התעוררתי לדון דהנה אדם שהזיק חפץ משומש אינו משלם אלא כפי מה ששוה החפץ בשוק להמכר עכשיו כך נקטו הפוסקים
ובאופן שהזיק חפץ שניתן לתקנו רק יש עלות גבוהה של תיקון ג"כ דינו לשלם לו את ההוצאות של התיקון [כמבואר בכמ"ד] כ"נ הרבה מהפוסקים [והוא מדין גרמי
נמצא דאדם ששבר את חפץ משומש שעלות התיקון גדולה משוויו היום
אז יהיה תלוי אם ניתן לתקנו יהא חייב בדמי התיקון שעלותם גבוהה
ואילו ישבור את החפץ לגמרי לא ישלם אלא כפי השווי הזול
נשמע תמוה?
או לא ?