הכי נמי מסתברא כתב:אני מכיר סיפור על כ"ק האדמו"ר מהר"א מבעלז הקודם ותמציתו הוא שבימי המבצע אמר למשמשו בלילה שקר לו וחשוך לו ולפליאת המשמש שהרי הבית מואר ומוסק אמר לו מהר"א "אבל לחיילים שלנו קר וחשוך עכשיו!". ובהמשך מובא שכוונתו היתה להתפלל בזה על החיילים. תוכל למצוא סיפור זה במאמר של הרב נתנאל יוסיפון בערוץ 7.
הכי נמי מסתברא כתב:אני מכיר סיפור על כ"ק האדמו"ר מהר"א מבעלז הקודם ותמציתו הוא שבימי המבצע אמר למשמשו בלילה שקר לו וחשוך לו ולפליאת המשמש שהרי הבית מואר ומוסק אמר לו מהר"א "אבל לחיילים שלנו קר וחשוך עכשיו!". ובהמשך מובא שכוונתו היתה להתפלל בזה על החיילים. תוכל למצוא סיפור זה במאמר של הרב נתנאל יוסיפון בערוץ 7.
אוצר החכמה כתב:מעניין איפה מצאת שיכתוב היסטוריה? הרב שך לא הלך לבנק אחרי מלחמת ששת הימים?
אוצר החכמה כתב:שברזילי מתח עליה לעיל ביקורת.
משולש כתב:אוצר החכמה כתב:שברזילי מתח עליה לעיל ביקורת.
וקרא למי שלומד דעת תורה "צפצוף התוכי". וכמובן שהוא גם מתכוין לומר שמי שמנסה לבחון את התקופה ממבט של בעלי בתים הוא ה"חכם" וה"נאור".
בברכה המשולשת כתב:משולש כתב:וקרא למי שלומד דעת תורה "צפצוף התוכי". וכמובן שהוא גם מתכוין לומר שמי שמנסה לבחון את התקופה ממבט של בעלי בתים הוא ה"חכם" וה"נאור".
לאו דווקא, כי אם מי שמנסה להבין מנקודת מבט של ת"ח גדולים, ומסתייע לשם כך בידיעת המציאות
אוצר החכמה כתב:לא התייחסתי לתוכן הביקורת אלא לעניין שכתוב ההיסטוריה.
מן הדרום כתב:האם ידועה למישהו התיחסות של מי מגדולי ישראל לענין זה או לכל נושא אחר בענין מבצע סיני?
ואת זה אנחנו יודעים לפי מה בדיוק? לפי ההנחה המוקדמת שכל תוצאה חיובית לה ציפו והתממשה היתה כנראה משהו שלא באמת רצו, ורק התוצאות שלא התממשו היו אלה שאותן הן רצו באמת?מעט דבש כתב:הנידון כאן אינו מה היו המטרות הרשמיות, אלא מה באמת הם רצו.
ברזילי כתב:זו הסתכלות מאד מאד פשטנית וחד-מימדית. כל מי שמכיר בני אדם יודע שבכל מעשה מעורבים כמה וכמה שיקולים. אפילו אצל אנשים ישרי דרך הפועלים באמת לשם שמים, יש בדרך כלל גם שיקולי כבוד ואינטרסים שונים, כך שאין שום חידוש באמירה שלשרון דיין וב"ג היו גם שיקולי כבוד, או שגנרל רוצה להצליח בשדה הקרב. אם מכך אתה גוזר את המסקנה שמיגור הטרור לא היתה מטרת המבצע, אתה יכול באותה מידה לומר שלראשי ישיבה "לא אכפת בכלל" מלימוד תורה (שהרי כידוע גם הם, בהיותם בני אדם, מתעניינים זעיר שם זעיר שם בשיקולי כבוד ותועלת אישית, לפעמים גם במחיר האינטרסים של תלמידיהם).
אתה צודק (אם כי התועלת בגשרים קיימת גם בפרוטוקולים הגלויים), וזה בדיוק הענין. אין כאן התיחסות למבצע סיני, ולא התיחסות למציאות בכלל, אלא החלטה מראש שהם רשעים שמהם יצא רשע, ולכן בלי קשר לעובדות כל מה שיעשו הנ"ל ידון אוטומטית לכף חובה.משולש כתב:ניתן גם לומר שלפי דעת תורה כל מה שעושים רשעים צריך לדון אותם לכף חובה.
ודומה גם למה שאמר הרשב"י על הגשרים של הרומאים (שהכל עשו בשביל כבודם. אף שר' ברזילי בוודאי היה מוצא תועלת בגשרים האלו בפרוטוקולים חסויים).
