אוצר החכמה כתב:בקטע שהבאת מבואר בדברי החזו"א שמה שהותירו אחריהם הערבים הרי הוא הפקר, ויכול ישראל לזכות בו. אם כן מה אכפת לי אם נקרא לזה כיבוש או לא, והסיפור על הלולבים צ"ב.
משולש כתב:ממה שכתב הרב הרצוג נראה שקניין כיבוש שלנו תלוי גם בדעת האומות, והרי כמעט אין שום אומה שתומכת בזכות הישראלית על שטחי כיבוש תשכז.
ועוד, שגם מדינת ישראל לא הפקיעה את הקרקעות הכבושות מבעליהן. והוא רק שלטון צבאי ולא בעלות גמורה. והעובדה היא שהחוק ובתי המשפט הישראלים מחזירים קרקעות לכל ערבי שמוכיח בעלות.
מעט דבש כתב:אם נניח שהבעלות על שטחי המדינה היא של המדינה (לצורך כך נניח ששייכת גם בעלות ל'מדינה', וכמ"ש בשבט הלוי ה, קעב) -
מה יהיה הדין באחד שבונה ללא רשיון, בהסכמת כל שכניו. כך שמצד השכנים אין בעיה, אך לכאורה, הרי הוא גוזל את המדינה.
(הנידון הוא בקרקע של המנהל, ששם הוא ושכניו רק חוכרים את הקרקע ואינה שלהם, ושלא כקרקע טאבו שהוא שלהם לגמרי).
האם יש דיינים שמתייחסים לזה כך?
בברכה המשולשת כתב:א. הערת אגב: 97% מהקרקעות במדינה (בגבולות שביתת הנשק) הם בבעלות השלטון, גם חלק גדול מהאדמות הרשומות בטאבו (הן רשומות כחכירה)
בברכה המשולשת כתב:במקרה שעליו דבר כת"ר יש לדון אם בניה ללא רשיון היא גזל או שהיא הפרת חוק בעלמא שאינה מבטלת את החכירה.
ברזלים כתב:חלק גדול מהבתים בארץ וגם במקומות חרדים- הוילות הישנות בבני ברק באזור קרית הרצוג פרדס כץ הם וילות של שכונה ערבית "אבו לבן" שנעקרו במלחמת השחרור, האם מישהו מהחרדים לדבר ה' דן פעם האם זה בית גזול וכו' מדין דיני כיבוש וכו'?
מעט דבש כתב:בברכה המשולשת כתב:במקרה שעליו דבר כת"ר יש לדון אם בניה ללא רשיון היא גזל או שהיא הפרת חוק בעלמא שאינה מבטלת את החכירה.
לא הבנתי מה זה 'הפרת חוק בעלמא'. אם הבעלים לא מתירים לעשות זאת בקרקע שלהם, למה אין כאן גזל? ואף אם לא יבטלו הבעלים החכירה בשביל כך, וכי זה מתיר לעשות דבר נגד דעתם?
אולי כוונת כת"ר, שהאיסור החוקי לבנות ללא רישיון, אינו קשור לבעלות שהם נותנים על הקרקע, ומצד הבעלות אין מניעה לעשות זאת, אלא רק מסיבה חיצונית, כמו שאר החוקים (והרי החוק שלא לבנות ללא רישיון אינו דוקא בקרקע שברשות המדינה, אלא אף בקרקע פרטית לגמרי).
ובדומה לאחד שיפר את חוקי התנועה בכביש, שלא נאמר שאם הכביש הוא של המדינה, הרי הוא גוזל את המדינה בכך שמשתמש בכביש שלא לפי תנאי הבעלים.
ועדיין צ"ע.
מוישי כתב:כפי שמובן לכל הם הזויים לגמרי מבחינה מעשית ואי"צ לפנים.
מוישי כתב:היהדות החרדית השורשית, השואפת להנחלת שלטון התורה בארץ הקודש.
משולש כתב:מוישי כתב:היהדות החרדית השורשית, השואפת להנחלת שלטון התורה בארץ הקודש.
לא הבנתי איזה "שלטון תורה" אתם מנסים להנחיל בעמונה. שלטון מדינת ישראל כרגע אינו נחשב "שלטון תורה" עד כמה שידוע לי. שמא יש שלטון אחר שאותו אתם מנסים להשליט שם?
מוישי כתב:לכל מי שלא הבין: לא אני כתבתי את הדברים אלא ציטטתי ממה שקיבלתי היום במייל. טיפה מחשבה לא תזיק.....
משולש כתב: כמדומני שכוונתם (שעולה ברורות מכל מה שהובא כאן מכתביהם) היא להקמת שלטון ע"פ תורה בכל א"י, כולל עמונה
אם כי גיליתי דעתי שקנינו בכיבוש מלחמה, נודע לי עכשיו שממשלת ישראל עוד לא הכריזה על קנין כיבוש, שהדבר עוד לא מוחלט, ותלוי ועומד בהחלטת האומות בסידור השלום.
