אכתוב בפעם האחרונה בל"נ בנושא זה.
כמעט כל הטענות שחוזרות ונשנות כאן על הספר פס"ת מסתכמים בטענה אחת: אין לגאון המחבר שליט"א לגימטציה וסמכות להיות 'פוסק', ובטח שלא לכתוב ספר הלכות.
ולדוגמא ציטוט:
לעומקו של דבר כתב:בכ"א כמדומה שעיקר הטענות הם: (הסדר ע"ד העורך בלבד)
1. הספר אינו רק ליקוטים כשמו, אלא גם הכרעות הלכתיות של המחבר, גם כנגד ובין אחרונים שמקובלים להלכה, כאשר הקוראים סומכים עליו לא מפני סמכותו ההלכתית אלא מפני שחושבים שהכל רק מלוקט מתשובות של גדולי הפוסקים.
2. החשבת מנהגי קהילות מסויימות (חסידיות בעיקר) כנגד ההלכה הפשוטה, וזאת בספר אוניברסלי לכלל העדות (האשכנזיות לכה"פ), וזאת כנ"ל גם בחוסר סמכות וגם ללא הצדקה להורות כמנהגים אלו לקהילות אחרות.
3. טעויות רבות - הבאת הלכות בצורה שגויה ומוטעית.
4. פסיקה כשיטות של פוסקים שלפני המשנה ברורה, זאת למרות שהמשנה ברורה ראה אותם ודחאם מהלכה, וזאת בשונה לחלוטין ממטרתו המוצהרת של הספר. (כמובן שגם לכאן שייכת סמכותו ההלכתית של המחבר, ז"א שהטענה ההיא שגם אם זכותו לפסוק כדבריהם, אין לו זכות לעשות כן בספר שאין עניינו הכרעותיו ההלכתיות של המחבר אלא "פסקי תשובות" של גדולי הפוסקים, וזה כאשר ברור שאם הספר היה מכריז על עצמו "משנה ברורה החדש, פסקים על סדר שו"ע, להכריע מחדש במחלוקת האחרונים במקום שנהוג בק"ק דלא כהמ"ב", הרספקט אליו היה שונה לחלוטין)
ובכן, טענות אלו נטענו גם על הספר שש"כ, וכלל ישראל הכריע בזה, ופוק חזי מאי עמא דבר.
הספר ומחברו הוסמכו ע"י כל גדולי ההוראה בדור האחרון, שכל בית ישראל נשענים על פסקיהם, ובפירוט: הגרש"ז אויערבך, הגרי"ש אלישיב, הגר"ש ואזנר [-פעמיים], הגרמ"א פריינד, הגר"נ קרליץ, הגרא"ד הורביץ, הגר"ב זילבר, הגר"מ שטערן, הגר"מ הלברשטאם, הגרש"פ שנייבאלג, הגר"ח ואזנר, הגרי"ט וויס.
מעט מזעיר הם טענות על טעויות באמת [לא בכללי הפסיקה, אלא טעויות]. ע"ז כמובן מצוה להעיר לגהמ"ח שליט"א שיתקן במהדורה הבאה [ואני מעיד עליו שהערתי לו, וקיבל
במאור פנים, ותיקן].
אמנם קשה לבוא עליו בטענות ע"ז, דשגיאות מי יבין.
המכיר את אצילות נפשו של הגהמ"ח יודע שישמח בכל הערה אמיתית.