לא צריך שום מקור קדום כדי לדעת, את כל מה שיודע כל תושב צפון רוסיה, גדול כקטון, שלא יעז שם אף אדם, בין יהודי ובין גוי, לישון בחודשי החורף (דהיינו בתקופת קור מקפיא של מינוס עשרות מעלות מתחת לאפס) - בתוך מבנה עראי ובלתי מקורה, כי אילו יעז לעשות כן - לא יתעורר חי רח"ל. אם כבר צריך מקור, אז זה המקור ההפוך: שמישהו הגר בערבות סיביר הקפואה - כן יעז לישון בתוך מבנה בלתי מקורה בחודשי החורף - ויישאר בחיים.
לידיעתך, העיר זוועהיל היא גם ברוסיה ויש לי עדות שישנו בה בסוכה, לפחות חלק מהיהודים. אבי שמע סיפור מהרבנית של רג"מ מזוהיל, שירד גשם חזק בסוכה בעודם ברוסיה, ור' שלומקה אמר לכל הילדים להיכנס ולישון בבית ורק הוא נשאר לישון בסוכה. בבוקר היא ביקשה לתלות את כלי המיטה של חמיה, כי חשבה שהם ספוגים במים וגילתה שהם יבשים לגמרי...
אחד מיסודות המקובלים בחקר היסטוריה הוא שמאורע האמור להיות לפני זמן רב ואין לו שום איזכור במקורות הסמוכים לו מסתמא בדוי הוא.
לא מה שנקרא הוכחה אצל היסטוריונים קביל הלכתית, וכן להיפך.
כשאני רוצה לדעת איך נהגו בלובאוויטש לפני 150 שנה, ומאיזה טעם נהגו. האם זה מחמת צינה, או שהיה טעם אחר. המקום שאני יכול לברר הכי טוב זה אצל חסידי חב"ד, ומכולם הרבי או הרבי הקודם, הם הכי מוסמכים. כיון שלהם חשובה המסורת הזאת, וזוהי מסורת התורה, שמדייקים בה היטב היטב, ומסורת שעברה מאב לבן איך לקיים את הלכות סוכה.
וכל האריכות, ומה שהיה צריך להוכיח כן ממנהג חמיו, זה רק למי שלא יודע שזה מנהג מיוחד של חב"ד, וירצה לתלות זאת בהיתרים המובאים בפוסקים של צינה, בשבילו צריך להביא את ההוכחות. אבל לרבי עצמו הדבר הוא פשוט.