חובב_ספרים כתב:היו מדפיסים בזמן בעל המאור?
ראיתי בכמה ספרים שהמחברים משביעים בשמות הקדושים שלא יקרא הקורא בספר עד שיקרא ההקדמה, אבל לא כן אנכי, והנני יושב פתח האהל לראות אם יש עובר ושב להכניסו בדלתות ביתי בדברים נאים המפתים ואומר בא ברוך ה' אשריך שזכית לדפוק ולכנוס בשער, ומי בכם ירא ה' שומע בקול עבדו, ולקטן כגדול אני אומר אם נא מצאתי חן בעיניך אל נא תעבור עד שתקרא ההקדמה מתחלתה ועד סופה, כי בזולתה יהיה לך ספר זה כדבר ספר החתום..."
עושה חדשות כתב:מה התוקף של ההשבעה הזאת? ואיזה עבירה עבר מי שרח"ל לא ציית לה?
וראיתי לפני גדולי מחברים, מקדימים דבריהם אל מול פני הקורא, ומשביעין אותו שלא ישנה, מלקרות ההקדמה תחילה, וכל הרואה דבריהם שבועה ירא, ויעש כן, אמנם הם בזרוע באו, הבוטחים על צדקתם ויושר לבבם, הם הגבורים אשר מעולם אנשי השם, ויגזרו אומר ויקם להם, ואיש לא ימרה את פיהם, כי כל דבריהם כגחלי אש. לא כן אנכי עמדי, הן כל אלה אפעל, והשבע אשביע על דעתי, מה כחי כי אפקוד עליהם, מי אנכי כי ישמעו בקולי, כי יאמרו, מה גבר בגברים שככה השבעתנו...
ואני משביע באלהים ית' כל מי שיקרא מאמרי זה, שלא יפרש ממנו אפלו דבר אחד, ולא יבאר ממנו לזולתו אלא מה שהוא מבאר מפרש בדברי מי שקדמני מחכמי תורתנו הידועים אמנם מה שיבין ממנו מה שלא אמרו זולתי מידועינו - לא יבארהו לזולתו. ולא יהרס ויקפץ עצמו להשיב על דברי, שאפשר שיהיה מה שהבינו מדברי - חלוף מה שרציתיו, ויזיקני תחת רצותי להועילו, ויהיה 'משלם רעה תחת טובה':
ומכאן תדע קץ הגאולה שהוא בעתה ח"ו כשלא יהיו זכאין שהוא קץ האחרון ומשביע אני את הקורא בה' אלקי ישראל שלא יגלה זה
ספרא כתב:הרמב"ם בהקדמתו למורה השביע:ואני משביע באלהים ית' כל מי שיקרא מאמרי זה, שלא יפרש ממנו אפלו דבר אחד, ולא יבאר ממנו לזולתו אלא מה שהוא מבאר מפרש בדברי מי שקדמני מחכמי תורתנו הידועים אמנם מה שיבין ממנו מה שלא אמרו זולתי מידועינו - לא יבארהו לזולתו. ולא יהרס ויקפץ עצמו להשיב על דברי, שאפשר שיהיה מה שהבינו מדברי - חלוף מה שרציתיו, ויזיקני תחת רצותי להועילו, ויהיה 'משלם רעה תחת טובה':
עושה חדשות כתב:הח"ח לא השביע, אבל בכל זאת, הרי הוא ביקש. האם באמת משתדלים לתרום 4 מתוך 100?
אוצר החכמה כתב:עושה חדשות כתב:הח"ח לא השביע, אבל בכל זאת, הרי הוא ביקש. האם באמת משתדלים לתרום 4 מתוך 100?
הוא לא ביקש הוא התנה תנאי. ומי שסובר שיש לו זכות שהיינו שאם היה אוסר להדפיס היה מועיל לאסור מדיני ממנות יצרך גם להקפיד על התנאי.
אש משמים כתב:אגב אשאל (לצורך הבנה בלבד) האם יש תוקף הלכתי לכיתוב המופיע בתוכנת "אוצר החכמה" "המשתמש בתכנה שלא נרכשה כדין עובר באיסור גזל" ??
באיזה גזל עובר ?
את מי חיסר ממון אותו שרק משתמש בתוכנה ?
האם כשאדם שומע שיר שלא נרכש כדין גם עובר בגזל ?
גם הגוזל את התוכנה מה גזל ?
יש לי תוכנה שנרכשה בכסף מלא והשאלות הם לעיון בלבד!
עושה חדשות כתב:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 55 אורחים