בברכה המשולשת כתב:זה בדיוק מה שכתוב במה שהועלה כאן
מעט דבש כתב:עד עתה עסקנו ב'רשות' לדעתנו, ו'חובה' לדעתכם.
אך אתם כבר עליתם למדרגה נוספת. הנכם מעוניינים לעסוק אף בדברים שאנו טוענים שהם אסורים בתכלית.
לדעתכם, כיון שהמלכות כיום ביד ישראל, הרי:
מחובתנו להלחם בערבים ולסלקם מן הארץ, ולהודיע זאת לכל ללא פחד ומורא (גליון 3; גליון 16 - בהלכות); שחרור מקום המקדש מידי הערלים הישמעאלים הינו מפתח גם לנושא הגשמים שיעמוד על תיקונו (גליון 15); שלטון שלא נותן לבנות את בית המקדש, ודאי יש להתאבל עליו (גליון 9).
"מי יתן ונזכה לחזות בחקיקת 'חוק הפעמונים', אשר יאסור על קיומן של הכנסיות הארורות בארץ הקודש, אשר ודאי מהוות עבודה זרה, אותה צווינו לשבר ולנתץ... כמובן שממשלת ישראל החילונית, אשר כבוד שמים וקיום ההלכה אינם מהווים עבורה כל גורם - לא תעלה על הדעת לחוקק את אותו חוק מתבקש... הם לא יסכנו את 'מעמדנו הבינלאומי' עבור קיום דבר ה'.
אותם אנשים רואים הכל דרך משקפיים של "ריאליות" ו"יחסי כחות בינלאומיים".
אולם עלינו יראי ה', מוטלת החובה להיות ערוכים ליום בו השלטון בארץ יהיה בידינו, ואז לחוקק את אותם חוקים הכרחיים, למורת רוחם של אנשי ה"ריאליה" וה"פרקטיקה" שאינם יודעים את ה'" (גליון 16).
אמרו לנו אחינו: זו מנין לכם?
דל מהכא ג' שבועות; דל מהכא 'דחיקת הקץ' - מה עם פיקוח נפש?
האם באמת חובת השמדת הכנסיות היא 'יהרג ואל יעבור'? האם חובת בנין בית המקדש היא 'יהרג ואל יעבור'? למה לא להתייחס לזה ריאלית? אם המצב הריאלי הוא שזה יביא ודאי לפיקו"נ, וכי לא נמנע מכך?
הרי הסכמתם (גליון 14 עמ' 2) שסילוק נכרים הדרים ביננו אינו אלא בלאו של 'לא תחנם'; וכי לאו זה הוא ב'יהרג ואל יעבור'?
ושמא הנכם סבורים שכל זה הוא מדין מלחמה וכיבוש הארץ, ובמלחמה אין דין פיקו"נ, כדברי המנ"ח (תכה; תרד). [וראה בקובץ המצורף כאן].
בין כך ובין כך, חידוש גדול זה ודאי צריך 'דעת תורה' עליו, וזה לא ראינו בעלון.
הנה מש"כ כתר"ה שמצד תשובתי בזה שהקשתי על הרמב"ם שפוסל נשים אף לכל משימות שלא ידוע לי בעניי מקור לדבריו, וגם שמשמע לי שלא כו"ע סברי כן, יוצא מכשול שימנו נשים לפרעזדענט במדינת ישראל, אין אנו אחראין להנהגת המלכות דשם שהיא בעוה"ר אצל כופרים ומומרים ואין מתחשבים עם דעותינו כלום ואף אם כו"ע יסברו כהרמב"ם וגם היה מפורש בגמ' ואף בתורה שבכתב לא היו מתחשבים מזה כמו שלא מתחשבים עם כל איסורי התורה החמורים ביותר והמפורשים בגמ' ובקראי וממילא אין שום מכשול מזה.
שלום רב לכל החברים וסליחה על הטרחה,
הגליון ששלחתי אתמול נשלח בטעות לפני עריכה סופית, להלן הגליון המתוקן.
שוב סליחה,
שבת שלום, חנוכה שמח וחודש טוב לכולם,
יהודה.
אוצר החכמה כתב:קטע זו כדוגמא קלאסית מעיד על השיבוש העמוק.
לכל יהודי יר"ש, יש שאיפה שמי שגר בארץ יתנהל על פי תורה בכל מאי דאפשר, בין בציבור בין ביחיד. ושאיפה כזו קיימת אצל כל יהודי בכל מקום בעולם.
האם זה קשור משהו לגאולה ?
ומה ההזייה הזו בהתערותא דלתתא בקיום אורח חיים ע"פ התורה דוקא בארץ ישראל - למלאה הארץ דעה את השם בבנין הבית והשבת לב אבות על בנים.
