מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

גליונות קדושת ציון - דעותיו של הרב מאיר כהנא הי"ד

דרישה במצות ישוב ארץ ישראל ומשמעותה המעשית, וחקירה בסוגיית מדינת ישראל, סמליה וחגיה במשנת חכמים
ישא ברכה
הודעות: 1983
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי ישא ברכה » ב' אוקטובר 31, 2016 3:42 pm

אוצר החכמה כתב:
צולניק כתב:קיבלתי במייל, במעלת קדושת ארץ ישראל


בעיני טענותיו תמוהות ולא מתקבלות על הדעת. ורובם ככולם אפשר לפרשם אחרת. דוגמה אחת שמירת המצוות המוזכרת בפסוקים למען ירשו את הארץ היא כי התורה היא העבודה וירושת הארץ היא הטובה הנמשכת כשכר.
כמו שואספת דגנך ואכלת ושבעת אינו מוכיח שאסיפת הדגן ואכילתו הם יותר קדושה מלאהבה את ה"א בכל לבבכם ובכל נפשכם.


בעזרת אלוקים

אני מצטרף לדברים, קראתי את הקונטרס ויש שם בילבול, וארחיב מעט בדברים.

א. בתורה שכתב ארץ ישראל מופיעה בעיקר כיעוד ושכר, גם כיעוד שהובטח לאבותינו אברהם יצחק ויעקב וגם יעוד שהובטח לעמ"י וגם יעוד אם נקיים את התורה. בחומש א"י משתבחת בעיקר במקום גשמי מעולה ביותר 'ארץ זבת חלב ודבש' אמנם יש גם כמה איזכורים על מעלותיה הרוחניות 'ארץ אשר עיני ה' אלוקיך בה וכו' ועוד.
ב. הנביאים ניבאו והדבר ידוע במסורת לכל בני ישראל מדור לדור וגם מוזכר בתורה שבכתב, כי תכלית הבריאה היא שהבורא עולם יתגלה לנו ולכל הברואים וכולם ידעו את הבורא ויכירו את מי שאמר והיה עולם, (יהיו כמה מערכות של התגליות כמו ניסים ונפלאות, ביאת המשיח, תחה"מ, בנין ביהמ"ק, [נבואה-התגלות הבורא בנבואה]), כפי המשתמע מקום הגילוי יהיה לעת"ל בא"י.
ג. ההתגלות של הקב"ה בעולם היא בחוט המשולש. דהיינו הבורא עולם ע"י השכינה, והוא מופיע על עם ישראל, ארץ ישראל, תורת ישראל. לדוגמא עם ישראל הקב"ה מתגלה ומשמיע את קולו ומבין הכרובים הנמצאים על הארון בקודש הקודשים, ברור שהקב"ה לא מתגלה בכל ארון עם כרובים אלא עם במקומו וישראל במקומם וכו'.
ד. ממילא זה לא נכון להעמיד את ארץ ישראל בפנ"ע, כי באמת היא חלק מהמכלול שע"י הבורא מופיע בעולם, ובוודאי ראוי להאריך בשבח אר"י כי היא חלק מרכזי מאד בהתגלות שהקב"ה יתגלה לעתיד לבוא, אבל הדגש ראוי להיות על כלל העתיד לבוא.
ה. כל הדיון מה הקדושה היותר גדולה מוזר בעיני, האם גם יש שאלה מה יותר קדוש עם ישראל או ארץ ישראל, ברור ששניהם קדושים ועל ידי שניהם יחד הקב"ה מתגלה ונודע בעולם. או לחילופין לשאול מה יותר חשוב תחה"מ וביאת המשיח או אר"י, ברור ששניהם חשובים וע"י שניהם יחד הקב"ה יודע לעין כל חי עין בעין.
ו. הרושם שעולה מתוך הקונטרס, כל המצוות הם כדי שנקבל את ארץ ישראל, ובארץ ישראל צריך לקיים את כל המצוות כדי שהקב"ה לא יזרוק אותנו מא"י, דהיינו התורה היא האמצעי לאר"י. אבל לכאורה האמת היא שאכן א"י זו ארץ ה' וע"כ זה מעלה עצומה להיות בתוכה, אבל עבודת ה' באר"י היא לא רק כדי שנהיה בארץ, אלא אנחנו צריכים בא"י לדעת אותו כי א"י הוא המקום המיוחד לעבודת האלוקים ולידיעת האלוקים, דהיינו שקיום התורה באר"י היא תכלית הכל - דהיינו ידיעת ה' באר"י. (כעין לעבוד את עבודת בית המקדש, דהיינו שהקב"ה מתגלה בבית המקדש כאשר עם ישראל ע"י הכהנים עומד ומשרתו בקטרת למשל).
ז. העמדת אר"י תחת ההגדרה של עוה"ב, גם אם יש לזה אי אלו מקורות, זהו דבר צ"ב מאד ותמוה. והיה ראוי להכניס את ארץ ישראל במסגרת ההתגלות הצפויה במסגרת העולם הזה (דהיינו ימות המשיח בנין בית ה' השלישי נבואה וכו') ולא יחד עם עוה"ב שזה עליון ונשגב מעל הכל עין לא ראתה אלוקים זולתך.

אכן בוודאי כפי שהעלון פותח ראוי להעמיד את מעלת אר"י במקומה הנכבד מאד ולצערינו רבים היום אינם מודעים למעלת הארץ, וראוי יותר להעמיד במרכז את כל ענין הלעתיד לבוא, ולצערינו בעקבות הציונים איננו מדברים על אר"י ובעקבות חב"ד על משיח ובעקבות כל מיני סהרוריים על בית שלישי וכו' וכו', ובודאי צריך להעמיד את חשיבות העתיד לבוא.

