ש. ספראי כתב:הגרח"ק השיב לי שלא כל 'קבוצת משוגעים' תשנה את איסור מוקצה.
ש. ספראי כתב:הגרח"ק השיב לי שלא כל 'קבוצת משוגעים' תשנה את איסור מוקצה.
מקובל היום בכל העולם לאכול סשימי, שאינו אלא חתיכות דג חי המוגשות עם רוטב בלבד. פשוט שבמקום שמקובל לאכול דגים כאלה אינם מוקצה.חיי נר כתב:לא מובנת לי השאלה, דעדיין עצם עשיית הסושי בשבת אינו ברור כלל דמותר, עיין מגן אברהם סי’ ש”מ ס”ק י”ז דיש איסור מגבן בעשיית צורה, וקטונתי מאניני הטעם שבלא שמגלגלים ומהדקים היטב שיהיה האורז מחובר חזק בתוך הדג, אינו ראוי לאכילה, וא"כ שוב הוי מוקצה. [ועוד גם שש באחרונים שיש איסור מכה בפטיש על הכנת אוכלים עיין פרי מגדים סי' שי"ח]
למשל, סטייק טרטר (לא צריך שום יחצנות, זו נחשבת מנה יוקרתית כבר מאתיים שנה לפחות).ש. ספראי כתב:שמעתי שישנם מסעדות יוקרה בהם מגישים בשר חי לאכילה (!!!), וזה רץ היום בהרבה מקומות עם יחצנו"ת טובה...
ברזילי כתב:הנה בעברית. התמונה מטעה אותך, הבשר מוגש נא.
ברזילי כתב: אבל נסתפקתי בדין בישול גוי, אם כיוון שכהיום דרך לאכול דג סלמון, טונה ועוד מיני דגים כשהם חיים, אין בהם איסור בישולי גויים (וכן יש להסתפק גבי בשר, שדרך היום לאכלו חי, הנקרא קרפצי'ו).
איש הגבעה כתב:הנה דנו בהכנת סושי בשבת מצד בונה או מכה בפטיש, ויש לדון גם מצד מלאכת טוחן, באופן שיש חתיכת דג גדולה שהיא חי, וצריך לפרוס ממנה פרוסה דקה לצורך להכין ממנה סושי, שהרי חתיכת דג גדולה שהיא חי זה אף אחד לא אוכל ממנה, רק כשזה פרוס דק דק אז אוכלין ממנה, ובלא זה אי אפשר לאכול א"כ יש לדון דזה יהא מלאכת טוחן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 187 אורחים