר אבא אם יאמר לי אדם תן נפשך על קדושת שמו של הקדוש ברוך הוא אני נותן ובלבד שיהרגוני מיד, אבל בדורו של שמד איני יכול לסבול, ומה היו עושים בדורו של שמד, היו מביאין כדוריות של ברזל ומלבנין אותן באור ונותנין אותן תחת שיחיהן ומשיאין נפשותיהן מהן.
ויש דורות אחרים שעשו עמנו כזה ויותר רע מזה, והכל סבלנו ועבר עלינו
דרופתקי דאורייתא כתב:הגאון רבי חזקיהו יוסף מישקובסקי זצ"ל, אב"ד קריניק, מקורבם של הח"ח והאחיעזר, וחתנו של הגה"צ רבי יצחק באלזר זצ"ל
במכתב חיזוק שפרסם בערב פסח אחרי השואה, עם היוודע דבר החורבן הנורא שעברה אז על יהדות אירופה,וזכורני אשר שמעתי מפי מו"ר חותני הגאון וצדיק רבי יצחק בלאזר זצ"ל, שישנה קבלה - דומני שאמר לי את המקור - מגדולי הראשונים, כי המוסרים את נפשם על קידוש השם, אינם מרגישים שום יסורים במותם.
אני אוכל לבאר לי זאת באופן טבעי, כי הרגשת העונג הגדול של קידוש השם משתקת את כאבי הגוף, כמו שכל רגש משתק את הרגש הקטן ממנו.
(מתוך: 'וידעתם כי אני ה' ', מוסף נושא אני מאמין, פסח תש"פ, עמוד 3)
לייטנר כתב:אמר רבי חייא בר אבא אם יאמר לי אדם תן נפשך על קדושת שמו של הקדוש ברוך הוא אני נותן ובלבד שיהרגוני מיד, אבל בדורו של שמד איני יכול לסבול, ומה היו עושים בדורו של שמד, היו מביאין כדוריות של ברזל ומלבנין אותן באור ונותנין אותן תחת שיחיהן ומשיאין נפשותיהן מהן.
שיר השירים רבה ב ז, והביאו הרמב"ן בפירושו לבראשית לב, והוסיף:ויש דורות אחרים שעשו עמנו כזה ויותר רע מזה, והכל סבלנו ועבר עלינו
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 658 אורחים