ונזכה כולנו שיהא כל זה במהרה. אכי"ר.
נערך לאחרונה על ידי ישא ברכה ב ב' אוקטובר 31, 2016 6:08 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מוישי
הודעות: 496
הצטרף: ד' אוגוסט 10, 2016 11:20 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מוישי » ב' אוקטובר 31, 2016 5:38 pm

דבר דבור על אופנו. ולהעיר, שמגמת הקו' הזה מופיעה בכל גליונות קדושת ציון. וממש מעוותים לציבור את ההשקפה. והיה ראוי לצאת כנגדם בחרב וחנית. אבל לא כמעשה העלון ישיב לציון אלא כדברי הרב ישא ברכה

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי איתן » ד' נובמבר 02, 2016 7:20 am

קדושת ציון - גליון 15.
קבצים מצורפים
קדושת ציון גליון 15.pdf
(2.3 MiB) הורד 566 פעמים

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' נובמבר 02, 2016 7:53 am

מוישי כתב:דבר דבור על אופנו. ולהעיר, שמגמת הקו' הזה מופיעה בכל גליונות קדושת ציון. וממש מעוותים לציבור את ההשקפה. והיה ראוי לצאת כנגדם בחרב וחנית. אבל לא כמעשה העלון ישיב לציון אלא כדברי הרב ישא ברכה


אתה יכול לחלוק עליהם, גם אני איני מסכים כמו שכתבתי למעלה. אבל למה כל דבר שמישהו חושב אחרת ממך אתה צריך לצאת נגדו בחרב ובחנית. אולי הוא צודק? אתה בטוח שלא, הוא חושב שאתה לא צודק.

מוישי
הודעות: 496
הצטרף: ד' אוגוסט 10, 2016 11:20 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מוישי » ד' נובמבר 02, 2016 1:19 pm

אוצר החכמה כתב:
מוישי כתב:דבר דבור על אופנו. ולהעיר, שמגמת הקו' הזה מופיעה בכל גליונות קדושת ציון. וממש מעוותים לציבור את ההשקפה. והיה ראוי לצאת כנגדם בחרב וחנית. אבל לא כמעשה העלון ישיב לציון אלא כדברי הרב ישא ברכה


אתה יכול לחלוק עליהם, גם אני איני מסכים כמו שכתבתי למעלה. אבל למה כל דבר שמישהו חושב אחרת ממך אתה צריך לצאת נגדו בחרב ובחנית. אולי הוא צודק? אתה בטוח שלא, הוא חושב שאתה לא צודק.

כי הם לא רק מביעים דעה שזה מקובל מאד, אלא מזייפים את דברי המצוטטים, ומטעים את הציבור, ולפי דעתי הם מודעים לכך אך לא מודים בכך.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' נובמבר 02, 2016 1:36 pm

בדברי ישא ברכה שכתבת עליהם דבר דבור על אופנו לא הובאו טענות אלו שלך הוא רק הסביר מדוע לדעתו הם טועים.

מוישי
הודעות: 496
הצטרף: ד' אוגוסט 10, 2016 11:20 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מוישי » ד' נובמבר 02, 2016 2:02 pm

אוצר החכמה כתב:בדברי ישא ברכה שכתבת עליהם דבר דבור על אופנו לא הובאו טענות אלו שלך הוא רק הסביר מדוע לדעתו הם טועים.


הרב ישא ברכה עסק בביקורת על הקו' קדושת ארץ ישראל. ונהנתי מתגובתו ההולמת והקולעת, ללא התלהמות מיותרת.
אני קורא קבוע את העלון קדושת ציון ונהנה לראות שם דברים של טעם, ואינני שולל כלל וכלל את דבריהם. אבל ביחס לנקודה של הזיוף, הדבר חורה וזועק חמס, איך מצוטטים דברים ומוציאים מהקשרם, ומעלימים את דבריו במקו"א. ומפרסמים לציבור רעיונות שכביכול מוסכמים, בעוד שעל העקרונות הללו בדיוק חלקו ונלחמו בציונות.
עכ"פ מסכים שהשימוש בחרב ובחנית הוא מעט מוגזם.

ישא ברכה
הודעות: 1983
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי ישא ברכה » ד' נובמבר 02, 2016 2:11 pm

גם אני סבור שהנקודה הבעייתית בעלון היא העמדת פנים כאילו הם חלק מהציבור הישיבתי הקלאסי תלמידי גדולי ישראל הליטאים, ותוך כדי כך שוזרים את דעותיהם.
והם בהחלט יודעים בבירור שלא כל גדולי ישראל שהם מפרסמים בראש העלון חשבו כמו שהם חושבים! והם בינהם לבין עצמם לא רואים באלו את מורי דרכם! (אולי זה זכותם לחשוב כפי העולה להם, אבל לזייף אין זכות). (ויש דוגמאות רבות, אי"צ להאריך).

על עצם העלון לא נראה שהוא כ"כ נורא. אני גם לא חושב שיש איתם ויכוח על העקרונות, כי בעקרונות הם יהודים טובים שיודעים שיש בורא עולם שנתן תורה לעמו ואין עוד אמת חוץ מהבורא ותורתו (כמו כל היהודים האדוקים ביהדותם, חרדי/חרד"ל/קנאי/חב"ד/וכו', אלא יותר ויכוח מעשי מה הקב"ה רוצה עכשיו במצב הנוכחי של עם ישראל וא"י. וכל עוד לא מותרים על חלקים אחרים מהתורה אין בעיה כ"כ לתת דגש על חלק מסוים.

אמנם בקונטרס הנ"ל הוא הקצין והגזים בהתיחסות הספציפית לא"י, אבל אני לא חושב שזה המגמה הכללית של העלון הקיצוניות המיותרת הזו.

ולא על כל דבר צריך לצאת עם חרב וחנית. לא צריך להיבהל מכל מילה כתובה - אז כתבו משהו.. מה יש. האדם צריך בעיקר לסדר לעצמו מה כן, מה הוא יודע וחושב, וממילא מה לא. ואדרבא בדור יתום כשלנו, ההתענינות רק גוברת כשנהיה שתי צדדים, ולכן אם הישיב לציון בא לתקן מסתבר שהוא עשה רק ההיפך, (אבל האמת נראה, שגם הוא לא בא להציע דרך אלא רק להוציא קיטור ולהשליך רפש מילולי).

בהערכה זהירה מאד לא נראה לי שהמיזם הזה יחזיק מעמד הרבה זמן, הם הלכו על משהו גדול, עלון מהודר וגדול שעלותו לא זולה, ואילולי תורם קבוע מאד קשה להחזיק כזה דבר. מה גם שאם הם היו יודעים את מדת התרומה שזה תורם לשינוי דעת הקהל החרדית, הם היו מפסיקים מזמן. (העלון בסגוננו מיועד לציבור משכיל, כך שכבר ירד נתח או אפילו רובו של הציבור. ובתוך הציבור המשכיל עוד נתח גדול לא מתעניין בנושא הזה. ובתוך הנתח המתעניין בדר"כ יש להם כבר דעה, או שהם בעד או נגד. כך שאין את מי לשכנע). ואת האנרגיה הרוחנית שהם מוצאים ע"ז יעבירו לאפיקים אחרים.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ד' נובמבר 02, 2016 2:39 pm

למה אתה חושב כך?
הנה מוישי נהנה למצוא שם דברים של טעם.