ההתערותא דלתתא היחידה שאנו מכירים מרבותינו היא התפילה על בנין הבית, ועבודת השם כל מאי דאפשר, בכל מקום שיהודי קיים
השיבוש העמוק!!!
הלא גם אתה מודה שאת מה שהם מציעים לעשות ראוי מאד לעשות, אז הם טוענים שיש בזה גם עניין סגולי שאם יראה הקב"ה שאנו משתדלים להתנהג באופן הראוי מבחינת הדינים והמשפטים יתקיים בנו ואשיבה שופטייך כבראשונה. מה "השיבוש העמוק" בזה. בדור שבו תלמידי חכמים מתעסקים בכל מיני סגולות שאין להם שום מקור ויסוד מי שאומר דבר כזה זה שיבוש עמוק?
אם אינך מקבל שיש יותר מעלה בקיום המצוות בארץ ישראל על פני חו"ל יערב לך. אבל מי שסובר כמו הרמב"ן שכותב את זה בפירוש נמצא בעמדה טובה משלך.
הנה עינינו נשואות לצמיחת קרן דוד
והעמדת מלכות אמת ממלכת כהנים ע"י גוי
קדוש. אמנם יש מקום בזה גם לאתערותא
דלתתא, ומה טוב ומה נעים אם היה חפץ ה' בידינו
מצליח, לכונן שלטון התורה בפועל בהעמדת
רשויות בעלות סמכות כמו המועצות המקומיות
בערי יראי ה', בקביעת משפטם בכפיפות לחוקי
השו"ע בכל פרטיהם, הן בדיני שכנים ושותפים
והן בדיני טונ"ט ומו"מ או רבית, ולהעמידם תחת
סמכות תורת ה' ע"פ עצת החכמים כמבואר בגמ'
)ב"ב ט. ובשו"ע חו"מ רל"א, כ"ח(. ומלבד שאנו מחויבים
בזה מדיני חו"מ ומדיני יו"ד, עוד יש בזה מעין
תחילת חזרתה של ממלכת כהנים לתיקונה,
וכמה קידוש שמו ית' יש בזה "אשר ישמעון את
כל החקים האלה ואמרו רק עם חכם ונבון הגוי
הגדול הזה" )דברים ד', ו'(. וכמה חילול ה' בהפכו,
כאשר לא עלתה אף ביד יראי ה' ושומרי התורה
להעמיד מערכת חיי הכלל שלהם אלא בחציבת
בורות נשברים תחת חוקי חיים. ולמעלה מזו אם
היה בידינו הרשות והיכולת להעמדת שוטרים
סמוכים לשופטי משפטי אמת לסעדם, להחזיק
מעשיהם ולאמץ זרוע צדק. ונזכה לגאולה שלמה
בב"א בהעמדת השלטון המדיני בתיקון שלם,
ממלכת כהנים וגוי קדוש.
ר"ש בן אלעזר אומר: אם יאמרו לך ילדים בנה, וזקנים - סתור, שמע לזקנים ואל תשמע לילדים, שבנין ילדים סתירה וסתירת זקנים בנין, וסימן לדבר: רחבעם בן שלמה.
לעומקו של דבר כתב:יש קצת בעיה עם הסמכות הפרשנית שלך, כיוון שהנואמים בכנס הם תלמידיו ומכיריו, ולא אתה.
עדיאל ברויאר כתב:לעומקו של דבר כתב:יש קצת בעיה עם הסמכות הפרשנית שלך, כיוון שהנואמים בכנס הם תלמידיו ומכיריו, ולא אתה.
תקרא את ספר "אור הרעיון", שמבחינת הרב כהנא הי"ד היה "ספר החזון", ותבין שהתיאור שר' איתן כתב כאן הינו תיאור יפה ומדויק.
לעומקו של דבר כתב:יש קצת בעיה עם הסמכות הפרשנית שלך, כיוון שהנואמים בכנס הם תלמידיו ומכיריו, ולא אתה.
לעומקו של דבר כתב:אגב ראיתי שם בספרו שכותב נגד פאה נכרית. בתוך ביקורת על החסידים תושבי ארה"ב שאינם עולים לארץ.
אולי יש לדווח זה לאנשי הפאות, זה וודאי יעזור לפרסום שמו...
אמר ר' תנחומא אומרים לה לזיברתא, לא מדובשך ולא מעוקציך.
איתן כתב:לעומקו של דבר כתב:אגב ראיתי שם בספרו שכותב נגד פאה נכרית. בתוך ביקורת על החסידים תושבי ארה"ב שאינם עולים לארץ.
אולי יש לדווח זה לאנשי הפאות, זה וודאי יעזור לפרסום שמו...
מדרש תהלים (בובר) מזמור אאמר ר' תנחומא אומרים לה לזיברתא, לא מדובשך ולא מעוקציך.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 60 אורחים