שמואל דוד כתב:בדרך כלל פיגול הוא מחשבת בעלים כיון שאין לבהמה דעת לפגל וא"כ יש לעיין בעקידת יצחק אם שייך פיגול אם יצחק היה חושב לפגל
נא לציין מ"מ בענין
פלתי כתב:שמואל דוד כתב:בדרך כלל פיגול הוא מחשבת בעלים כיון שאין לבהמה דעת לפגל וא"כ יש לעיין בעקידת יצחק אם שייך פיגול אם יצחק היה חושב לפגל
נא לציין מ"מ בענין
אולי אתה תביא מ"מ לענין שבדרך כלל פיגול הוא מחשבת בעלים.
בפשטות הוא מחשבת המקריב דהיינו הכהן, ולא הבעלים. אמנם יש תנא דס"ל שגם בעלים יכולים לפגל.
ועוד, מה שכתבת שהטעם שהבעלים מפגלים הוא משום שאין לבהמה דעת לפגל. מה זה הדברים האלו? וכי בבהמה זה תלוי? גם אם היה לה דעת לפגל היא לא היתה יכולה לפגל את עצמה. האם ראית את הדברים כתובים באיזה מקום? אנא ציין מ"מ, כי לעת עתה זה נראה לי בדיחה לא מוצלחת.
שמואל דוד כתב:פלתי כתב:שמואל דוד כתב:בדרך כלל פיגול הוא מחשבת בעלים כיון שאין לבהמה דעת לפגל וא"כ יש לעיין בעקידת יצחק אם שייך פיגול אם יצחק היה חושב לפגל
נא לציין מ"מ בענין
אולי אתה תביא מ"מ לענין שבדרך כלל פיגול הוא מחשבת בעלים.
בפשטות הוא מחשבת המקריב דהיינו הכהן, ולא הבעלים. אמנם יש תנא דס"ל שגם בעלים יכולים לפגל.
ועוד, מה שכתבת שהטעם שהבעלים מפגלים הוא משום שאין לבהמה דעת לפגל. מה זה הדברים האלו? וכי בבהמה זה תלוי? גם אם היה לה דעת לפגל היא לא היתה יכולה לפגל את עצמה. האם ראית את הדברים כתובים באיזה מקום? אנא ציין מ"מ, כי לעת עתה זה נראה לי בדיחה לא מוצלחת.
viewtopic.php?f=7&t=7217&p=315326#p315317
עי' שם ודו"ק
שברי לוחות כתב:שמעתי (מהגרי"ד שלזינגר שליט"א) בשם אחד מן המגידים מירושלים על מה שאומרים מי שענה ליצחק בנו כשנעקד על גבי המזבח, שתפילתו של יצחק היתה שלא יפגל במחשבתו את הקרבן, על דרך המובא במדרש שביקש מאברהם שיעקדנו כדי שלא יזוז ויפסול את הקרבן, ואכן נענה בתפילתו ונקרב איל תחתיו שלא היה בו פסול. כל הוא הפירוש בערך, ואיני יודע מי הוא בעל השמועה
שכחתי להוסיף שהמהרש"א אומר שאברהם התפללגזע תרשישים כתב:שברי לוחות כתב:שמעתי (מהגרי"ד שלזינגר שליט"א) בשם אחד מן המגידים מירושלים על מה שאומרים מי שענה ליצחק בנו כשנעקד על גבי המזבח, שתפילתו של יצחק היתה שלא יפגל במחשבתו את הקרבן, על דרך המובא במדרש שביקש מאברהם שיעקדנו כדי שלא יזוז ויפסול את הקרבן, ואכן נענה בתפילתו ונקרב איל תחתיו שלא היה בו פסול. כל הוא הפירוש בערך, ואיני יודע מי הוא בעל השמועה
מהרש"א תענית טו' ע"א
אבןטובה כתב:המהרש"א כותב שם שגם בהמה יש לו מחשבה. שכותב על חמור שנותן עיניו בצד זה ואוכל בצד אחר
גזע תרשישים כתב:שכחתי להוסיף שהמהרש"א אומר שאברהם התפללגזע תרשישים כתב:שברי לוחות כתב:שמעתי (מהגרי"ד שלזינגר שליט"א) בשם אחד מן המגידים מירושלים על מה שאומרים מי שענה ליצחק בנו כשנעקד על גבי המזבח, שתפילתו של יצחק היתה שלא יפגל במחשבתו את הקרבן, על דרך המובא במדרש שביקש מאברהם שיעקדנו כדי שלא יזוז ויפסול את הקרבן, ואכן נענה בתפילתו ונקרב איל תחתיו שלא היה בו פסול. כל הוא הפירוש בערך, ואיני יודע מי הוא בעל השמועה
מהרש"א תענית טו' ע"א
שמואל דוד כתב:סליחה רב פלתי, טעיתי. איני יודע הלכות פיגול וכל מה ששלחתי לפורום הוא ממה שאמר לי חבירי
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 68 אורחים