ישא ברכה
הודעות: 1983
הצטרף: ש' יוני 06, 2015 11:50 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי ישא ברכה » ד' נובמבר 02, 2016 3:07 pm

אוצר החכמה כתב:למה אתה חושב כך?
הנה מוישי נהנה למצוא שם דברים של טעם.


יתכן והוא מוצא שם דברי טעם, אבל העלון הלזה לא נועד להנעים לאנשים אלא לשכנע בני אדם באג'נדה מסוימת, ואת זה אני לא רואה שזה יקרה, דהיינו לא הרבה אנשים ישנו דעה בענין א"י בעקבות העלון הזה.

נעמן
הודעות: 137
הצטרף: ב' נובמבר 07, 2016 3:40 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי נעמן » ג' נובמבר 08, 2016 5:03 am

טענת ה"זיוף" שמייחסים לציטוט הקבוע בראש הגליון לאחד מגדולי ישראל, לא מאד מוצדקת.
לעלון, מלבד הדעות שיש לכל אחד מהכותבים, ולדברים היוצאים מכל מאמר,
יש מטרה כללית - להעיר את הקוראים לנושא הגדול הזה "תורת חיים בארץ החיים" (או כל הגדרה אחרת שתנסה לכלול את העולם העצום הזה),
ובזה אין זיוף כלל בהבאת דברי רבותינו, שלא נשארו אדישים כלל להתעוררות שבדורות האחרונים.

נ.ב כללית (ולא שהדבר מצדיק זיוף הפוך) התעמולה ה"חרדית" הרגילה בנושא הזה, מלאה מראש עד סוף בזיופים גרועים, בהשמטות גסות, ובשקרים גמורים כנגד חשובי החכמים, דעות מכריעות, ודברים נכוחים, שלא עולים בקנה אחד עם דעת "הקנאי" הנוכחי, ולכן הרוצה לטהר את הנושא הזה מזיופים, יש לו מקום גדול להתגדר בו, לפני שייטפל לעלון הזה, שכל רואיו יכירו שיד ת"ח צנועים בו, שאין אומנות השקר אומנותם, ולא כהרבה מהכותבים בנושא הזה, בין מחוגי ה"קנאים", ובין מבעלי "השקפה טהורה" ליטאים רגילים, שאין ידם בוחלת כלל משקר וזיוף.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ג' נובמבר 08, 2016 10:03 pm

(מתוך גליון 'קדושת ציון' מס' 15).
אוירת הנכאים בסליחות וקינות.GIF
אוירת הנכאים בסליחות וקינות.GIF (42.65 KiB) נצפה 7017 פעמים


אולי באמת כדאי להפסיק עם הסליחות והקינות?

נזכרתי באשכול קרוב
viewtopic.php?f=43&t=28449

נעמן
הודעות: 137
הצטרף: ב' נובמבר 07, 2016 3:40 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי נעמן » ה' נובמבר 10, 2016 12:49 pm

דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.
וכשיישבתי בדעתי, למה לי לא מפריע כמעט כל הקינות האלו?
והרי אני ממש לא חי בדחק עצום, וגם תחושת ההזדהות שיש לי עם ק"ק האשכנזיות שסבלו מאד, איננה בדווקא יותר מפותחת מאצל הרב הכותב (וגם אינני בעל רגשות שמרניים במיוחד...)
ונ"ל שאצלי, ואולי אצל הרבה מהממשיכים בקינות כמימים ימימה, ולא שתים ליבם לשינוי במציאות,
אין בעיה להתייחס לתפילות ולקינות מסוימות, כתופעה מוזאונית בעיקרה, וממילא אין כ"כ תחושת זיוף ו"דובר שקרים לא יכון לנגד עיני".
משא"כ הרב הכותב (ומסתמא גם חלק מחביריו), שאצלם התפילה והעמידה למול ה', היא חיונית וזורמת הרבה יותר,
ולכן הרתיעה מפני זיופים, ואמירות (ואפילו בכיות...) מעושות, היא מורגשת הרבה יותר.
יה"ר שנתחזק בזה, ותמיד יהיו פינו וליבנו שווים, ונשפוך לבינו באמת לפניו, עד שיחוננו ויוציא לאור משפטינו, אכי"ר.

לעומקו של דבר
הודעות: 3523
הצטרף: ב' ינואר 11, 2016 1:46 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי לעומקו של דבר » ה' נובמבר 10, 2016 1:38 pm

(נעמן אתה הרי יודע תנ"ך, למה בחרת שם כזה?...)

מעט דבש, ועדת הצנזורה של העלון הנ"ל עוד תאכל את מי שכתב את מה שאסור לכתוב...

סגי נהור
הודעות: 5712
הצטרף: א' אוגוסט 04, 2013 11:55 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי סגי נהור » ה' נובמבר 10, 2016 1:48 pm

נעמן כתב:דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.
וכשיישבתי בדעתי, למה לי לא מפריע כמעט כל הקינות האלו?
והרי אני ממש לא חי בדחק עצום, וגם תחושת ההזדהות שיש לי עם ק"ק האשכנזיות שסבלו מאד, איננה בדווקא יותר מפותחת מאצל הרב הכותב (וגם אינני בעל רגשות שמרניים במיוחד...)
ונ"ל שאצלי, ואולי אצל הרבה מהממשיכים בקינות כמימים ימימה, ולא שתים ליבם לשינוי במציאות,
אין בעיה להתייחס לתפילות ולקינות מסוימות, כתופעה מוזאונית בעיקרה, וממילא אין כ"כ תחושת זיוף ו"דובר שקרים לא יכון לנגד עיני".
משא"כ הרב הכותב (ומסתמא גם חלק מחביריו), שאצלם התפילה והעמידה למול ה', היא חיונית וזורמת הרבה יותר,
ולכן הרתיעה מפני זיופים, ואמירות (ואפילו בכיות...) מעושות, היא מורגשת הרבה יותר.
יה"ר שנתחזק בזה, ותמיד יהיו פינו וליבנו שווים, ונשפוך לבינו באמת לפניו, עד שיחוננו ויוציא לאור משפטינו, אכי"ר.

