וביום הושענא רבא, שהוא ז' של ערבה, מקיפין ז' פעמים, לפי שבאותו יום כבשו עיר יריחו והקיפוה ז' פעמים
דברים אלו מרפסין איגרא, לכאורה, שהרי ישראל חצו את הירדן לארץ ישראל בעשירי לחודש ניסן (עי' יהושע ד יט), עשו את הפסח "בְּאַרְבָּעָה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ, בָּעֶרֶב, בְּעַרְבוֹת יְרִיחוֹ" (שם ה י), וסמוך לאחר מכן יצאו למלחמה על יריחו, כפי שמשתמע מפשטי המקראות, וכן גם פירשו חז"ל, שהמלחמה על יריחו החלה בעשרים ושנים לחודש ניסן: "אחר הפסח, בעשרים ושנים בניסן, 'וְסַבֹּתֶם [את העיר... הַקֵּיף את העיר פעם אחת, כה תעשה ששת ימים'] (סדר עולם, פרק יא).
האם באמת טעה אותו מחבר בדבר פשוט כזה או שיש לי כאן איזו חוסר הבנה?