ברזילי כתב:אתה צודק (אם כי התועלת בגשרים קיימת גם בפרוטוקולים הגלויים), וזה בדיוק הענין. אין כאן התיחסות למבצע סיני, ולא התיחסות למציאות בכלל, אלא החלטה מראש שהם רשעים שמהם יצא רשע, ולכן בלי קשר לעובדות כל מה שיעשו הנ"ל ידון אוטומטית לכף חובה.משולש כתב:ניתן גם לומר שלפי דעת תורה כל מה שעושים רשעים צריך לדון אותם לכף חובה.
ודומה גם למה שאמר הרשב"י על הגשרים של הרומאים (שהכל עשו בשביל כבודם. אף שר' ברזילי בוודאי היה מוצא תועלת בגשרים האלו בפרוטוקולים חסויים).
ברזילי כתב:במחילה, זה מגוחך. אף אחד לא הצהיר שיותר מפריע לו כבודו מאשר האבידות הרבות. כוונת מש"כ דיין פשוטה - אבדות הן חלק מן המלחמה "כזו וכזו תאכל החרב", אבל כשמפקד מונה את הממונים עליו זוהי פגיעה מכוונת בתפקוד המבצעי ולכן על זה צריך להחמיר עם שרון (לדעתו), ופשוט.
ברזילי כתב:זאת ועוד, כפי שציינתי לעיל, לא רק שאתה לא מוכן לייחס להם כוונות טובות, אלא אפילו הצלחה (אחרת למה לא לומר בפשטות שכוונתם היתה לחסל את הטרור, כפי שאמרו, ואכן הצליחו בזה; אך זה עצמו היה למען כבודם)?
משולש כתב:ברזילי כתב:אתה צודק (אם כי התועלת בגשרים קיימת גם בפרוטוקולים הגלויים), וזה בדיוק הענין. אין כאן התיחסות למבצע סיני, ולא התיחסות למציאות בכלל, אלא החלטה מראש שהם רשעים שמהם יצא רשע, ולכן בלי קשר לעובדות כל מה שיעשו הנ"ל ידון אוטומטית לכף חובה.משולש כתב:ניתן גם לומר שלפי דעת תורה כל מה שעושים רשעים צריך לדון אותם לכף חובה.
ודומה גם למה שאמר הרשב"י על הגשרים של הרומאים (שהכל עשו בשביל כבודם. אף שר' ברזילי בוודאי היה מוצא תועלת בגשרים האלו בפרוטוקולים חסויים).
ולדעתך דברי רשב"י לא היו מציאותייים ואמיתיים?
בעיצומה של ההפוגה, ב-22 ביוני, התרחשה פרשת 'אלטלנה'. באונייה 'אלטלנה', שנרכשה על ידי האצ"ל בצרפת, הייתה כמות גדולה של נשק [לפי עדותו של מפקד האונייה, אליהו לנקין, הציוד הצבאי שהועמס על "אלטלנה" כלל כ-5,000 רובים, 450 מקלעים, 5 זחל"מים, כמה אלפי פצצות מטוסים וכארבעה מיליון כדורים. כמו כן הכילה האונייה ציוד רפואי רב, כולל חדר ניתוח]. לקראת הגעתה לחופי ישראל החל משא ומתן קדחתני בין הממשלה לבין הנהגת האצ"ל בתיווכו של ישראל גלילי. מנהיג האצ"ל, מנחם בגין, ביקש להעביר 20% מהנשק ללוחמי אצ"ל שבירושלים. לעומת זאת, ראש ממשלת ישראל דוד בן-גוריון דרש שכל הנשק יועבר לידי צה"ל. לעת עתה, הארגון החליט לפרוק את הנשק בחוף כפר ויתקין, וזאת כדי לבצע את הפריקה הרחק מעיניהם של פקחי האו"ם. לאחר אולטימטום שהציג צה"ל ובו דרש לקבל לידיו את כל הנשק, פרץ עימות מזוין בין הצדדים. כיוון שכך, האצ"ל הפסיק את פריקת הנשק, והאונייה, ועליה בגין, עשתה דרכה לחוף תל אביב, שם פרץ עימות נוסף בין צה"ל לאנשי אצ"ל שעזבו את יחידות צה"ל. בתגובה הורה בן-גוריון להפגיז את הספינה והיא עלתה באש. מנחם בגין, שהכריז בתחילה על ביטול ההסכם וביטל את פקודתו לאנשיו להתגייס לצה"ל, חזר בו כעבור מספר ימים וביטל את הוראתו. במהלך חילופי האש נהרגו 16 אנשי אצ"ל ושלושה חיילי צה"ל.
יהודים יורים ביהודים. שעות ארוכות. יהודים נפגעים ונהרגים - מכדוריהם של יהודים אחרים. בהפוגה שבין מערכה אחת במלחמת העצמאות לבין המערכות הבאות, כאשר חשיבותו של כל לוחם בודד לא תסולא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 59 אורחים