יש סיפור ידוע, מופיע בשרי המאה כמדומני, על חסיד אחד שפירש לגר"ח מוולוז'ין נוסח תפילת נעילה "בראותי כל עיר על תלה בנויה ועיר האלקים מושפלת עד שאול תחתיה", שההתעוררות לענייני העולם הזה עומדת על תלה, ואילו עיר האלקים שבנשמה מושפלת כו'. והלה השיב לו שלא ממין העניין: יודע אתה, אומרים שפריז עיר יפה מאוד... שמעתי שברלין מקום נפלא...
וכשהתפלא החסיד על הדיבורים המוזרים, השיב לו: שטיא! כל עיר - פריז, ברלין - על תלה בנויה, ועיר האלקים, ירושלים, מושפלת עד שאול תחתיה! זה הפירוש ואין בלתו! עד כאן תוכן הסיפור.

אמנם בדורותינו, שירושלים אינה שונה כ"כ מברלין ומפריז, דומה שאין לנו אלא להבין שאבנים יפות עדיין אינם "ירושלים הבנויה", וזה שאנו יכולים לאכול גלידה עדיין אינו יציאה מצרה לרווחה, והגלות האמיתית היא גלות השכינה והגלות בלב פנימה, והמציק האמיתי הוא עולם השקר והיצר הרע. ועיר האלקים עודנה מושפלת עד שאול תחתיה.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' נובמבר 10, 2016 1:52 pm

נעמן כתב:דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.

ואחרי שחידדנו את השקפת בעלי העלון, עדיין הם סבורים שהם יוכלו לגרום שזו תהיה ההשקפה החרדית?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' נובמבר 10, 2016 2:07 pm

נעמן כתב:דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.
וכשיישבתי בדעתי, למה לי לא מפריע כמעט כל הקינות האלו?
והרי אני ממש לא חי בדחק עצום, וגם תחושת ההזדהות שיש לי עם ק"ק האשכנזיות שסבלו מאד, איננה בדווקא יותר מפותחת מאצל הרב הכותב (וגם אינני בעל רגשות שמרניים במיוחד...)
ונ"ל שאצלי, ואולי אצל הרבה מהממשיכים בקינות כמימים ימימה, ולא שתים ליבם לשינוי במציאות,
אין בעיה להתייחס לתפילות ולקינות מסוימות, כתופעה מוזאונית בעיקרה, וממילא אין כ"כ תחושת זיוף ו"דובר שקרים לא יכון לנגד עיני".
משא"כ הרב הכותב (ומסתמא גם חלק מחביריו), שאצלם התפילה והעמידה למול ה', היא חיונית וזורמת הרבה יותר,
ולכן הרתיעה מפני זיופים, ואמירות (ואפילו בכיות...) מעושות, היא מורגשת הרבה יותר.
יה"ר שנתחזק בזה, ותמיד יהיו פינו וליבנו שווים, ונשפוך לבינו באמת לפניו, עד שיחוננו ויוציא לאור משפטינו, אכי"ר.



לא התקשית בזה כל יום באמירתך בדמעתי ערשי אמסה עששה מכעס עיני אתה מרגיש כך?

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' נובמבר 10, 2016 2:38 pm

נעמן כתב:דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.

כדי שלא יאשימוני ב'זיוף וסילוף', אקדים, שאמנם הקטע הבא אינו בדיוק על סליחות וקינות, אלא על תיקון חצות (שעיקרו על חורבן הבית), אבל בכל אופן מראה איך הגדיר החזון איש את המדינה (וכידוע אין צריך לפנים, אך בעלון האחרון ניסו משום מה לגייס גם את החזון איש לדעתם).

פאר הדור ח''ד עמ' כ.GIF
פאר הדור ח''ד עמ' כ.GIF (20.73 KiB) נצפה 6938 פעמים
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ה' נובמבר 10, 2016 2:45 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' נובמבר 10, 2016 2:41 pm

כפי שכבר העירו כמה פעמים באשכול, לא ברור מה מטרת העלון.

רצונם להביע את השקפתם - יכולים הם לעשות זאת בריש גלי. למה להסתתר תחת 'ההשקפה החרדית' כביכול?

נעמן
הודעות: 137
הצטרף: ב' נובמבר 07, 2016 3:40 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי נעמן » ה' נובמבר 10, 2016 3:19 pm

לעומקו של דבר כתב:(נעמן אתה הרי יודע תנ"ך, למה בחרת שם כזה?...)

מעט דבש, ועדת הצנזורה של העלון הנ"ל עוד תאכל את מי שכתב את מה שאסור לכתוב...

("נעמן אחי וראש" מבני בנימין, ונעמן גר תושב היה)
מה לך כי נזעקת, בעלון עצמו מובא מכתב לגבי שינוי שם ביה"כ "החורבה", שלא ראוי לשמו,
והקורא העקבי, יראה שפעמים רבות מובאת הקריאה לשם לב לדברים הנאמרים, והנראים ככופרים בטובתו של מקום,
ומאידך, דעת לנבון נקל, שאין זו הדרך,לעשות שינוי, ביד רמה ובעזות,אלא דרך הישר לדברים אלו היא בליבון החכמים, והנהגת מנהגים טובים על פיהם.
ומ"מ, לא זה נושא פעילות העלון, ולא בטל פרק "מקום שנהגו", ובמיוחד ש"היום רבו העבדים המתפרצים" ולכן טובה הזהירות במיוחד.
נערך לאחרונה על ידי נעמן ב ה' נובמבר 10, 2016 4:59 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

מוישי
הודעות: 496
הצטרף: ד' אוגוסט 10, 2016 11:20 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מוישי » ה' נובמבר 10, 2016 3:21 pm

מעט דבש כתב:כפי שכבר העירו כמה פעמים באשכול, לא ברור מה מטרת העלון.

רצונם להביע את השקפתם - יכולים הם לעשות זאת בריש גלי. למה להסתתר תחת 'ההשקפה החרדית' כביכול?


קהילת אדרת אליהומרואה עצמה כחרדית לכל דבר, פרט להשקפה בנושא אתחלתא דגאולה...

נעמן
הודעות: 137
הצטרף: ב' נובמבר 07, 2016 3:40 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי נעמן » ה' נובמבר 10, 2016 3:28 pm

יש סיפור ידוע, מופיע בשרי המאה כמדומני, על חסיד אחד שפירש לגר"ח מוולוז'ין נוסח תפילת נעילה "בראותי כל עיר על תלה בנויה ועיר האלקים מושפלת עד שאול תחתיה", שההתעוררות לענייני העולם הזה עומדת על תלה, ואילו עיר האלקים שבנשמה מושפלת כו'. והלה השיב לו שלא ממין העניין: יודע אתה, אומרים שפריז עיר יפה מאוד... שמעתי שברלין מקום נפלא...
וכשהתפלא החסיד על הדיבורים המוזרים, השיב לו: שטיא! כל עיר - פריז, ברלין - על תלה בנויה, ועיר האלקים, ירושלים, מושפלת עד שאול תחתיה! זה הפירוש ואין בלתו! עד כאן תוכן הסיפור.

אמנם בדורותינו, שירושלים אינה שונה כ"כ מברלין ומפריז, דומה שאין לנו אלא להבין שאבנים יפות עדיין אינם "ירושלים הבנויה", וזה שאנו יכולים לאכול גלידה עדיין אינו יציאה מצרה לרווחה, והגלות האמיתית היא גלות השכינה והגלות בלב פנימה, והמציק האמיתי הוא עולם השקר והיצר הרע. ועיר האלקים עודנה מושפלת עד שאול תחתיה.[/quote]


סיפור ידוע, אינני בטוח שהגר"ח אמר "זה הפירוש ואין בלתו", וסביר שגם דיבורי המשכילים על "ירושלים דליטא" ו"קרית האלה-ים ברלין" קשורים לנזיפת הגר"ח.
אבנים יפות אינם הכל (למרות חשיבותם "סבו ציון והקיפוה, ספרו מגדליה, שיתו לבכם לחילה פסגו ארמנותיה")
אבל יישוב ישראל בה הוא מעלה גדולה, וחשוב יותר, היא מהווה חובה גדולה עלינו לקיים מצוות רבות, ולכן ההתעלמות מהישוב, מלבד שהיא כפיות טובה, היא גרמא בנזיקין לפטור עצמינו מעיקרים גדולים.
נערך לאחרונה על ידי נעמן ב ה' נובמבר 10, 2016 3:57 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

נעמן
הודעות: 137
הצטרף: ב' נובמבר 07, 2016 3:40 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי נעמן » ה' נובמבר 10, 2016 3:36 pm

אוצר החכמה כתב:
נעמן כתב:דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.
וכשיישבתי בדעתי, למה לי לא מפריע כמעט כל הקינות האלו?
והרי אני ממש לא חי בדחק עצום, וגם תחושת ההזדהות שיש לי עם ק"ק האשכנזיות שסבלו מאד, איננה בדווקא יותר מפותחת מאצל הרב הכותב (וגם אינני בעל רגשות שמרניים במיוחד...)
ונ"ל שאצלי, ואולי אצל הרבה מהממשיכים בקינות כמימים ימימה, ולא שתים ליבם לשינוי במציאות,
אין בעיה להתייחס לתפילות ולקינות מסוימות, כתופעה מוזאונית בעיקרה, וממילא אין כ"כ תחושת זיוף ו"דובר שקרים לא יכון לנגד עיני".
משא"כ הרב הכותב (ומסתמא גם חלק מחביריו), שאצלם התפילה והעמידה למול ה', היא חיונית וזורמת הרבה יותר,
ולכן הרתיעה מפני זיופים, ואמירות (ואפילו בכיות...) מעושות, היא מורגשת הרבה יותר.
יה"ר שנתחזק בזה, ותמיד יהיו פינו וליבנו שווים, ונשפוך לבינו באמת לפניו, עד שיחוננו ויוציא לאור משפטינו, אכי"ר.



לא התקשית בזה כל יום באמירתך בדמעתי ערשי אמסה עששה מכעס עיני אתה מרגיש כך?

ומה דעתך?
הרי עניין "דובר שקרים" הוא לא המצאה, והזהירו עליו טובא.
והעולה בדעתי; 1 ייתכן שבפרקי תנ"ך כצורתם, יש פחות לחוש לאי-דיוק בהרגשת המתפלל, משא"כ בקינות שודאי לא נושאות לגמרי את עצמן.
2 לא מדובר בשקר, אלא במצב שלא אצל כולם, ולא בכל הימים מתקיים, אבל תמיד שייך,
ולא כמו בתיאורי גלות מסוימים, שכיום אפילו בקהילה אחת בעולם לא מתקיימים.
אבל להסיק מכאן שאף פעם לא משנים, אין זה ראיה מספיקה.

אברהם
הודעות: 1493
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אברהם » ה' נובמבר 10, 2016 4:09 pm

סגי נהור כתב:יש סיפור ידוע, מופיע בשרי המאה כמדומני, על חסיד אחד שפירש לגר"ח מוולוז'ין נוסח תפילת נעילה "בראותי כל עיר על תלה בנויה ועיר האלקים מושפלת עד שאול תחתיה", שההתעוררות לענייני העולם הזה עומדת על תלה, ואילו עיר האלקים שבנשמה מושפלת כו'. והלה השיב לו שלא ממין העניין: יודע אתה, אומרים שפריז עיר יפה מאוד... שמעתי שברלין מקום נפלא...
וכשהתפלא החסיד על הדיבורים המוזרים, השיב לו: שטיא! כל עיר - פריז, ברלין - על תלה בנויה, ועיר האלקים, ירושלים, מושפלת עד שאול תחתיה! זה הפירוש ואין בלתו! עד כאן תוכן הסיפור.

אמנם בדורותינו, שירושלים אינה שונה כ"כ מברלין ומפריז, דומה שאין לנו אלא להבין שאבנים יפות עדיין אינם "ירושלים הבנויה", וזה שאנו יכולים לאכול גלידה עדיין אינו יציאה מצרה לרווחה, והגלות האמיתית היא גלות השכינה והגלות בלב פנימה, והמציק האמיתי הוא עולם השקר והיצר הרע. ועיר האלקים עודנה מושפלת עד שאול תחתיה.



ירושלים אינה שונה מברלין ופריס???
אולי אתה מתכוון לעיר החדשה הסמוכה לירושלים.

אבל ירושלים עצמה, העיר הקדושה בקדושת ירושלים, אשר נפשנו יוצאת אליה, כמעט כולה חרבה לגמרי, היא מלאה אמנם מנזרים / כנסיות / מסגדים, שטחים שוממים [השייכים לכנסיות ולכן לא נוגעים בהם...], בתי קברות, שכונות עוני צפופות מלאות מוסלמים ונוצרים. שלא לדבר על אזור עיר דוד, הר ציון, האגן הקדוש, הכל שמם וחרב.
ומה נאמר על מקום המקדש, הר הבית וסביבתו, שכולו שממה ממש, [אא"כ בעיניך גן דוידסון איננו שממה...].

ב"ה הרובע היהודי מיושב, אבל זה היה גם בזמן הגר"ח מוולאז'ין, ומה השתנה לדעתך מאז?

אולי תפתח גוגל מפות ותתבונן מלמעלה, ותתחיל להרגיש בצער הגלות והשכינה.
וביותר, כאשר תלמד איך היתה נראית ירושלים בתפארתה, העיר המופלאה והקסומה, מלאה רוח ה' חכמה ויראה, בתיה ומגדליה בנויים לתלפיות, בניה כנטיעים מגודלים בנעוריהם, בנותיה כזוויות מחוטבות תבנית היכל וכו' וכו'.

והיום... אוי! מוזר שאני צריך לשכנע אותך שהכל שמם.

או שאתה חושב שרמות ד' היא היא ירושלים האמיתית...

ניים ושכיב
הודעות: 587
הצטרף: ה' ינואר 16, 2014 2:21 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי ניים ושכיב » ה' נובמבר 10, 2016 4:11 pm

נעמן כתב:דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.
כנראה שאותו כותב חשוב לא שירת בכוחות הבטחון (ולמה?) והוא אפי' לא קורא את מדורי הבטחון בתקשורת, ואין לו מושג תחת איזה איום אנחנו נמצאים ה''י.

רק לפני כשנה נרצח באכזריות מחרידה אחד מחשובי החברים כאן בפורום, במה שנודע אח''כ כפתיחתה של מתקפת טרור איומה, במהלכה נתייראו אנשים ללכת ברחובה של עיר, פן יפגעו בחרב. בשנים האחרונות, כמעט כל קיץ אנשים נזקקקו להסתתר במקלטים, מאימת הטילים. היו שנים שהיה פחד לנסוע באוטובוס. ועוד ועוד רבו מלמנות לדאבוננו. וכל זה בעורף. ומה נאמר על החזית, בה לצערנו הנורא חיילים נפגעים כדבר שבשגרה והמונים המונים נפצעו או קיפחו את חייהם.

לפחות בפרוס הימים הנוראים, יכול אותו כותב חשוב להתחנן לפני רבש''ע שיציל את שארית עמו ישראל מן המרצחים הללו, ולפחות בת''ב יכול הוא לקונן על אותם חללים ופצועים.

בכלל, גם לפני קום המדינה, לא כל יום היה שמד (ובחוה''ל כתוב שאדרבא מצבנו בגולה בד''כ טוב משל הגויים). וגם עתה לא נגאלנו מהם לחלוטין, ה' ירחם ויחוס על פליטת עמו בב''א.
איך אתם אומרים, לא צריך לעצום את העינים.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' נובמבר 10, 2016 4:21 pm

נעמן כתב:
אוצר החכמה כתב:
נעמן כתב:דיברתי פעם עם אחד מחשובי הכותבים בזה העלון,
ומבחינתו, אין הוא אומר את הסליחות האשכנזיות הדומות ביותר לקינות, ואפילו בתשעה באב, הוא לא יכול לומר חלק מהקינות, המדברות על הדחק העצום שהיו בתוכו מחברי הקינות האלו.
וכשיישבתי בדעתי, למה לי לא מפריע כמעט כל הקינות האלו?
והרי אני ממש לא חי בדחק עצום, וגם תחושת ההזדהות שיש לי עם ק"ק האשכנזיות שסבלו מאד, איננה בדווקא יותר מפותחת מאצל הרב הכותב (וגם אינני בעל רגשות שמרניים במיוחד...)
ונ"ל שאצלי, ואולי אצל הרבה מהממשיכים בקינות כמימים ימימה, ולא שתים ליבם לשינוי במציאות,
אין בעיה להתייחס לתפילות ולקינות מסוימות, כתופעה מוזאונית בעיקרה, וממילא אין כ"כ תחושת זיוף ו"דובר שקרים לא יכון לנגד עיני".
משא"כ הרב הכותב (ומסתמא גם חלק מחביריו), שאצלם התפילה והעמידה למול ה', היא חיונית וזורמת הרבה יותר,
ולכן הרתיעה מפני זיופים, ואמירות (ואפילו בכיות...) מעושות, היא מורגשת הרבה יותר.
יה"ר שנתחזק בזה, ותמיד יהיו פינו וליבנו שווים, ונשפוך לבינו באמת לפניו, עד שיחוננו ויוציא לאור משפטינו, אכי"ר.



לא התקשית בזה כל יום באמירתך בדמעתי ערשי אמסה עששה מכעס עיני אתה מרגיש כך?

ומה דעתך?


אני התקשיתי.

אבל לא הבנתי מה התשובה שלך?
לא מה ההבדל בין שניהם אלא מה התשובה.

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי איתן » ה' נובמבר 10, 2016 4:26 pm

שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן ע
י"א אם יש לקרוע היום על ראיית ירושלים ואלו הנוסעים לארץ ישראל מסתבר שאף שעדיין לא נגאלנו בעוה"ר אין לקרוע בראיית ירושלים מאחר שהיא בחסד השי"ת בנויה לתפארת ואינה עכ"פ ברשות אומות עכו"ם, וצריך לברך רק בראותו מקום המקדש אף כשרואים אותו מרחוק וכ"ש כשבאים לכותל, וכשרואין ערי יהודה שהם ברשות האומות וכן אם איכא חלק מירושלים ברשות האומות אף אם נבנו יפה צריך לקרוע.

כמובן שיש דעות אחרות.

הסכנה אינה כל כך רצינית. יש הרבה יותר אנשים שנהרגים בתאונות דרכים או מפשיעה מאשר בפיגועים. גרתי ברובע מוסלמי 5-6 שנים (תלוי איך לספור) ולא חשתי סכנה מיוחדת לחיי, אף פעם לא לקחתי ליווי... אחרי תחילת האינתיפאדה עברתי עשרות פעמים בשער שכם ללא לווי וזה כלל לא היה מפחיד. כל היהודים שמתו במשך כל הסכסוך ישראלי-ערבי הם כאין וכאפס ביחס לשואה, מלחמת אזרחים באוקראינה (לא הנוכחית, אלא זאת שחלק ממלחמה אזרחית הרוסית), או ת"ח ות"ט.

אברהם
הודעות: 1493
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 3:12 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אברהם » ה' נובמבר 10, 2016 4:53 pm

כן, ב"ה, אבל הסכנה היא סכנה בסדר גודל של שואה רח"ל.
אוייבינו המבקשים להשמידנו, מכריזים על תשוקתם להשתמש בנשק האטומי על מנת לחסל את היישוב היל"ת. וכפי שראשי השלטון צווחים בקול מר בפני אומות העולם הלועגים לבהלתנו.

כך שאין מקום לסגור העיניים, לראות חלומות וחזיונות, ולהיתמם כאילו אין על מה לבכות בת"ב ובסליחות, כאילו איננו כבשה בין אומות שפלות מרצחים ומאיימים, שמביעים כל עת את רצונם להשמידנו ולסלקנו מעל פני האדמה.

אתה מדבר בדיוק כמו חסיד גור בוורשא בשנת תרצ"ט, שיכריז על כך שאיננו מפחד ללכת ברחובות, והכל רגוע ושליו בפולין... ומספר היהודים שנהרגים פה ושם בתקריות אנטישמיות קטן מההרוגים במלחמת האזרחים באוקראינה...

ניים ושכיב
הודעות: 587
הצטרף: ה' ינואר 16, 2014 2:21 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי ניים ושכיב » ה' נובמבר 10, 2016 4:57 pm

איתן כתב:הסכנה אינה כל כך רצינית. יש הרבה יותר אנשים שנהרגים בתאונות דרכים או מפשיעה מאשר בפיגועים. גרתי ברובע מוסלמי 5-6 שנים (תלוי איך לספור) ולא חשתי סכנה מיוחדת לחיי, אף פעם לא לקחתי ליווי... אחרי תחילת האינתיפאדה עברתי עשרות פעמים בשער שכם ללא לווי וזה כלל לא היה מפחיד. כל היהודים שמתו במשך כל הסכסוך ישראלי-ערבי הם כאין וכאפס ביחס לשואה, מלחמת אזרחים באוקראינה (לא הנוכחית, אלא זאת שחלק ממלחמה אזרחית הרוסית), או ת"ח ות"ט.
מה זאת אומרת הסכנה לא רצינית? מה נראה לך שיהיה פה אם לא יהיה צבא? ומה קורה כאשר אויבינו יוצאים משליטה? ברוך המקום ברוך הוא שהם יושבים פחות או יותר בשקט רוב הזמן.
נשגב מבינתי איך אפשר לא להתפלל על זה, לפחות בימי הסליחות.
ובטח ובטח שאני לא מבין איך לא לקונן לפחות בת''ב על כל הנפגעים. יושבים להם המוני יהודים בימינו ובוכים ביום השואה וביום הזכרון וביום הקדיש הכללי, וזה מלבד כל היהודים שכבר לא בוכים על קרוביהם שנטבחו, רק בגלל שהם כבר מתו בעצמם. אבל באדרת אליהו כל זה לא קרה מעולם, וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ. לא שואה ולא תח ותט, לא אינקויזיציה ולא מסעי הצלב. הכל אגדות שזקנות מפחידות בהן את התינוקות.
לא צריך לעצום את העינים.

ניים ושכיב
הודעות: 587
הצטרף: ה' ינואר 16, 2014 2:21 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי ניים ושכיב » ה' נובמבר 10, 2016 5:13 pm

איתן ונעמן ושאר הזילברמן-
אני מתנצל על הלשון הפרועה והבוטה, זה לא הגיע לכם.
לא יודע איזה שד נכנס בי.
קבלו נא את התנצלותי הכנה.

נעמן
הודעות: 137
הצטרף: ב' נובמבר 07, 2016 3:40 am

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי נעמן » ה' נובמבר 10, 2016 5:16 pm

דבר פשוט שרציחות הערבים בנו לפעמים, אינם קשורים ל"לחץ הגלות", ומצאנו שאין מביאין עגלה ערופה על הנמצא הרוג בספר שכן - "כי ימצא" פרט למצוי, ומכאן שאפילו לפני "שרבו הרצחנין ובטלה עגלה ערופה" היה מצוי הרוגים בספר, ואין זה מגזרת הגלות, אלא חסרון ברכת "והשבתי חיה רעה מן הארץ, וחרב לא תעבור בארצכם" ויה"ר שתבוא עלינו ברכה זו בשלמות.
וכל ימי בית שני היו מצויים מקרים כאלו וקשים מהם, וגם האיומים היו חמורים בהרבה, ואכן בסוף באו עלינו ה"י,
ואין שייך כ"כ לקונן ע"ז, אלא להתפלל שיסורו השיכים מעיננו, ולפעול להטבת המצב.

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי איתן » ה' נובמבר 10, 2016 6:06 pm

ניים ושכיב כתב:אבל באדרת אליהו כל זה לא קרה מעולם, וגר זאב עם כבש ונמר עם גדי ירבץ.

ניים ושכיב כתב:איתן ונעמן ושאר הזילברמן-
אני מתנצל על הלשון הפרועה והבוטה, זה לא הגיע לכם.
לא יודע איזה שד נכנס בי.
קבלו נא את התנצלותי הכנה.

מחול לך, מחול לך.
רק נא לא להעמיס מה שאני כותב על כל קהילת "אדרת אליהו". כל מה שאני כותב (פה או באשכולות האחרים) הוא רק על אחריותי בלבד. אני לא הזילברמני הקלאסי.

מוישי כתב:
מעט דבש כתב:כפי שכבר העירו כמה פעמים באשכול, לא ברור מה מטרת העלון.

רצונם להביע את השקפתם - יכולים הם לעשות זאת בריש גלי. למה להסתתר תחת 'ההשקפה החרדית' כביכול?


קהילת אדרת אליהומרואה עצמה כחרדית לכל דבר, פרט להשקפה בנושא אתחלתא דגאולה...

כמו שכבר רמזתי אף שרבים מן הכותבים בעלון נמנים עם הקהילה הזאת, אבל אין לקשר לגמרי בין הקהילה לעלון. יש לעלון דעות קצת יותר... אקטיביסטיות.
אמנם גם הם ללא ספק חרדים.


אכן ללא צבא יהיה פה מלחמת אזרחים כמו בסוריה ר"ל, אם לא יותר גרוע. על כל פנים יש צבא. האיום של נשק אטומי הוא איום על מדינה שכבר קיימת. גם בזמן ממלכת יהודה היו מלחמות. לטעמי עכשיו עם ישראל לא בגלות. כי אין לא גלות ולא עם ישראל. אין גלות - כי קמה המדינה, יש צבא, יש עצמאות וכו'. אין עם ישראל - כי בחו"ל יהודים מתבוללים במהירות עצומה. בארץ רובם חילונים (או מסורתיים). כל מהות של עם ישראל היא ממלכת ה'. ואילו עכשיו זה מדינת המורדים. ארמון המלך הרוס ובמקומו יש שיקוץ המשומם (אמנם לפחות מוסלמים מאמינים בא-ל אחד, אבל....). צווי המלך מופרים בכל רחבי המדינה. מה שמנחה את המדינה זה בעיקר אידיאולוגיות זרות לתורה. אבל קנקן ריק תמיד אפשר למלאות. ואילו משקה ללא מכל נשפך ללא שוב, כיהודים בחו"ל.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' נובמבר 10, 2016 6:12 pm

לא הבנתי לאן הדיון הסתובב. יש מי שמעלה בדעתו שאין על מה לבכות בת"ב או שאין מה לצפות לביאת משיח צדקנו מכל הבחינות?

אני חשבתי שהטענה נגד הקינות היא על קינות מסויימות ופרטים מסויימים שאינם מתאימים למצב היום לדעתם.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' נובמבר 10, 2016 10:19 pm

איתן כתב:שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן ע
י"א אם יש לקרוע היום על ראיית ירושלים ואלו הנוסעים לארץ ישראל מסתבר שאף שעדיין לא נגאלנו בעוה"ר אין לקרוע בראיית ירושלים מאחר שהיא בחסד השי"ת בנויה לתפארת ואינה עכ"פ ברשות אומות עכו"ם, וצריך לברך רק בראותו מקום המקדש אף כשרואים אותו מרחוק וכ"ש כשבאים לכותל, וכשרואין ערי יהודה שהם ברשות האומות וכן אם איכא חלק מירושלים ברשות האומות אף אם נבנו יפה צריך לקרוע.

רק מעניין, שהגרמ"פ לא הפסיק משום כך לומר סליחות וקינות...

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' נובמבר 10, 2016 10:44 pm

נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ו' נובמבר 11, 2016 3:19 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' נובמבר 10, 2016 10:46 pm

לענ"ד שם צודק ברזילי אבל זה לא סיבה להפסיק לומר קינות וסליחות.

איתן
הודעות: 991
הצטרף: ו' יולי 08, 2016 1:37 pm
מיקום: ביתר עילית
שם מלא: איתן קלמנס

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי איתן » ה' נובמבר 10, 2016 11:31 pm

מעט דבש כתב:
איתן כתב:שו"ת אגרות משה אורח חיים חלק ד סימן ע
י"א אם יש לקרוע היום על ראיית ירושלים ואלו הנוסעים לארץ ישראל מסתבר שאף שעדיין לא נגאלנו בעוה"ר אין לקרוע בראיית ירושלים מאחר שהיא בחסד השי"ת בנויה לתפארת ואינה עכ"פ ברשות אומות עכו"ם, וצריך לברך רק בראותו מקום המקדש אף כשרואים אותו מרחוק וכ"ש כשבאים לכותל, וכשרואין ערי יהודה שהם ברשות האומות וכן אם איכא חלק מירושלים ברשות האומות אף אם נבנו יפה צריך לקרוע.

רק מעניין, שהגרמ"פ לא הפסיק משום כך לומר סליחות וקינות...

אני גם לא הפסקתי (יש עוד המון דברים שאנחנו קוראים, אף שאיבדו באופן כזה או אחר את משמעותם, למשל יקום פורקן על "רבנן די בבבל", איני יודע למי אנשים מתכוונים: לרבנים עיראקיים (כי זה בבל) או אמריקאיים (כי זה הגולה העיקרית בימינו)). רק הבאתי את הרב פיינשטיין לענין דיון האם ירושלים בנויה או לא.
נ.ב. אני מכיר מישהו, שכתב קינות חדשות...
נערך לאחרונה על ידי איתן ב ה' דצמבר 01, 2016 11:17 am, נערך 2 פעמים בסך הכל.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' נובמבר 10, 2016 11:40 pm

על נוסח הסליחות ביחס לדורנו
viewtopic.php?p=238624#p238624

על יקום פורקן 'מרנן ורבנן... ודי בבבל'
viewtopic.php?p=238624#p238624

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ה' נובמבר 10, 2016 11:41 pm

למשל יקום פורקיה על "רבנן די בבבל", איני יודע למי אנשים מתכוונים: לרבנים עיראקיים (כי זה בבל) או אמריקאיים (כי זה הגולה העיקרית בימינו)).


אחרי שאתה יודע את התשובה למה זה איבד ממשמעותו.

מעט דבש
הודעות: 4101
הצטרף: ד' אפריל 04, 2012 1:17 pm

Re: קדושת ציון

הודעהעל ידי מעט דבש » ה' נובמבר 10, 2016 11:49 pm

איתן כתב:נ.ב. אני מכיר מישהו, שכתב קינות חדשות...

וכאן סליחות חדשות...
נערך לאחרונה על ידי מעט דבש ב ב' יוני 17, 2019 9:38 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.


חזור אל “דרישת ציון”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 54 אורחים